Die rot muggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Die rot muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:28

*zucht.

Je kan ze wel afschieten maar helaas daar zijn ze denk ik te klein voor :Y)

Iedere avond voor het slapen gaan check ik me kamer.

Geen mug te bekennen.

Ramen worden dicht gehouden wanneer het licht aan gaat.

Gordijnen worden nog een keer gewapperd voordat ik ga slapen.

Yes geen mug te bekennen.

Totdat ik smorgens wakker wordt.

Net zoals gisteren ..

Alles dubbel gecheckt..

Niets te vinden...

En jaa hoor kword vanmorgen wakker.

Ik denk dat ik wel 6 keer geprikt ben!

Op me benen, op me rug en zelfs op me pink!!

Word er moederloos van..!

Nog meer mensen die hier moedeloos van worden.

Want smorgens zijn wederom die rot krengen nergens te vinden.

Wat doen jullie nou om ze te verjagen of als ze niet vindbaar zijn?

( edit type fout :+ )
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 01-07-09 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Re: Die rot muggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:32

Je hebt bij de xenos van die horrenetjes die je heel makkelijk op je raam kan bevestigen. Mijn raam was hiervoor te groot en je hebt daarvoor speciale horren om heel je raam af te dekken. Die heeft iedereen bij ons dus zo goed als geen lat van muggen. verder als er toch muggne op je kamer komen is een klamboe handig, zorg wel dat je die overdag ook dichthoudt, anders blijft hij in de klamboe zitten :)

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:34

Moedeloos, niet moedeRloos :+

Heb ik ook altijd ja, zo irritant....Ik heb wel een hor voor mijn raam nu, dag en nacht, maar ze weten altijd nog binnen te komen via de deur als die ook maar even openstaan xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:44

[MW] > [LZP]

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:50

Echt vre-selyk die beesten.
Ik moest gisteren op 2 kinderen oppassen. en de ene zat er
hélemaal onder. echt zielig gewoon :(:)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:53

Dat steken vind ik nog niet het ergste, dat ze 's nachts zo om je hoofd zitten te zoemen vind ik veel erger :( en dan doe je je licht aan; nergens te bekennen :+
Ik heb vannacht flink muggenmelk met DEET gespoten, en m'n ventilator hard aan (waaien ze weg :Y) ) , nergens last van gehad :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:56

Hooow jaaa dat gezoemm vre-se-lijk !!

Het schijnt dat je ook van citroen??! planten heb ofzo die je neer kan zetten.. Werkt dat ?

Iemand ervaring mee?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:01

Inderdaad! Ik heb meer last van het gezoem dan de bult zelf :P

Denk je je hele kamer mugvrij te hebben, lig je in bed 'zoeeeeeem' en dan denk ik "****", ik heb er inmiddels al 3 vermozzeld met mijn vliegenmepper, maarja...

Je hebt ook van die dingetjes die je in je stopcontact kan doen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:07

Ik zou graag mijn geheim met jullie delen, helaas weet ik het zelf ook niet.
Ik ben niet geliefd onder de muggenpopulatie.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:09

Ik heb er vannacht een platgeslagen 8-)

ChantalSmook schreef:
Je hebt bij de xenos van die horrenetjes die je heel makkelijk op je raam kan bevestigen. Mijn raam was hiervoor te groot en je hebt daarvoor speciale horren om heel je raam af te dekken. Die heeft iedereen bij ons dus zo goed als geen lat van muggen. verder als er toch muggne op je kamer komen is een klamboe handig, zorg wel dat je die overdag ook dichthoudt, anders blijft hij in de klamboe zitten :)

Jep, die hebben wij ook hangen :j
Helpt alleen geen klap, want bij mijn ouders kamer is er geen,
en om de een of andere reden prikken die rotbeesten mijn ouders dan niet,
maar zoemen ze helemaal vanaf dat raam naar mijn kamer om mij te pakken te nemen :n

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:10

Licht uit doen dat maakt niet uit, schijnt een fabeltje te zijn.
Muggen komen op de Co2 uitstoot af is mij verteld. (en daarom zoemen ze ook altijd bij je hoofd :+) Daarom werkt het goed om een ventilator langs je neer te zetten.

Ik heb ook een hele grote hekel aan die dingen, ik slaap er ook niet van.
Schijnbaar helpt Lavendel ook, en citroenplanten idd ook. Geloof citroenmelisse ofzo. Even googlen en je vind het wel. :j
Deet werkt het beste! :j

Die dingen in het stopcontact werken niet. Ik heb er nu 6 verschillende gehad. :+ 2 die cintronella verspreiden, werken niet. En 4 met zo'n piepje, die werken al helemaal niet. Zorgen er alleen voor dat ik 's ochtends wakker wordt met koppijn. :=

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:13

mariska1989 schreef:
Inderdaad! Ik heb meer last van het gezoem dan de bult zelf :P

Denk je je hele kamer mugvrij te hebben, lig je in bed 'zoeeeeeem' en dan denk ik "****", ik heb er inmiddels al 3 vermozzeld met mijn vliegenmepper, maarja...

Je hebt ook van die dingetjes die je in je stopcontact kan doen?

Ik krijg dus enorme bulten. En dan worden ze nog is vreselijk rood en warm ;(

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:16

Ik heb spul tegen de jeuk (wordt ook altijd lek geprikt), dat komt uit Australie en heet Soov. Je kan het ook via internet bestellen en dat is een van de weinige dingen die bij mij werkt! IK heb verder zo'n beetje alles al geprobeerd.

