Tuin gebruikt als kattenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Tuin gebruikt als kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 15:29

Mijn tuin wordt gebruikt als kattenbak, gewoon in het gras, in de aarde.....je ruikt het al als je de tuin in komt.
Ik word er echt regelrecht helemaal gek van! Kan er wel om janken, temeer omdat de tuinen hier in de buurt allemaal 1 grote jungle zijn en ik mijn best doe (met weinig middelen) er iets leuks en gezelligs van te maken.

Wie heeft voor mij de tip?

Overigens ben ik echt wel een dierenvriend hoor, heb zelf een hond en een kat en ben afgelopen 2 weken bezig geweest met een mamapoes te vangen met 3 kittens (lees: ontzettende oormijt en vlooien en geen eten en drinken) van mijn buurman die ze buiten had gezet.

Anoniem

Re: Tuin gebruikt als kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:42

Emmer water, en gebruik anders de zoekfunctie eens hier. Is al meerdere malen voorbij gekomen dit vraagstuk.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 19:35

Ze doen het als ik er niet ben, helaas, kan dus niet met emmers water of de tuinslang aan de gang.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:34

Wat voor mij werkt (eigen katten in afgesloten tuin) is het creëeren van een aantrekkelijke plek. Ik heb dus een kattenbak buiten gemaakt met speelzand. Gewoon zo'n stukje afzetplastic waarmee je borders maakt in een vierkant gezet en daar het zand in gestort. Ze gaan nu keurig op die ene plaats en schijten niet overal tussen de planten.

Ok, 't is natuurlijk belachelijk om dat voor andermans katten te moeten doen maar wie weet geeft het jouw tuin toch wat rust?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:56

Ik zou ten eerste naar de eigenaars stappen. Je hebt er ook middeltjes voor en je hebt ook sproeiers die reageren op beweging en naar de beweging spuiten. Dat is eigelijk voor bij de vijver (daarom weet ik het ook) maar dat zou ook gewoon los moeten werken. Het schitterd ook enorm dus dat kan ook afschrikken.

Als de eigenaars ze niet binnen willen houden zou ik ze aanbieden om die middeltjes te vergoeden, zodat jij geen last hebt van hun katten en hun de kat buiten kunnen laten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:45

Je kan kattenschrik gebruiken of anders satestokjes maar dat is meteen een niet fraai gezicht voor jezelf.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 21:12

Rosita schreef:
Wat voor mij werkt (eigen katten in afgesloten tuin) is het creëeren van een aantrekkelijke plek. Ik heb dus een kattenbak buiten gemaakt met speelzand. Gewoon zo'n stukje afzetplastic waarmee je borders maakt in een vierkant gezet en daar het zand in gestort. Ze gaan nu keurig op die ene plaats en schijten niet overal tussen de planten.

Ok, 't is natuurlijk belachelijk om dat voor andermans katten te moeten doen maar wie weet geeft het jouw tuin toch wat rust?

Inderdaad wel te gek voor woorden ja, probleem nu is dat ze het overal doen, niet voorkeur hebben voor 1 ondergrond.

manutjuh schreef:
Ik zou ten eerste naar de eigenaars stappen. Je hebt er ook middeltjes voor en je hebt ook sproeiers die reageren op beweging en naar de beweging spuiten. Dat is eigelijk voor bij de vijver (daarom weet ik het ook) maar dat zou ook gewoon los moeten werken. Het schitterd ook enorm dus dat kan ook afschrikken.

Als de eigenaars ze niet binnen willen houden zou ik ze aanbieden om die middeltjes te vergoeden, zodat jij geen last hebt van hun katten en hun de kat buiten kunnen laten.

Er lopen hier zo al 7 a 8 katten rond en wie de eigenaren zijn? Geen idee...
Dat van die sproeier ga ik even uitzoeken ;)

C_arola schreef:
Je kan kattenschrik gebruiken of anders satestokjes maar dat is meteen een niet fraai gezicht voor jezelf.

