Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:02

Hallo,

Sinds een tijdje hebben mijn vriend en ik een puppy in huis, helemaal leuk natuurlijk, en ze doet ook echt wel haar best.
Alleen nu mijn vriend weer hele dagen naar zijn werk is, grijpt het hele gebeuren mij enorm aan, ik wist van te voren
dat een puppy erg veel werk zou zijn, maar heb me er duidelijk op verkeken hoeveel dan precies, lijkt het wel.
Loop de hele dag te janken, ben dood en doodmoe, en kom Nergens meer aan toe, 24 uur per dag ben ik met haar bezig, en het put me gruwelijk uit om eerlijk te zijn.

Ben ik nu de enige die hier tegenaanloopt met een puppy, is het normaal dat je je zo klote voelt?
Wil haar eigenlijk ook niet wegdoen, want ben ook hardstikke gek op dat kleine monster... Maar heb niet het gevoel dat k het nog erg lang volhou...

Help?!

Urko

Re: Schop onder kont nodig?? Pup put me uit, advies gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:04

wat doet ze dan?

zo heb ik mijn pup nooit ervaren en hoe oud is dan?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:05

Nou zeg kom op he dat is wel lekker makkelijk hoor. Tanden op elkaar en door zetten! Al ingeschreven bij de puppy cursus? En haal flink wat boeken in huis over het opvoeden van pups. Dan komt het vast wel goed. En vooral consequent zijn!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:06

Hee,
een pup kost idd veel tijd en energie. Wat doe je om je pupje moe te maken ga je dan wandelen of iets anders doen?
Wat je zou kunnen proberen is je pup geestelijk moe te maken. Je kunt hele leuke spelletjes doen. Zo zou je bij wat brokjes kunnen verstoppen die je pup dan moet zoeken of iets lekkers onder een handdoekje of iets dergelijks verstoppen en dat je pup het er onderuit moet zien te halen. Als je pup geestelijk moe is gaat ze daarna als het goed is wel slapen. Wat voor ras is het pupje eigenlijk :) ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:07

Hoelang heb je de pup inmiddels en wat grijpt je zo aan? Mijn pup sliep lange stukken elke dag. Wat doe je 's nachts met de pup? Kom je zelf dan wel aan je rust?

Ik denk dat je je misschien ook teveel met vanalles bezig houdt. Onze pup moest ook zindelijk gemaakt worden, leren luisteren én was bovenop alles ook nog ziek. Dus ik denk dat als jij een lief pupje hebt die goed haar best doet niet te klagen hebt.

Je hebt inderdaad een schop onder je hol nodig. Ik vraag me toch ook echt af waar jij dan die 24 uur per dag mee bezig bent??

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:08

kruising friese stabij en nogiets

even oftopic: frances ik wil ze wel hebben :D je boeken ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:10

Ik heb geen tips voor je, maar ik hoop gewoon van harte dat je snel weer van je pup kunt genieten, want dit is natuurlijk niks :n
Succes ermee!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:12

Bedankt voor de schop, pup is een kruising friese stabij, en ze doet niet eens zo gruwelijk veel, is nog niet helemaal zindelijk, dit ging een week goed, maar is sinds vandaag weer drama.
Wat betreft de rust, daar kom ik dus totaal niet aan, slaap vier uur per nacht, en dan is t wel gebeurd. Pup is 10,5 week oud.

om haar moe te maken speel ik met haar, laat haar uit, wandel ook echt stukjes met haar, dus niet alleen naar buiten voor een plasje en een poep.
Ik denk zelf dat het vooral het slaapgebrek is, en het constant in de gaten houden wat mevrouw Nu weer wil slopen.
Weet wel dat k als een zeur overkomen zal, maar zo voel ik het nu eenmaal, en kan wel even wat advies gebruiken om eerlijk te zijn....

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:13

Buiten heel regelmatig met je pup naar buiten gaan is het op zich niet de bedoeling om hem de hele dag te entertainen. Natuurlijk las je wel speelmomenten in, maar je pup slaapt normaal ook nog veel. En als je hem even niet in de gaten kunt houden kan een bench of puppy-pen voorkomen dat ie dingen sloopt, en het helpt je bij de zindelijkheidstraining.
Probeer er verder geen nee-foei maar een ja-braaf hondje van te maken: niet de hele dag achter hem aan lopen om te vertellen wat ie niet mag doen, maar zijn omgeving zo inrichten (puppy-proof maken) dat ie niet veel kwaad kan doen. En laat hem weten wat je wel van hem verwacht, laat het hem weten als ie braaf is, dat is niet vanzelfsprekend, hij denkt dat ie altijd het juiste doet. Beloon hem met aandacht, spelen, knuffels... "Nee" of "foei" zeggen is voor een pup ook aandacht, en een pup leeft voor ambiance! Dus als ie iets doet dat echt niet kan, gewoon rustig wegpakken daar en ergens anders neerzetten.

