celticpony schreef:tja en eerlijk is eerlijk, is er nog een hond bij, dan wordt poeslief toch echt opgejaagd. Ik denk dat vriendschappen tussen twee verschillende dieren vaak ook wel voorkomt bij gebrek aan beter???
Wij hebben twee honden en drie katten, maar ze vinden elkaar allemaal 'wel aardig' tot 'helemaal geweldig'
en dat terwijl de katten de honden niet meteen leuk vonden en de honden de katten ook niet. De honden elkaar zelfs ook niet.
De leukste 'vriendschap' is die tussen Douwe (hond) en Pretje (kat). Douwe is al een oude heer, dus die houdt niet van gedoe. Pretje daarentegen is de jongste in huis en die ziet Douwe als grote voorbeeld ofzo. Als Douwe weer thuis komt van een wandeling springt Pretje tegen hem aan en geeft hem kopjes.
In het begin 'grommelde' (kruising tussen grommen en morren) Douwe nog wel eens, maar hij is er inmiddels aan gewend en lijkt het zelfs wel gezellig te vinden. Pretje vind onze andere hond (Rosa) trouwens ook wel leuk, maar vooral als ze gezwommen heeft. Dan wast hij haar en rolt helemaal over haar heen.
Ik lig trouwens wel regelmatig in een deuk om de communicatieproblemen tussen de honden en de katten. De honden hebben veel 'regeltjes' waar de katten maling aan hebben. Als er bijvoorbeeld een kat uit de waterbak staat te drinken gaat Douwe netjes in de rij staan, maar regelmatig dringt er dan een andere kat voor en dan staat hij helemaal beteuterd te kijken. 
Een paar jaar geleden had ik trouwens nog een Shetlandpony die Rosa helemaal geweldig vond. Die twee gingen altijd achter elkaar aan rennen. De hond een paar rondjes achter de pony aan en dan andersom.