Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urko schreef:Bedenk, als een konijn nu jou vriendje is, achter je aanhuppelt en aandacht aan jou geeft dat je die aandacht kwijt bent als je er een andere (in jou situatie, een gecastereerde ram) bij zet, jij je vriendje kwijt bent.
elady schreef:Lieve bokkers,
Ik heb een jong konijn van nu bijna 6 maanden oud. Ze is erg energierijk en nieuwsgierig. Ik probeer haar zoveel mogelijk aandacht te geven (sowieso 2x per dag voeren, waarbij ze een aaibeurt krijgt) en daarnaast loopt ze regelmatig los.
Ik heb zitten denken om er een vriendje bij te zetten, puur omdat ik weet dat mijn aandacht niet genoeg is en konijnen graag in gezelschap zijn van een vriendje. Alleen, ik ben bang dat ik te weinig tijd heb voor 2 konijnen...
Hoe hebben jullie dit ervaren? Kost een tweede konijn veel tijd extra? Hoe groot moet het hok zijn, hoe vaak moeten ze los (mijne komt er gemiddeld 5 uur per dag uit, de ene dag de hele dag, de andere dag een middagje) samen etc etc.
Ik hoor het graag van jullie.
muiszje schreef:hey,,
ook even een konijnenvraagje.
Ik heb mijn Konijn nu 2 jaar en ze is alleen. Ik heb haar overgenomen van iemand anders die haar had gevonden en die haar bij de rest van haar konijnen had gezet. Molly (zo heet ze) scheen een ontzettende vechtersbaas te zijn en kon op ten duur echt niet meer samen met andere konijnen. Ik vind het een beetje sneu nu ze alleen zit, zou graag een vriendje erbij willen hebben maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken. ( ik kan toch geen verminkt konijn terugbrengen naar de winkel?!) ik heb al wat gelezen, dat je ze eerst gescheiden moet houden en daarna het nieuwe konijn de ruimte moet geven om op de nieuwe plek te wennen en dit zich een beetje eigen moet maken. Daarna het oude konijn erbij, die heeft dan door dat er een ander konijn al meerdere dagen op haar territorium is geweest en dat het dan meestal goedgaat.
Hoe doen jullie het? en is een ander dier misschien een oplossing mocht een ander konijn niet de oplossing blijken. Of zouden jullie, als je weet dat je konijn echt wel agressief kan zijn, haar alleen houden? Welk geslacht zou het beste zijn?
Urko schreef:Bedenk, als een konijn nu jou vriendje is, achter je aanhuppelt en aandacht aan jou geeft dat je die aandacht kwijt bent als je er een andere (in jou situatie, een gecastereerde ram) bij zet, jij je vriendje kwijt bent.
Dus een konijn alleen of met zijn 2e? Ik ben van mening dat een konijn wat aandacht krijgt ook heel gelukkig kan zijn. En dan bedoel ik liever 100x per dag 1 min ipv 1 keer per dan een uur.