Mijn moeder kwam laatst met een klein rolflesje aan van Chi. Dat is tegen de jeuk. Ik dacht eerst dat het nooit zou gaan werken, maar het werkt bij mij echt heel goed.

Om de muggen weg te houden (vooral op vakantie) gebruik ik Deet 60%.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:24

Ik maak zelf van die horen met de spullen van de Gamma. Dan ben je €25 kwijt maar heb je een hor op maat.
Ik heb al 2 jaar geen muggen in mijn kamer gehad. Deur blijft dicht en ramen overdag en snachts open.
Gaat top hoor!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:37

Ik ben erg allergisch voor muggensteken.
Het worden echt onwijs grote rode bulden, die allang niet meer jeuken maar vooral pijn doen.
Soms gaat het zelfs op zo'n manier ontsteken (meestal bij een gewricht) dat ik er prednison voor moet.
Daarom hebben wij in huis ook de nodige maatregelen genomen }>

Overal hebben we horren, het licht op de overloop blijft 's nachts aan en op de overloop hebben we ook zo'n anti muggenlamp hangen (action heeft ze wel). En ik moet zeggen dat die antimuggen lamp echt onwijs goed helpt, 's morgens zitten er heel wat dode muggen in.
Verder doe ik dat op plaatsen waar ik vaak gestoken wordt nog teatree olie, dat gebruik ik ook bij de paarden als anti vlieg en dat werkt heel goed.

En ik slaap dan ook nog met een lange broek, met daarover heen een paar sokken enz. Maar dat is met deze warmte ook niet bepaald de ideale oplossing ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:55

Sinds dit jaar worden muggenbulten bij mij dus ook van die rode gigantisch jeukende dingen... Echt afschuwelijk. Trekt wel weer weg als ik er niet aan krab. Maar toch... Ziet er niet uit :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:58

Klamboe kopen en instoppen onder je matras zodat er nergens een gaatje zit. Heel zelden komt er dan nog 1 in maar die zit dan direct mooi gevangen dus die is dan zo dood.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:15

Nathalie schreef:
Licht uit doen dat maakt niet uit, schijnt een fabeltje te zijn.
Muggen komen op de Co2 uitstoot af is mij verteld. (en daarom zoemen ze ook altijd bij je hoofd :+) Daarom werkt het goed om een ventilator langs je neer te zetten.

Ik heb ook een hele grote hekel aan die dingen, ik slaap er ook niet van.
Schijnbaar helpt Lavendel ook, en citroenplanten idd ook. Geloof citroenmelisse ofzo. Even googlen en je vind het wel. :j
Deet werkt het beste! :j

Die dingen in het stopcontact werken niet. Ik heb er nu 6 verschillende gehad. :+ 2 die cintronella verspreiden, werken niet. En 4 met zo'n piepje, die werken al helemaal niet. Zorgen er alleen voor dat ik 's ochtends wakker wordt met koppijn. :=

hm nou vertel dat eens aan die mug in mijn kamer..
ik ben altijd gezegend met muggen die alle andere mensen om mij heen lekkerder vinden om te prikken dan mij..
maar nu woon ik op mezelf, ben ik de enige op mn kamer.. gister nacht was t weer raak,, 'zoooooooooom' .. grrr, licht aan, beest nergens te vinden natuurlijk..
toen heb ik de ventilator aangezet (niet om de mug, maar omdat het zo bloedheet was op mn kamer dat ik mn bed zowat uit dreef).. daarna dacht ik..yes.. ik hoor niets meer!
nou.. ik ontdek steeds meer muggenbulten.. 3 op mn linkerbeen, 1 onder mn voet, nog 1 onder mn andere voet (wat een hel met lopen) , een op mn arm.. en meer heb ik nog niet ontdekt..maar pff

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:20

Niet de ideale oplossing maar afentoe van die vliegenspray spuiten tegen vliegend ongedierte. Niet heel vriendelijk maar blijven de muggen wel wat langer weg.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:32

Veel knoflook eten, word je minder/niet geprikt :)
Ik eet zowat elke dag knoflook (door het eten heen, als sausje, hmmmmm :9 en geen muggenbulten!)

Annel0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:37

Denk je te gaan slapen want je ziet en hoort niks. Ga je slapen hoor je het gezoem weer om je hoofd. Doe je het licht aan maar kan je die *** mug niet vinden. Ga je weer slapen en dan hoor je hem weer. Waarom bestaan die beesten?? ;(

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:27

Iemand tips voor een hor bij kunstofkozijnen? Wij hebben een huurhuis, dus ik denk dat de huurbaas niet blij is als wij de horren met schroefjes in het kunstof gaan vastzetten.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:29

Ik word er echt gek van.
En bij mij moeten ze altijd mijn rug hebben, en dan het liefst op een plek waar ik niet bij kan. :+ Rotbeesten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:35

Wij worden een ook knetter gestoord van! We hebben er hier soms 8 per nacht!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:40

de beste ervaring die ik heb is een ventilator, die zet je dan zo neer bij je bed dat ie zoveel mogelijk over jou heen waait. en dan de ven niet te hard aan zetten, dat is niet nodig, gewoon de laagste stand.