Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rosita schreef:Wat voor mij werkt (eigen katten in afgesloten tuin) is het creëeren van een aantrekkelijke plek. Ik heb dus een kattenbak buiten gemaakt met speelzand. Gewoon zo'n stukje afzetplastic waarmee je borders maakt in een vierkant gezet en daar het zand in gestort. Ze gaan nu keurig op die ene plaats en schijten niet overal tussen de planten.
Ok, 't is natuurlijk belachelijk om dat voor andermans katten te moeten doen maar wie weet geeft het jouw tuin toch wat rust?
manutjuh schreef:Ik zou ten eerste naar de eigenaars stappen. Je hebt er ook middeltjes voor en je hebt ook sproeiers die reageren op beweging en naar de beweging spuiten. Dat is eigelijk voor bij de vijver (daarom weet ik het ook) maar dat zou ook gewoon los moeten werken. Het schitterd ook enorm dus dat kan ook afschrikken.
Als de eigenaars ze niet binnen willen houden zou ik ze aanbieden om die middeltjes te vergoeden, zodat jij geen last hebt van hun katten en hun de kat buiten kunnen laten.
Ik zou ten eerste naar de eigenaars stappen. Je hebt er ook middeltjes voor en je hebt ook sproeiers die reageren op beweging en naar de beweging spuiten. Dat is eigelijk voor bij de vijver (daarom weet ik het ook) maar dat zou ook gewoon los moeten werken. Het schitterd ook enorm dus dat kan ook afschrikken.
Als de eigenaars ze niet binnen willen houden zou ik ze aanbieden om die middeltjes te vergoeden, zodat jij geen last hebt van hun katten en hun de kat buiten kunnen laten.
C_arola schreef:Je kan kattenschrik gebruiken of anders satestokjes maar dat is meteen een niet fraai gezicht voor jezelf.
Nikka schreef:Pikeur schreef:Er zijn toch ook van die waterspuiten die vanzelf aangaan als er iets/iemand in de buurt is?
Misschien weet een ander hier mee over, lijkt me ook erg effectief
heb ik de link al eerder van geplaatst.