Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:29

Brrrrrrrr ik was dus vanmiddag aan het werk (in de thuiszorg) en was de badkamer aan het schoonmaken.. en ik trek een handdoek weg en ja hoor... een GIGANTISCHE.. ja wat was het eigelijk? een mot? een kakkerlak? het was ongeveer zo groot als een mus, en ook een beetje dezelfde kleur.. en dan al die pootjes die onder dat lijf uitkwamen.. echt zó ranzig..
Maar hij zat zo stil en half op een blaadje, ik eerst nog denken dat het een neppert was.. dus ik met een stokje dat blaadje een beetje bewogen om te kijken of het nog leefde.. nou het bewoog niet, dus ik pak met m'n hand dat blaadje.. gaattie ineens vliegen!! Ik heb er gewoon nóg de kriebels van bah wat was dat goor... brrrr..

Wat is het grootste of engste stuk ongedierte dat jullie ooit tegen zijn gekomen :+ ?

Anne.

Re: Engste stuk ongedierte dat jullie ooit gevonden hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:31

Een ENORME mot.. in Kroatie.. ik denk zoals jij 't hier ook beschrijft.. echt heeeeel vies :o

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:31

bah bah, dat was ook echt niets voor mij :+ ben echt een held op sokken wat dat betreft.

Maar bij mij is het grootste en engste (tot nu toe) nog altijd een spin, brrrr krijg al de rillingen als ik eraan denk

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:33

ah bah hahaha ik zou alles bij elkaar gegilt hebben hahahha

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:33

hessel schreef:
bah bah, dat was ook echt niets voor mij :+ ben echt een held op sokken wat dat betreft.

Maar bij mij is het grootste en engste (tot nu toe) nog altijd een spin, brrrr krijg al de rillingen als ik eraan denk

Voor mij was het ook altijd een spin, totdat ik dit tegenkwam haha.. Vergeleken bij dat enorme insect was een spin toch een stuk minder eng.
(en ik ben echt hysterisch tot aan jankentoe bang voor spinnen,kun je nagaan;) )

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:34

Een vleermuis in de stal. gatver :)

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:34

Silvaantje schreef:
hessel schreef:

Voor mij was het ook altijd een spin, totdat ik dit tegenkwam haha.. Vergeleken bij dat enorme insect was een spin toch een stuk minder eng.
(en ik ben echt hysterisch tot aan jankentoe bang voor spinnen,kun je nagaan;) )

dat ben ik idd ook , dus dan hoop ik dat ene enge beest wat jij tegen bent gekomen, nooit tegen te komen ...... klopt die zin? :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:35

Ten alle tijden spinnen en hooiwagens! Daar kan geen insect bij mij tegenop! :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:35

Een 'haarskeerder' (zuidafrikaans, 'haarscheerder' vertaald). Mega griezelig nachtelijk insect, en ik had er zo eentje in een schoen zitten. Naar goeie gewoonte schud ik die eerst uit voor ik mijn voet er in steek, maar komt nooit wat uit gevallen..
Behalve die ene keer toen dit er uit viel: http://www.biodiversityexplorer.org/ara ... s/sol4.jpg
BRRRRR

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:36

Een enorme kakkerlak op de kamer van ons hotel in Turkije.
We hebben gelijk ander hotel geboekt. Waar er 1 is zijn er meer :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:37

een dier waarvan ik nog steeds niet weet wat het was...
(ook niet of het wel ongedierte was)

de kat kwam ermee aanzetten, het was een groene rups/worm/slang achtig iets van 15 cm lang en een doorsnede van 1,5 cm denk ik...

weet alleen niet wat de kat ermee heeft gedaan..

Mayflower_

Mars

Wij hebben een keer een enorm grote zwarte, harige spin in de kamer gehad. Ik was een jaar of 5 en mn vader kwam me halen om iets te laten zien op de muur. De spin zat om een hoekje en ik weet nog dat ik mn hoofd om de hoek stak, de spin zag en daarna alleen maar geschreeuwd heb en helemaal naar achterin de tuin bent gerend :+
Ik herinner me de spin alsof hij zeker 20 cm groot was, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik m zo eng vond en ik zelf een stuk kleiner was toen. Maar ik ben nog steeds panisch voor spinnen :o

[edit] ik durf de link van Mayflower dus niet aan te klikken :+

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:38

Anne. schreef:
Een ENORME mot.. in Kroatie.. ik denk zoals jij 't hier ook beschrijft.. echt heeeeel vies :o

Haha die heb ik ook in kroatie gezien, echt heel erg vies. En het ergste was nog dat ik me op dat moment aan het omkleden in zo washokje op de camping en toen kwam die dus naar binnen vliegen, maar ik kon niet weg. Toen heb ik wel even gegilt haha, gatver wat een groot vies beest was dat zeg :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:38

Dat zeggen ze ook van spinnen hè? Die komen altijd in paren..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 16:39

@ Bandida, jij blij dat je je schoenen altijd eerst uitschudt ;)

@ LovingTweety, Jaaaa erg hé dat hebben wij ook een keer gehad in tenerife. en ik ben toen in mijn pyama door het hele hotel gerent om iemand van de receptie weg te trekken.. denk je dattie doet dan? Kijktie me aan zegtie; 'do you have a shoe?' ik zeg uhhhh NO! paktie z'n eigen schoen,slaattie dat beest dood in mijn kamer! daar komen echt honderden eitjes uit en binnen notime zit die kamer vol (ook maar meteen de volgende dag weggegaan.. vieze beesten ook bah)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:39

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH :7 :7 :7 :7 , hier gaat me haren van overeind staan.