Dat het geen fraai gezicht is voor mezelf interesseert me niet zo...maar ze doen het dus overal, zowel op het gras, als in de aarde...dat worden dan heeeel veel satestokjes :D
Wat is kattenschrik? Heb al wel iets uit een spuitbus geprobeert (Beaphar), maar dat werkte niet helaas.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:15

Kattenschrik kun je kopen bij veel dierenzaken en tuinland verkoopt het bv ook.
Ik heb het vaak in een winkel zien liggen en gehoord dat het goed werkt maar heb er verder geen ervaring mee.
Nog een website gevonden met tips;
http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:18

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:24

Veel dierentuinen verkopen mest van wilde dieren. Het schijnt dat katten weg blijven van leeuwenpoep. Is het proberen waard denk ik :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:28

sateprikkers hupsen ze zo tussendoor, beaphar spray werkt wel, maar niet in de tuin, het is echt iets voor overdekte plaatsen of binnen, er is wel (en ik meen ook van beaphar) een soort gel te krijgen die je strooit langs je tuin, voor een langere werking hiervan hebben ze ook nog bijbehorende 'paddenstoeltjes' waar je dit spul in kan doen, de lucht houdt de katten weg.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:28

Wij hebben een stroomdraadje op onze schutting geplaatst. Dit om onze eigen poezen binnen de tuin te houden, maar het houdt andere katten natuurlijk ook BUITEN de tuin! Volgens de verpakking is het ontworpen om katten binnen/buiten de tuin te houden. Werkt super, zo'n "Auschwitz-schutting"! :D

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:06

Ik volg dit even, heb er zelf ook veel last van en ben op zoek naar een goede manier op de katten te weren. Had zelf prikkeldraad gedacht op de schutting, maar ik wil de katten geen pijn doen. De eigenaar van de katten heeft zelf in haar tuin alle bakken met gaas bedekt omdat anders haar katten de tuin kapot maken, nu doen ze het bij mij :( . Ga nu een overkapping laten plaatsen en wil graag lekker in mijn tuin genieten zonder katten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:08

Er zijn toch ook van die waterspuiten die vanzelf aangaan als er iets/iemand in de buurt is?
Misschien weet een ander hier mee over, lijkt me ook erg effectief

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:13

Pikeur schreef:
Er zijn toch ook van die waterspuiten die vanzelf aangaan als er iets/iemand in de buurt is?

heb ik de link al eerder van geplaatst. ;)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:52

Prikkeldraad kan inderdaad gevaarlijk zijn. Maar stroom niet hoor! Doet echt niet zo heel veel pijn... }:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:58

Heb laatst eens in hart voor dieren gelezen dat katten weg zouden blijven uit je tuin wanneer je er cacaodoppen in legt.
Edit: koffiedrap zou ook werken

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:16

Koffiedrap werkte bij mijn moeder wel in de tuin, cacaodoppen weer niet

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:21

ik las laatst ergens dat afrikaantjes..(de bloemetjes) ook katten tegen houden....
heb ze nu zelf geplant dus ben benieuwd!
staat wel mooi als ik eerlijk ben, nu maar hopen dat het de kattenpoep weghoudt!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:24

Koffiedik helpt indd tegen katten, althans ze schijten niet meer op de plek waar je dat spult hebt neergestrooid. :=

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:26

stroomdraadje werkt perfect. eerst stuurde we hond eropaf. hebben een vijver en hond werkte perfect. totdat hond dood ging. nu stroomdraadje om de vijver en heb al vele katten ertegen aan horen komen. dan blijven ze wel weg.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:26

Nadeel is wel dat je elke keer weer opnieuw koffiedik in je tuin moet leggen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:33

Wij gebruiken cacao snippers, lijkt wel te werken. Onze tuin is ook een grote kattenbak geweest (een grote hond is trouwens ook handig ;))

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:31

@Nikka: Dat systeem bedoelde ik inderdaad!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:46

Nikka schreef:
Pikeur schreef:

heb ik de link al eerder van geplaatst. ;)

:o Lekker dom van me, dat bedoelde ik inderdaad

Als je op marktplaats bij vijvers/toebehoren zoekt op het trefwoord 'reigers' vind je trouwens ook wel een aantal dingen

Ik hoop dat je een goede oplossing vind voor je probleem