vrouw te "oud" voor een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

vrouw te "oud" voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:45

Ik las dit berichtje op nu.nl, wat vinden jullie hier nou van. Ik vind het onzin, omdat je ook morgen als 25 jarige van een stoeprand af kan vallen en je nek breken, dus ik vind het zelf echt de grootste onzin die ik ook gelezen heb.

VERL - Een dierenasiel in Verl in de Duitse streek Westfalen doet aan leeftijdsdiscriminatie. Daarover klaagt een 62-jarige vrouw die er geen hond meekreeg omdat zij te oud zou zijn.

Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, vrijdag gemeld. Margret Schukies had gehoord van vijftien puppy's die door de douane uit handen van malafide dierenhandelaren waren bevrijd.

Zij wilde een jong hondje een nieuw thuis bieden. Zij heeft al drie honden en een groot huis met tuin.
Nadat Schukies in het dierenasiel een formulier had ingevuld, zei de directrice: ''Dat kunt u wel vergeten. U bent te oud voor een puppy. Wie garandeert dat u langer leeft dan de hond?''

Schukies voelt zich vernederd. ''Ik heb mijn hele leven honden gehad, ga drie keer per dag met ze naar buiten, fiets, ben gezond en studeer informatica aan de universiteit.''

YankeeBoy

Re: vrouw te "oud" voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:47

Wat een onzin!
Ze kan nog wel 30 jaar leven.
Zo te horen heeft ze een goed tehuis voor de honden, wat is dan het probleem!?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:48

schandalig! :(
als die vrouw nog een goede gezondheid heeft kan ze een prima baasje zijn
waarschijnlijk heel wat beter met al haar ervaring als een jong stel wat voor het eerst een hondje neemt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:48

gewoon triest . voor het zelfde geld wordt die vrouw ouder dan 100 en dan zou ze geen hond mogen hebben. en inderdaad ik kan ook morgen aangereden worden ,

belachelijk dus

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:50

Net of iedereen pas dood gaat boven de 60+.. wat een onzin!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:51

wat een debiel gedoe!
schandalig!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 12:51

Idd, wij plaatsen ook regelmatig honden uit het buitenland, en zulke vrouwen zullen we echt niet weigeren, zeker niet omdat ze al meer honden heeft en lekker regelmatig buiten komt. Wat wil je nog meer. Ze heeft ervaring en gaat zelfs naar het asiel omdat ze zo'n hondje ook een goed leven wil gunnen, in mijn ogen een vrouw naar mijn hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:52

Wat een onzin inderdaad...
De kans is groter dat die hondjes niet oud worden, dan dat zíj eerder zou overlijden.
En zelfs als ze zou komen te overlijden, dan hebben de hondjes toch een fijne tijd gehad, en kunnen ze toch alsnog weer een nieuw baasje krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:54

Echt belachelijk zeg maar aan de andere kant, mijn oma is nu 84 en heeft kanker. Ze wil heel graag een klein hondje ( geen pup maar gewoon een klein hondje) maar dat doet ze ook niet omdat ze bang is dat het hondje haar overleeft. maar dat is natuurlijk ook een andere situatie.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:58

Raar....alsof je met je 62ste al afgeschreven bent..

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:59

Onzin...
Wees blij dat er iemand is die een hondje uit het asiel komt halen.. Die vrouw heeft misschien wel langer te leven dan iemand anders die veel jonger is.. dat weet je toch niet :?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:09

Belachelijk!
Deze vrouw heeft juist alle tijd voor haar hondjes, geen mensen met carriere die even een hondje halen voor hun kinderen.
En dan weigeren ze dat... dom dom dom

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:13

Mijn opa en oma hebben op 84 en 86 jarige leeftijd nog gewoon een kat opgehaald van 2 jaar oud.

Je moet wel tot 67 jaar werken (het liefst langer) en daarna ben je gelijk afgeschreven??

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:14

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, als is het niet veel..!
Hun weten misschien niet dat die mevrouw nog meerdere honden heeft, meer ervaring heeft of nog zo sportief is.
Dat kunnen hun van te voren ook niet ruiken.

En d'r zijn natuurlijk zat honden die in het asiel zitten omdat hun oudere baasjes overleden zijn.. Ja, als er dan al 15 mensen zijn die een hond willen, en zij nummer 33 bijv is, zou ik ook eerst voor de jongere gaan (en daar natuurlijk wel de informatie bij zoeken).