In frankrijk hadden we een huisje gehuurd voor 3 weken, het was bloedheet, dus ik kon niet slapen en pakte een boek om lekker te gaan lezen in bed, opeens zag ik tijdens het lezen iets groots langs de muur bewegen waartegen het bed was geplaatst, en ik ging kijken en schrok me kapot, het was een hele grote monster duizendpoot en roodbruin van kleur, ik heel hard gillend naar mijn ouders dr slaapkamer gerend hahahaha, en riep "papa kom het alsjeblieft weghalen" en die suffe pa van me draaide om en zei ja laat maar gaan ben moe, en mijn ma zoiets van ja ja jij altijd weer, voor zo'n klein beestje.

Ik bleef zeggen neeeeeeeeeeeee appelflap het is echt groot, nou ik ga er niet meer heen, dus pappie kwam uit bed en ging ff kijken, en hahaha hij schrok er zelf ook van en mijn moeder ook die ook ff meegekomen was, hahahaha.

Tja pappie mepte het dood met een schoen, en moest het wel paar keren doen, want ja oppakken durft hij toch niet om het naar buiten te brengen.

Daar in de dordogne ergens in een dorp, jeetje zeg , alles wat je er tegen kwam, spinnen, mieren, wespen, vliegen, torren, echt alles, daar was reusachtig groot, echt ongewoon groot, brrrrrrrrrrr.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:42

Volgens mij is alles 5 keer zo groot in warme landen..

Wat insecten betreft dan... :o :P

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:48

Spinnen vind ik het ergste. Uitgezonderd kleine exemplaren, hooiwagens en vogelspinnen (dat laatste is raar, ja, ik weet het :o ) maar voor alles dat er tussenin zit ben ik panisch! De engste die ik ooit ben tegengekomen zat in de keuken en had alleen al een dik lijf van zo'n 10cm, schat ik. Ik wist niet dat er in Nederland zùlke grote voorkwamen!
Oh, en toen ik vorige zomer in Japan was, zaten er overal van die zangcicaden, die zijn ook niet bepaald fijn om te zien! Behalve dat ze een enorm kabaal maakten, hadden ze het formaat van kleine vogels! Als je ze van dichtbij bekijkt zijn ze echt grotesk. (Google maar eens op 'zangcicade') Ze waren op het moment dat ik daar was net massaal aan het vervellen, overal hingen van die lege velletjes, die al even vies waren om te zien. Gelukkig leven die beesten maar een weekje ofzo... De spin die ik eerder noemde, staat nog altijd met stip op de eerste plaats. (Toch raad ik mensen die niet van grote insecten houden aan om niet naar Japan te gaan ;) die zijn daar namelijk in overvloed)
Oh, en zelf heb ik ze gelukkig nooit gezien, maar een 'vliegend hert' schijnt ook geen pretje te zijn om te zien.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:50

Whaha, zo groot als een mus :D

Ik lag in Denemarken een keer op het gras te zonnen, toen lag er vlak naast m'n handdoek een soort enorme rups, ongeveer 6cm lang en bijna een centimeter dik. Hij was knalblauw en had een soort rood hoorntje midden op z'n kop. Maar het engst was nog dat hij als een dolle heen en weer lag te kronkelen, brr!

En ik zat een keer met mn moeder in een appartementje op Tenerife, toen durfden we de trap niet meer af vanwege de levensgrote kakkerlakken die daar rond liepen te sprinten.

In onze eigen tuin natuurlijk die achterlijke meikevers die overal tegenaan knallen en niet kunnen landen maar zich in plaats daarvan gewoon neer laten storten. Serieus, zijn die beesten blind ofzo?!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:53

Anne. schreef:
Volgens mij is alles 5 keer zo groot in warme landen..

Wat insecten betreft dan... :o :P

:')

Nou, ik vind niet iets aan insecten of spinnen snel eng eerder interessant, behalve kakkerlakken (zij eruit of ik!). Nadat ik ooit eens naar de voordeur liep om weg te gaan en een megagroot (handgrootte) zwart keverachtig beest mét poten al kruipend over de vloer tegenkwam ben ik nooit meer zó panisch geweest voor kriebelbeessies. Dat zwarte keverachtige beest, dát was eng...

(voor de insecto en andere creepybeestologen: hij was zwart, handgroot, leek qua vorm ietwat op een scarabee of mestkever, had, dacht ik, gewoon 6 poten, als iemand weet wat ik toendertijd ben tegengekomen, zou 't graag nog eens weten! - en ja, heb google e.a. al heel wat keren uitgepluist ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:58

Hooiwagens.

Je kan me gewoon échtéchtécht nergens banger mee maken! Vind ze zo eng :') het is gewoon echt een fobie. M'n moeder was zo wanhopig dat ze me op een cursus wou stoppen om ervanaf te komen (ja, echt waar). Heb geen idee waar die angst vandaan komt, maar handig is het niet. Heb er een keer één van 10cm doorsnee gezien (!), poten waren echt superlang, ben flauwgevallen omdat ie vlak naast me zat :')

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:04

't Kan altijd erger; ik heb een keer iemand huilend weg zien lopen omdat iemand anders een ordinaire huis-tuin-en-keukenvlieg had gevangen! Wel sneu, maar ik moest er stiekem toch om lachen..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:13

Een sprinkhaan van zo'n 10 cm lang. En hij zat op m'n vaders rug :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:15

Haha, ik durf echt niet op die link van dat haarskeerder-beest te klikken :') Maar verder ben ik bijzonder dapper.
O wee als jullie nu gewoon die foto rechtstreeks in het topic gaan plaatsen :7 :+
Kan iemand een beschrijving geven? O:)

Engste wat ik ooit ben tegengekomen was een doodordinaire spin, en dat wil ik gráág zo houden