Hond bleek niet op oppasadres...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Hond bleek niet op oppasadres...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:45

Hoi,

Mijn moeder zit heel erg met het volgende en weet eigenlijk niet zo goed wat ermee aanmoet.
Ik gooi het even op bokt voor wat meer meningen.

Mijn ouders (ik woon 100 km bij ze vandaan) hebben een 16 jarige hond, het is een lieve Friese Stabij.
Hij is al erg oud en heeft speciaal voer omdat hij niet teveel eiwit en vet binnen mag krijgen. Hij is niet erg dik, maar heeft een prachtige vacht (nog steeds) en hij is zo vrolijk als een jonge hond.

Nu zijn mijn ouders 4 weken op vakantie geweest, Andor kan jammer genoeg niet mee ondat hij wagenziek is, en het is ook gewoon te warm voor hem. Nu had mijn moeder een oppasadres gevonden waar hij al een aantal keer heen is geweest (al 3 keer eerder in de vakantie). Dit is altijd heel erg goed gegaan.

Mijn ouders zijn afgelopen weekend thuis gekomen en de hond werd netjes thuis gebracht (de mevrouw waar hij geweest is heeft een uitlaatservice en kan dus de honden makkelijk in een bestelauto vervoeren). Nu zei ze tegen mijn moeder dat Andor een paar dagen bij iemand anders in huis heeft gezeten omdat ze nog geen plek had. Mijn moeder vond dit niet zo'n probleem. Maar toen ze zijn tas uitpakte met zijn voer, bot enz. vond ze een brief. Het bleek een brief te zijn van de mevrouw waar Andor was geweest toen er nog geen plek was.

Mijn moeder las de brief en haar mond viel open... Andor is daar 4 weken geweest en is pas de vrijdag voordat hij naar huis mocht opgehaald door de andere vrouw waar hij 4 weken zou blijven!!! Hij heeft een streng dieet, maar in de brief stond dat hij niet goed wilde eten en daarom gaf ze hem kattenvoer, zowel harde brokjes als nat voer. Mijn moeder heeft geen flauw idee wie deze vrouw is en waar onze Andor is geweest de afgelopen 4 weken! Hij ziet er verder wel heel netjes uit, niet afgevallen oid en geen wondjes enzo.

Maar nu... mijn moeder is een heel lief vrouwtje en durft eigenlijk niet te bellen. Maar over 3 maanden gaan ze weer een weekje op vakantie en mijn moeder wil de hond eigenlijk ook niet opnieuw bij haar brengen, ze heeft namelijk al aangegeven dat ze de eerste dagen weer krap zit met plaats... hetzelfde als wat er dus nu gebeurt is...

Ikzelf vind het echt van de zotte. Maar wat vinden jullie ervan?
Het is natuurlijk ook zo dat een goede oppas moeilijk te vinden is en de hond ziet er verder goed uit.
Maar wat nu?

Nickeltje

Re: Hond bleek niet op oppasadres...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:48

Wow, dat is echt niet netjes hoor.
Heel fijn dat de hond er verder goed uitziet en alles, maar ze hebben zich duidelijk totaal niet aan zijn dieet gehouden en dat zou ik persoonlijk in elk geval per telefoon verhelderd willen hebben. Waarom namelijk? Waarom dan maar kattenvoer geven...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

nooit meer heenbrengen!!!!

de hond kan er wel goed uitzien maar dit zijn een afspraken.
en over dat dieet nog maar niet te spreken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:50

Inderdaad, ook ik had even vriendelijk verhaal gehaald. Gewoon, om even te weten van het naadje en de kous ;)

Sowieso zou ik toch kijken voor een ander adresje, misschien via internet wat te vinden?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:51

heyy

ik vind het zowieso raar dat die oppas hem zonder de toestemming van jou ouders bij een ander gezin overbrengt.
Dan word het arme beestje nog verkeerd gevoerd ook. Hij had ook hartstikke ziek kunnen worden!!
Ik had echt heel boos opgebeld. Of zowieso gevraagd waarom ze zich niet aan het dieet hebben gehouden!

