Ik heb 2 honden, een kruising herder/labrador vermoeden we, en een cocker spaniel.
Nu zijn deze honden dus te dik, en ik wil ze graag weer een beetje normaal krijgen. Superslank zullen ze nooit meer helemaal worden, maar het zou fijn zijn als ze bij de flanken iets meer invallen en je de ribben al iets beter gaat voelen. We hebben nu dus 'dieetvoer' van Carocroc, maar het helpt voor geen ene meter. Ik geef gewoon de benodigde hoeveelheid wat er op de verpakking staat, ik heb zelfs een maatschep erbij. Ze eten hun eten gewoon goed op, dus ze krijgen ook niet teveel.
Aangezien de ene hond nogal een lastige eter is, doen we er dus ook een beetje vlees bij van smuldier. Met 1 zo'n pakje doen we 4 dagen dus we verdelen een kwartje over 2 honden.
Ze krijgen tussendoor in de middag ook nog een koekje, en dan krijgen ze ieder 1,5 koekje, van die reepjes. 's avonds krijgen ze er meestal ieder ook nog 1.
Wie kan mij tips en advies geven hoe deze honden het beste kunnen afvallen? De koekjes laten vervallen is in ieder geval geen optie, aangezien ze dat altijd al gewend zijn en ik ook nog ouders en zusjes in huis heb

Ohja, de honden zijn alletwee gecastreerd en gesteriliseerd, het zijn een teefje en een reu van 2 en 3 jaar.
De reu krijgt momenteel 100 gr. brokken 2x op een dag.
De teef krijgt 75 gr. brokken 2x op een dag.