Maar wisten ze al dat mevrouw zoveel met honden heeft en zo sportief was, dan vind ik het een ander verhaal.

Vind het lastig..!
Citaat:
X_Sanne; geen mensen met carriere

ehm.. ze studeerd nog...?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:15

Sjongejonge... Mijn moeder is ook 62, staat nog volop in het (werkende) leven en heeft hopelijk nog minstens twintig jaar voor de boeg. Alsof mensen van 62 ieder moment kunnen omvallen. Iemand van 25 kan ook van de trap stuiteren en z'n nek breken.

Ongelofelijk zeg. :n

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:16

IK vind wel dat er over nagedacht moet worden, maar dat vind ik een verantwoordelijkheid voor de toekomstige eigenaar. Na een bepaalde leeftijd moet je er wel over nadenken en misschien dan met je kinderen samen een hond uit zoeken en mocht er dan niets gebeuren dat zij de hond nemen.

Maar 62.....lijkt me een beetje uhmmz prematuur? Laat ze zich over andere dingen druk maken!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:19

Nikki__ schreef:
Hun weten misschien niet dat die mevrouw nog meerdere honden heeft, meer ervaring heeft of nog zo sportief is.

En d'r zijn natuurlijk zat honden die in het asiel zitten omdat hun oudere baasjes overleden zijn.. Ja, als er dan al 15 mensen zijn die een hond willen, en zij nummer 33 bijv is, zou ik ook eerst voor de jongere gaan (en daar natuurlijk wel de informatie bij zoeken).

Maar wisten ze al dat mevrouw zoveel met honden heeft en zo sportief was, dan vind ik het een ander verhaal.

Vind het lastig..!
Citaat:
X_Sanne; geen mensen met carriere

haha echt niet! Ik zou het hondje zeker aan die mevrouw geven, dit is toch schandalig! En áls die vrouw doodgaat en het hondje weer terugmoet, is het asiel er toch'even af geweest?' Dat is alweer beter voor het asiel. Ondertussen miljoenen dierenmishandelaars in de wereld, en net aan deze mevrouw die er wél goed voro kan zorgen gaan ze zo doen... vage wereld ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:39

Nikki__ schreef:

Natuurlijk vraagt een asiel naar dat soort dingen. Dus de vrouw zal zonder twijfel wel hebben kunnen vertellen dat ze al andere dieren heeft etc.

En als ze nummer 33 zou zijn, dan zouden die hondjes er niet meer zitten natuurlijk :P ;)

Er is een dieren overschot in 't asiel, geen baasjes-die-een-dier-willen overschot.

Het is gewoon een super flauwe, rare actie van dit asiel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:40

Allemachtig! Nu ook al leeftijdsdiscriminatie bij het asiel! Moet niet gekker worden :+
Statistisch gezien kan de vrouw qua leeftijd nog flink wat jaren mee!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:43

Ik heb bij Animal Planet eens gezien dat een, weliswaar, oude hond bij een vrouw van ik meen 82 geplaatst werd.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:46

SCHAN-DA-LIG!!! Het moet niet gekker worden. Ze moeten blij zijn dat er zulke mensen zijn |o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:47

Dit vind ik ook belachelijk. Ten eerste is ze voor huidige begrippen niet oud, en ten tweede mag je er gewoon vanuit gaan dat er iets voor de honden geregeld is mocht zij komen te overlijden. Mijn opa en oma waren kapot toen hun hond overleed, maar durfden geen nieuwe te nemen uit angst dat de hond hen zou overleven. Wij hebben toen direct aangegeven dat wij dan de zorg voor de hond op ons zouden nemen, en gelukkig hebben ze toen een nieuwe hond genomen :)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:53

BELACHELIJK!!
Het is juist mooi dat zij 'een leven' wil bieden aan dat hondje, en dat mag dan niet omdat je 'oud' bent. Heeft ze uiteindelijk wel een pup gekregen?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:56

Schandalig, tenzij..... de vrouw ook nog eens slecht ter been is en het een grote hond betreft van een ras wat ook nog eens veel beweging behoeft. Dat daar naar gekeken zou worden zou ik niet zo heel raar vinden.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:57

Laika schreef:
Schandalig, tenzij..... de vrouw ook nog eens slecht ter been is en het een grote hond betreft van een ras wat ook nog eens veel beweging behoeft. Dat daar naar gekeken zou worden zou ik niet zo heel raar vinden.

Misschien even de hele openingspost lezen ;)