The dog whisperer?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

The dog whisperer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:55

Heb net vol verbazing naar The Dog Whisperer gekeken, die Cesar Millan..
Die man is echt nuts.. 8)7

Zo iemand zou toch niet zo'n show mogen opvoeren? Zou niet eens de naam mogen dragen van een gedragstherapeut..!
Hond mag niet meer trekken, dan doen we de riem toch achter de oren, ja dan trekt de hond niet meer, maar of je het probleem oplost?
Honden ontmoeten elkaar. Reu mag de teef half verkrachten, maar teef moet zich maar onderdanig tonen.
Een hond die agressie vertoont, dwingen we maar gewoon zich over te geven, terwijl alle andere signalen genegeerd worden.
Ja, ik vind het niet vreemd dat die hond bleef liggen. Beest was half opgestrikt omdat de riem zich achter haar orgen bevond, volledig aangetrokken.

En dat moet dan het goede voorbeeld geven?

Wie nog meer 'tv ervaringen' met TDW?
Positief, negatief?

Wat mij betreft zou deze meneer van tv verdwijnen en zijn papiertje in mogen leveren.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:09

Ik heb het heel toevallig net ook gekeken, en ik ervaar het eigenlijk niet als iets negatief.
Als je naar het resultaat kijkt vind ik dat hij goed werk doet.
Sommige honden gedragen zich ook ongelofelijk dominant omdat de eigenaren hem/haar als een mens beschouwen en alles toe laten.
Cesar Millan kan met de kleinste gebaren duidelijk maken dat de hond onderdanig moet zijn tegenover zijn baas. Je ziet ook meteen dat honden hem begrijpen en hem respecteren.

Wat de boxer reus bij de teef deed zag ik absoluut niet als 'verkrachten' :)) Cesar handelde goed en had daar echt gelijk mee, de reu deed dit om te laten zien dat hij dominant is.
Het kan er veel erger aan toe gaan, als hij ze had laten vechten (wat je aan het begin van hun ontmoeting zag maar wat hij tegenhield) had het slecht af kunnen lopen en nu weet de teef haar plek zonder blauwe plekken of erger. Ze heeft echt geen trauma aan dat dominante gedrag van de boxer reu.

Nee, ik vind dat hij goed is in wat hij doet :j (Maar nou heb ik zelf niet veel ervaring met honden gedrag ;) )

kohtje

Re: The dog whisperer?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:13

Ik vind hem ook goed. Tegenwoordig is alles koekdressuur. Mocht mijn hond niet eens een rukje aan de riem geven als ze niet oplet. Die man heeft zelf een kennel vol met pitbuls die mensen niet meer wilden. Alles loopt daar bij elkaar! Ik vind hem super.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:14

De honden begrijpen hem op de verkeerde manier, hij straat alles behalve rust uit. Dominantie kan je het ook niet echt noemen.

Het resultaat is wellicht tijdelijk. Vergeet dat niet.
De boxer reu werd gewoon stiknerveus van z'n bazin. Zou ik geloof ik ook woorde. Volgens haar zou de hond shaken en alle honden eng vinden. De hond was duidelijk niet bang, ook niet bij de 1e ontmoeting.

Jij als roedelleider hoort te bepalen of de honden vechten of niet. Ook daarin moet er duidelijkheid zijn. Lekker, twee honden die de hele tijd op elkaar staan te rijden. Hier wordt het niet geacepteerd hoor.

Hij dwingt 'respect' af en zo gaat het in hondentaal niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:56

nou ben het echt totaal niet met je eens
hij straalt juist wel veel rust uit.. anders kan je geen tig pitbulls houden zonder dat die elkaar de gehele dag in de haren vliegen

oke hij is anders.. hij is niet van de softe aanpaken en hij kijkt ook veel meer naar de baas van de hond.. want 9 van de 10 keer ligt daar toch echt de fout

en als je ziet hoe honden elkaar in een roedel corrigeren, daar is Ceasar niks bij hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:39

Nikki__ schreef:
Hij dwingt 'respect' af en zo gaat het in hondentaal niet.