Sterkte!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:14

Misschien is het een idee om een stukje af te zetten in de kamer of in de tuin? Met wat spullen voor haar erin zodat ze zich even kan vermaken en zodat jij niet de hele tijd op hoeft te letten of ze niet aan je banken begint..
Een pup moet ook leren om zichzelf even te vermaken, dus dat is dan misschien ook wel een goede oefening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:15

Ik zie je helemaal niet schrijven over een puppycursus de vraag van Chocobroodje?
Natasjaa schreef:
wandel ook echt stukjes met haar, dus niet alleen naar buiten voor een plasje en een poep.

Wat bedoel jij met stukjes lopen? Een pup van 10 weken mag namelijk nog nauwelijks lopen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:16

Misschien moet je wat structuur in de dag brengen voor je pup?
Dat je om een bepaalde tijd met haar speelt en dat ze daarna even benchrust krijgt? Dan gewoon even geen aandacht geven. En later eventueel zonder bench proberen? Dan heb je in ieder geval wat rust in je dag?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:17

geef de pup dan speelgoed wat ze mag slopen, laat haar op gezette tijden uit, geef haar op gezette tijden eten, RITME is ontzettend belangrijk.

ow ene.. speelgoed kun je beter niet 24/7 aanbieden want dan word het saai... snapje?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:18

Die benadering pas ik inderdaad toe, doet ze iets stouts, negeren, en iets goeds beloon ik, bijt ze in iets waarin ze nie bijten mag, hup, botje aanbieden, of haar flostouwtje.

Probleem is ook, ze wil Echt niet in de bench, zodra ik haar daarin wil doen, raakt ze compleet in de stress, janken piepen, als een hamster in de tralies klimmen, tot aan t breken van dr tanden op de tralies aan toe, dat lijkt me dus ook niet de beste optie? Of moet ik dat gewoon doorzetten?!

De vraag over de cursus heb ik niet bewust niet beantwoord, daar gaat ze inderdaad naartoe, alleen kan dat pas in augustus, omdat de hondenschool dicht is gedurende de maand juli.

De stukjes lopen zijn ook zeker niet langer dan 10 minuten, wat de max is voor een pup van 10 week (dit heb ik overlegd met de dierenarts, en dat is de richtlijn zei hij)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:20

NEGEREN die hond in de bench...

of maak er iets leuks van... speeltje eten... ze heeft waarschijnlijk de link - bench = baas weg gelegt en daar meot je vanaf komen.

Niet loslatn als ze de boel afbreekt in iedergeval... want dan beloon je dat gedrag als het ware alleen maar

Anoniem

Idd gewoon eerst eens boeken lezen zodat je weet wat het in houdt om een pup/hond te hebben. Natuurlijk hebben pups energie, maar je kunt ze nu ook al veel leren. Leer hem niet om steeds jouw aandacht te willen hebben en laat niets op de grond slingeren, alles wat op de grond ligt is voor hem, dus geef hem speelgoed en kauwstokjes, kauwspeelgoed. Leer hem op zijn kleedje of mandje te liggen, leer hem wat van jullie is en van hem.

Mijn hond heeft nog nooit wat gesloopt, als pup pakte hij dingen van de grond, dus slingeren laten, leer je dan wel af. ;)

Frances

Heeft ze dat vanaf het begin af aan al gedaan bij de bench? IS er een duidelijke oorzaak voor of is het gelijdelijk aan erger geworden?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:22

als ze jankt in de bench gewoon laten zitten, geen aandacht geven want als jij elke keer naar beneden komt om bv. 'stil!' te zeggen dan heeft ze haar zin en onze een rustiger ras sliep de hele dag en nacht maar ik raad je aan het speciale puppy boek 'volg' te kopen daar staan spelletjes, hoe een hond denkt enz. in van dat je hem hebt tot ie uitgegroeid is!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:23

NEEM EEN BENCH!!!

Stop daar je pup in als je even rust wil.
Dat moet dan haar plaats worden en begint ze in het begin te janken, lekker laten janken, desnoods ga je maar een blokje om dat het
niet hoort.
Een pup moet leuk zijn, ik moet idd eerlijk bekennen dat ik ook niet snap waar je zo uitgeput van bent??

