Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blue_Eyes schreef:Het hangt van de situatie af. Maar ik heb er totaal geen moeite mee als je een dier zelf uit zijn lijden verlost, als je zeker weet dat je dat snel en pijnloos kunt doen (zoals een rat of hamster een harde klap op de kop geven).
@MamboBeach: dat kan lang duren en dat vind ik dan wel weer jammer. Op het moment dat je ziet dat een beest niet snel uit zichzelf zal gaan maar wel ondraaglijk beroerd is, moet je er een eind aan maken, op welke manier dan ook.
MamboBeach schreef:Blue_Eyes schreef:Het hangt van de situatie af. Maar ik heb er totaal geen moeite mee als je een dier zelf uit zijn lijden verlost, als je zeker weet dat je dat snel en pijnloos kunt doen (zoals een rat of hamster een harde klap op de kop geven).
@MamboBeach: dat kan lang duren en dat vind ik dan wel weer jammer. Op het moment dat je ziet dat een beest niet snel uit zichzelf zal gaan maar wel ondraaglijk beroerd is, moet je er een eind aan maken, op welke manier dan ook.
Wat bedoel je nou? Wat vind je jammer?
MamboBeach schreef:Ik ben zelf geen voorstander van een spuit maar ik ben ook te schijterig om een dier zelf dood te slaan! Dus moeten de dieren maar uit zichzelf gaan...
Less schreef:Veel dieren hebben een hoge pijn grens. Wanneer een dier signalen toont zoals niet eten en drinken of blijven liggen op dezelfde plek is toch echt wel het moment om niet af te wachten.