Wel een beetje, alleen gaat het op zijn honds veel subtieler, zonder lichamelijke dwang.

Een wijze leermeester (ik heb er veel van geleerd qua hondenopvoeding en training) zei eens tegen mij:
"Als je je hond moet dwingen gehoorzaam te zijn, doe je iets fout. Hij moet je wíllen gehoorzamen. Respect dwing je af door je houding, als je je hond ervoor op de rug moet leggen, heb je simpelweg niet het gezag en overwicht in huis om een hond te hebben."

Hij had gelijk......

Wat niet wil zeggen dat ik mijn hond nooit gecorrigeerd heb of gestraft. Maar ik heb hem nooit op zijn rug hoeven leggen om respect af te dwingen, dat was er al. Het is een heel diep, wederzijds respect geworden, wij hebben een pact gesloten met elkaar, een bondgenootschap.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:39

Ik ben helemaal fan van die man. Mag ook wel eens mijn honden onder handen nemen haha!
Indd LM hij heeft zelf zo'n grote groep honden dacht ik en die leven echt in vrede!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 17:07

De dingen die ik vandaag gezien heb, vond ik extreem.
De DD die niet normaal aan de lijn liep, werd de slipketting net achter de oren geplaatst en toen aangetrokken, tja, dan trekt de hond niet. Maar waarom de hond trekt en of hij dan de rest van z'n leven zo moeten lopen, is dan maar weer de vraag.

Een hond op zijn rug gooien is geen respect afdwingen. De hond die te zien was, was naar mijn idee meer gestresst en angstig dan zwaar dominant.

Ach, ieder heeft zijn manier van opvoeden, maar die van hem vind ik not done iniedergeval.
Volgens mij is hij toen toch ook een tijd van de buis verschenen omdat hij behoorlijk hardhandig werd? Of was dat een ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:12

Nee, dat was hij, omdat hij een teletac gebruikte.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:14

wat is een teletac? :+
En voor de rest vind ik hem geweldig.
Inderdaad als hij geen rust uit zou stralen en niet goed zijn met honden zou hij geen tig pitbulls samen kunnen hebben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:17

maxipaxixx schreef:
wat is een teletac? :+
En voor de rest vind ik hem geweldig.
Inderdaad als hij geen rust uit zou stralen en niet goed zijn met honden zou hij geen tig pitbulls samen kunnen hebben :o

Dat is te kort door de bocht.

Je staat raar te kijken wat mensen bereiken op een absoluut verkeerde manier......

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:18

ik zeg gewoon mijn mening ;)
maar wat is een teletac nou?
Ik heb echt geen flauw benul wat het is.... :P

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:19

Princess_ schreef:
Ik ben helemaal fan van die man.
Indd LM hij heeft zelf zo'n grote groep honden dacht ik en die leven echt in vrede!

Sluit ik mij bij aan :o
Laatst bijgewerkt door DearDarling op 13-07-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:20

Een halsband waarmee je de hond op afstand kunt corrigeren dmv elektrische schokken.

Je mag je mening zeggen, maar denk er eens goed over na, wat mensen kunnen bereiken met dwang...... je schrikt je dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:21

Princess_ schreef:
Ik ben helemaal fan van die man. Mag ook wel eens mijn honden onder handen nemen haha!

Ik neem mijn honden zelf wel onder handen, heb ik Cesar Millan niet bij nodig :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:23

Vind hem wel brilliant, heb shows met hem gezien met honden die ronduit gevaarlijk waren en in zijn bijzijn in 10 minuten een mak lammetje. Zijn show gaat niet over het opleiden van blindegeleidehonden maar probleemhonden (baasjes dus).