In de nacht 1 keer er desnoods uit en dan doorslapen.
Ook in de bench 's nachts. Ze gaan vaak niet plassen en poepen op de plek waar ze liggen.
Ik denk zelf dat je de pup ook veel te veel verwent.
Ze moet ook leren alleen te blijven, te slapen enz...

En idd ga op puppie-cursus, zo snel mogelijk.

Geniet van je pup!!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:23

Structuur is hier volgens mij het tover woord is het niet voor de pup dan voor jou om het overzichtelijker in je hoofd te maken
En daarnaast een puppycursus

Een pup kan zeker vermoeiend zijn maar het is ook maar net hoe jij er mee omgaat
Loop je constant achter haar aan omdat ze sloopt ?
Geef haar dan wat om te slopen , kauwt ze op wat jij geeft : belonen
Zo zal dat ook snel over zijn
Positief blijven
Heeft zij een plekkie waar ze ongestoord kan slapen en waar ze ook echt met rust gelaten word als ze dat aangeeft

Wat is het verder wat je zo vermoeiend vind
Vertel iets over je dag met je hond

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:24

ik heb hier ook net een pup in huis heb dan al een hond van 3..
maar zou als ik jou was de pup wat meer op zich zelf laten.
heb je een bench in huis?
stop m daar gewoon even in als hije en dutje moet doen of als je weg gaat.
laat de pup wat meer zichzelf leren vermaken dus niet de hele dag door laten spelen met jou. maar leg een bal in de kamer ga lekker op de bank zitten en kijk gewoon tv ofzo :)

lees nu dat ze de bench niet leuk vind.
Dan weet ik wel iets op.
Probeer af en toe een paar keer op de dag een brokje in der bench te leggen eerste 2/3 x zet je der zelf erbij in .
deurtje nog neit dicht.
tot ze snapt dat er wel eens iets lekkers in kan liggen..
gaat ze ervanzelf een keer in als jij een koekje erin gooid.
dan belonen.. heel goed belonen..
wij zijn zelf ook nu zover. en t gaat goed.
wij kunnen nu gerust het deurtje dicht doen..
en hij kauwt wel aan de bench maar dat meot je allemaal negeren.

alles waarvoor ze jankt piept of zich uitslooft proberen te negeren..

vraag anders idd pupie cursus aan zodat de pup gaat gehoorzamen zo vertrouwt ie je snel en gaat alles stukke beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:27

10 weken 10 minuten lopen is idd een goeie richtlijn!

eowyn04 schreef:
NEEM EEN BENCH!!!

Ze zegt toch dat ze die heeft maar de pup problemen geeft?
Ik zou idd ook doorzetten. Ik zelf heb het als volgt aangepakt. Als ze ging piepen, dan gooie ik (Zonder dat ze het zag) een boek op de grond, (negeren hielp niet)ze schrok en het gevolg was dat ze stil werd.
Begon ze weer? Weer dat boek op de grond. Ondertussen keek ik dr dus niet aan he? Wel een spiegeltje bij me zodat ik kon zien wat ze deed en ze op den duur lekker ging leggen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 15:28

Bench heb ik dus al, die bevuilt ze overigens ook gewoon hoor, dat maakt haar niets uit helaas...

Het is van t begin af aan al drama, kan misschien iets te maken hebben met het feit dat ze er bij haar fokker heeft weten uit te springen? Die bench had namelijk geen dak...
Vanaf de eerste keer dat ze er hier in moest, maakt ze drama...

ik snap zelf ook niet goed waarom k zo uitgeput ben, zal wel van de vier uur slaap per nacht komen denk ik he? Of van het steeds maar achter haar aanlopen (wat ik moet laten, ik weet het)

Wat de bench betreft, daar gaat ze wel in voor eten, maar drama begint zodra de deur dichtgaat...
Cursus is aangemeld :j

Ik loop achter haar aan omdat ze niet zindelijk is, niet zo zeer omdat ze sloopt...
Dat met dat boek ga ik proberen, dank Chiqa!!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:35

Heb je een doek over de bench liggen???
Honden vinden het namenlijk fijner als er echt iets boven hun hoofd zit.
Dat geeft ze veiliger gevoel.

En idd, gewoon negeren.

Enh waarom heb je dan maar 4 uur slaap snachts? omdat je pupje l;oopt te piepen? blaffen??
Gewoon negeren! oordoppen in en gaan slapen!!!
Zo laat mogelijk nog laten plassen/poepen en en smorgens gelijk! buiten zetten.

Veel succes met je pupje!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:36

Kun je niet zorgen dat ze in het zicht blijft? Kamer afzetten?

Bovendien zou ik van de bench even doorzetten. Uiteindelijk houdt ze wel op. Waar slaapt ze dan?