Carmen

Dit is zeker niet netjes. Ik zou hoe dan ook de hond volgende keer ergens anders onderbrengen, omdat ik vind dat mensen eerlijk moeten zijn. Dan vertrouw ik ze niet meer.

__Nathalie__

schandalig! Kan niet anders zeggen!

Ik zou absoluut opbellen en zeggen dat dat echt niet kan!
Je laat je hond achter bij haar en niet bij iemand anders.
Zei had voor die hond moeten zorgen en niet iemand anders!

Weet niet of je een soort van kennel geld hebt betaald (of je moeder dan?) maar dat zou ik zeker terug eisen.

Wel fijn dat de ander een briefje er bij gedaan had zodat je er achter gekomen bent.

Ik zou het echt niet accepteren.

Ik moet van de zomer 3 weken op een hond passen van een kennis. Ze zien me aan komen als ik die 3 weken naar iemand anders breng die ze niet kennen. In mij hebben ze vertrouwen daarom laten ze hem bij mij achter.

Ik vind het echt van de zotte!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:52

Klacht indienen! Is natuurlijk belachelijk, dit, zomaar de hond elders plaatsen dan afgesproken.
Ik zou heeeeeeeeeeel boos worden en de dame in kwestie nooit meer een dier toevertrouwen. Dit had ze met je moeder moeten overleggen, nu heeft ze er zelfs over gelogen.
Ik zou de mevouw die de hond in huis heeft gehad willen spreken.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 01-07-09 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:52

Nooit meer heen brengen hoor.
Dan kan je beter een goed pension zoeken, en niet dat 1 iemand het maar doet.

Dat van het kattenvoer snap ik al helemaal niet, hij staat op dat dieet van dat voer en behoort dan niets anders te krijgen.
Zou maar een goed adres zoeken en even langs gaan van tevoren.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:53

Zo mijn nekharen gingen meteen overeind staan!

Spijt me, maar als dit een van mijn honden was geweest, dan moest die mevrouw blij zijn dat ik die brief thuis pas las, en als ze wijs was ging ze dan op vakantie tot ik afgekoeld was.

Ze had toch eerlijk kunnen zeggen dat hij daar 4 weken heeft gezeten, dat is minder erg als er zo achter komen.

Ik zou hem daar inderdaad niet meer naar toe brengen, haar opbellen en eens flink de waarheid vertellen.
Ik snap dat je moeder dat moeilijk vind, kun jij het dan eventueel niet doen? Ze kan anders ook een brief sturen met wat ze ervan vind, dit is altijd minder direct.

De volgende keer je hond onder brengen in een goed pension of bij familie, waar je zeker weet dat dit niet gebeurd..

Wat betreft de voeding, in kattenvoer zit veel meer eiwit als in hondenvoer, nu hoeft dit niet meteen iets te betekenen maar houd hem wel even goed in de gaten.
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 01-07-09 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:53

Nathalie, mijn ouders betalen 10 euro per dag geloof ik, denk je echt dat ze haar geld terug moet vragen?

Cyntje

Schandalig!!! Denk je ook je beestje ter goeder trouw ergens achter te laten,... :n
Niemand op bokt die je misschien kan benaderen?
Ik vind het best leuk om op een hondje te passen omdat we zelf geen hond willen hebben maarja,... vaak kan dat ook weer niet met de katten.

Lieszje

Dit vind ik niet normaal..
Ik zou een ander goed adresje voor hem opzoeken.
Bijvoorbeeld een goed pensioen die goed bekend staat en zich aan zijn dieet houd.
Mooie leeftijd heeft de hond trouwens!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:54

Dat is echt niet netjes :oo

Kan die niet bij jou ofzo? Of heb ik daar overheen gelezen? of kan dat niet?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:54

Ik zou de hond laten nakijken door een dierenarts of alles nog goed is en de rekening opsturen naar de 'oppas', bovendien zou ik ook geld terugeisen, dit was niet de afspraak. Kom nou heel gauw, wat een onzin zeg. Als je geen plek hebt, dan heb je geen plek, maar dit is wel héél onproffesioneel!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:57

Dat is toch niet zo fijn wetende dat kattenvoer juist meer eiwitten en vetten bevat. En dat dan aan een hond die zelfs hondenvoer krijgt waarin dit al in mindering is gebracht.
Ik zou de betreffende oppasdame er wel zeer zeker even op aanspreken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:57

Donja, ik woon 100 km verder en de hond kan echt heel erg slecht tegen autorijden. Dat doen we zijn 16 jarige hartje liever niet aan.