Hij kan met de meest agressieve dieren omgaan die in de normale wereld een spuitje zouden krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:25

Hij weet zeker wel wat hij doet, maar die halsband vlak achter de oren is een methode die ik nooit zal gebruiken. En zo zijn er meer dingen.
Het baasje moet aangepakt worden, dan de hond..... er zijn meer manieren om een hond in het gareel te krijgen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 17:31

Elke hond krijgt de halsband vlak achter de oren.
De hond die hij 'onderdanig' kreeg, had eerst een flinke tijd er tegen gevochten, maar de band rond zijn hals, achter zijn oren, werd steeds strakker getrokken. Ja, dan geeft de hond 't wel op! Arme beest krijgt bijna geen lucht meer! Toen de hond eenmaal lag, ging de lijn pas losser.
Daarna probeerde de baas 't zelf. De hond ging daarin nog flink in de tegenstrijd, die kregen ze niet volledig stil gelegd, nee vreemd, de hond was in die situatie niet half opgehangen.

Die met de DD was gewoon een rangorde probleem waar je geen geweldige hondenkenner voor moet wezen om dit aan te pakken.

Die laatste vond ik sowieso vreemd, maar helemaal idioot dat de boxer, die uit een asiel kwam en dus niet veel uit is geweest, direct werd gecorigeerd door daar ook de slip achter de oren te doen. Die hond heeft energie voor 10, is ineens omringd door een hele filmploeg, ja vreemd dat de hond opgewonden raakt.
Nee, beestje krijgt gelijk de slip achter de oren..!

Zie ook diverse filmpjes waarbij ik m'n twijfels krijg. Hond springt op, hij knijpt, ja, dan gaat de hond wel naar beneden! En waarom springt de hond? Omdat het arme ding blij is dat het mag wandellen.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:44

Als ik jullie commentaar lees ga ik eigenlijk wel twijfelen.
Ik zou zelf ook nooit de riem zo hoog doen (ik zou sowieso kiezen voor een tuig(je)). Maar als je daarom heen kijkt, dan zie ik dingen die hij (goed) oplost.
Ik ga maar eens filmpjes van hem opzoeken op internet, kijken of ik er straks nog hetzelfde over denk.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:44

Yamcha schreef:
Princess_ schreef:

Ik neem mijn honden zelf wel onder handen, heb ik Cesar Millan niet bij nodig :)

Ik praat daarom ook voor mezelf :)

Iedereen zijn eigen mening en manier toch.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:45

Vind trouwens die vrouw die ook op tv is nóg beter. Weet alleen haar naam even niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 17:57

Heb net meerdere filmjes gezocht en tot mn grote verbazing knijpt hij bijna overal! Hij noemt het 'touching theme'. Maar als ik mijn hond aan raak doet dit geen zeer. Honden reageren vaak met een hoge piep, lijkt me dus niet dat hij ze alleen aanraakt!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:10

Heb het ook gekeken, vond het er wel goed uitzien. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit een hond heb gehad en zoveel verstand van opvoeden e.d. heb ik niet. Maar in mijn (leek)ogen deed hij het wel goed. Ik begin door jullie berichten wel wat te twijfelen, het is misschien inderdaad niet de beste manier.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:25

Als ik naar dit filmpje kijk zie ik, in mijn ogen, niks verkeerds.
Hij laat de hond zien dat hij de baas is en als ik het goed zie doet hij hem niet pijn maar houd hij hem stevig vast?
http://www.youtube.com/watch?v=KGK6KMDOykw
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar, want misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:53

Ik heb deze ook gezien.
De hond mag niet zelf bepalen waar hij heen wil, vind ik al nergens over gaan.
Ten tweede heeft deze hond meerdere problemen die allemaal dominantie problemen zijn en geen agressie problemen.
Hond kan er duidelijk niet tegen als de baas gezelschap heeft.
Heel simpel, hond heeft duidelijk rangorde nodig.

Ook hier zie je weer dat hij de hond dwingt onderdanig te zijn. Zo werkt het in de hondenwereld niet. Als een hond zich niet onderdanig vertoond, zal hij dit ook niet doen als hij vast gehouden word. Hond moet zélf onderdanig zijn, dat doe je niet op deze manier maar door een duidelijk rangorde te hebben.

Verder zie je dat de hond eerder angstig word van de contenuë drang van Cesar, dan dat hij zich echt onderdanig toont.

Dus nee, ook deze manier vind ik niet goed. Hij dwingt de hond keer op keer terug te komen terwijl de hond duidelijk voor hem vlucht. Ik de natuur gebeurt dit ook niet.