En een pension, omdat de hond al ouder is, eet hij heel erg langzaam. Hij is al een keer bij een pension geweest, maar toen kregen we hem echt heel erg mager terug. Daarom zoeken we liever iemand waarbij hij is huis kan. Maar dat is moeilijk te vinden voor een normale prijs (van ong. 10 euro per dag).

Dierenartsbezoekje is waarschijnlijk geen slecht idee.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:58

Ronduit belachelijk! Gelijk bellen! Je dier is niet goed verzorgd ondanks dat ze er nu wel goed uitziet. Misschien was het wel helemaal misgegaan met het verkeerde voer. Hebben jullie niet iemand in jullie directe omgeving die voor de hond kan zorgen?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:59

Oh en ik zou geen geld terug vragen, maar eisen!

NoaSky

Toch heb je veel pensions die daar rekening mee houden hoor, een beetje goed pension heeft een ruimte waar rustige / bange honden zitten zodat ze niet bij de drukke en blaffende honden zitten.

_Luziream

Ik vind het wel makkelijk verdiend van die mw met haar uitlaatservice!
een ander het werk laten doen en zelf geld vangen. als je geen plek hebt moet je geen dieren aannemen!
ik zou de hond daar nooit meer heenbrengen. zij is haar afspraken niet nagekomen. ik weet niet of je ouders ooit iets hebben moeten tekenen?
zij is duidelijk in gebreke gebleven. ik zou er wel werk van maken en die vrouw eens opzoeken en eens haarfijn een verklaring lospeuteren. de hond heeft nu nog geen zichtbaar schade opgelopen, misschien wel ivm voer. die andere vrouw kan je nog geneens kwalijk nemen misschien, wilde dat de hond at.
grote schuldige is mw van de uitlaatservice die dus eigenlijk de service aanbied op de hond te passen en deze te verzorgen volgens jouw ouders regels.
Niet gedaan dus.
Is er geen famillie ofzo die voor de hond kan zorgen, zobder dat deze in de auto moet.
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 01-07-09 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:00

Ik zou het geld aan die ene vrouw terugvragen (war die eigenlijk zou moeten zijn) en het aan die andere geven, omdta ze gratis en voor niets jullie hond verzorgt heeft hoewel die andere vrouw hem op zou komen halen! (Geloof dta dit de clue vn het verhaal was toch? As ik het verkeerd begrepen heb zeg het dan even;))

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:01

In welke regio wonen je ouders?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:02

Storm76 schreef:
Nathalie, mijn ouders betalen 10 euro per dag geloof ik, denk je echt dat ze haar geld terug moet vragen?

Absoluut! Zal me ook niks verbazen als dat adres waar de hond nu geweest is niks heeft gehad en ze zelf het geld in de zak steekt.

Je betaald haar om op je hond te passen. Je betaald voor de fasiliteiten daar.
Je betaald omdat je er vertrouwen in hebt dat ze goed voor je dier zorgen.

je betaald dat ze je hond goed voeren omdat die op een speciaal dieet zit.

En dan krijg je dit?

Geld terug halen en nooit meer heen geen is wat ik zou doen!

Dit kan echt niet!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:02

Ik zou inderdaad proberen om achter het adres van die andere oppas te komen. Als je met haar in gesprek gaat kun je misschien dat voedingsverhaal wel duidelijk overbrengen.
Zij lijkt me een goede partij, er is plek :+ en ze neemt de moeite om een brief en alles te regelen. en ze zal best betaalbaar zijn (waarschijnlijk minder dan jouw 10 euro)

Maar wel schandalig hoor