wie heeft ook dieren met bijzondere vriendschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

wie heeft ook dieren met bijzondere vriendschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:09

Daarmee bedoel ik bv.

Mijn vroegere welshhengstje had een dwerggeit als beste vriendje. We hadden voor het geitje een extra klein hokje gemaakt zodat ze ook voor het hengstje kon schuilen mocht dat nodig zijn, maar ze gingen er gewoon met z'n 2en inliggen :D. Dat zag dus echt niet uit!Hokje was max. 1.10 hoog hengstje was 1.05 schat ik erg komisch om te zien.

En nu heb ik een kat en konijn die elkaars beste vriendjes zijn. Ze spelen samen en dagen elkaar op een lieve manier uit om achter de ander aan te rennen. Zo lief om te zien! Laatst werd konijn gecastreerd en ze was echt even van slag toen ze een lege kooi zag maar geen konijn, en eenmaal terug in zijn hok ging ze gauw op "ziekebezoek'" door lekker naast zijn hokje te gaan liggen.

Wie heeft nog meer van die mooie voorbeelden?

Maartje1990

Re: wie heeft ook dieren met bijzondere vriendschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:11

Ik had een cavia en een konijn. Wat opzich redelijk 'apart' is gezien 't schijnt dat je konijnen en cavia's juist beter niet bij elkaar kunt zetten. Maar ik zag het konijn de cavia regelmatig schoonlikken. ontzettend lief gezicht! helaas heb ik geen cavia's meer

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:14

Onze kat ging altijd bij de cavia's in de kooi liggen.. Nu geeft hij de konijnen nog wel eens een kopje, maar daarna rent ie snel weg omdat de konijnen toch wat brutaler zijn :+
Onze valkparkiet kon vroeger op onze oude kat (18 jaar) gaan zitten, deed niets (probeerde eigenlijk alleen weg te lopen omdat de nageltjes wat scherp waren)
En we hebben een tamme kip gehad die graag geaaid en geknuffeld werd en het liefst naar binnen glipte om uitgestrekt op de bank te gaan liggen. Onze kat kon het daar op zich wel mee vinden, maar het waren geen beste vriendjes. De kip was slimmer trouwens, serieus! :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 23:29

hihihi een kip! wat grappig. Dat soort verhalen bedoel ik inderdaad.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:35

onze hond heeft ooit een 2 weken oud kitten onder zijn hoede genomen. zoals hij daarmee omging, was zo vertederend. Nu leven onze hond en huidige (andere)poes als broer en zus; soms liggen ze samen in een mand, soms loopt een spelletje uit de hand. heerlijk!
tja en eerlijk is eerlijk, is er nog een hond bij, dan wordt poeslief toch echt opgejaagd. Ik denk dat vriendschappen tussen twee verschillende dieren vaak ook wel voorkomt bij gebrek aan beter???

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:48

Mijn hond likt de katten regelmatig af, en een van mn katten heeft dan niet echt een vriendschap met mn pony maar ze zijn ook niet bang voor elkaar
http://i39.tinypic.com/2iw0hk.jpg

En de kippen zijn stiekem ook wel gek op mn pony(ofnouja, op zn eten dan), wanneer mn pony eet kwijlt hij nogal wat biks/musli uit en dan staat er altijd een hele groep onder hem alle kwijlrestjes op te eten :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 02:04

celticpony schreef:
tja en eerlijk is eerlijk, is er nog een hond bij, dan wordt poeslief toch echt opgejaagd. Ik denk dat vriendschappen tussen twee verschillende dieren vaak ook wel voorkomt bij gebrek aan beter???

Wij hebben twee honden en drie katten, maar ze vinden elkaar allemaal 'wel aardig' tot 'helemaal geweldig' :D en dat terwijl de katten de honden niet meteen leuk vonden en de honden de katten ook niet. De honden elkaar zelfs ook niet. :)) De leukste 'vriendschap' is die tussen Douwe (hond) en Pretje (kat). Douwe is al een oude heer, dus die houdt niet van gedoe. Pretje daarentegen is de jongste in huis en die ziet Douwe als grote voorbeeld ofzo. Als Douwe weer thuis komt van een wandeling springt Pretje tegen hem aan en geeft hem kopjes. :+: In het begin 'grommelde' (kruising tussen grommen en morren) Douwe nog wel eens, maar hij is er inmiddels aan gewend en lijkt het zelfs wel gezellig te vinden. Pretje vind onze andere hond (Rosa) trouwens ook wel leuk, maar vooral als ze gezwommen heeft. Dan wast hij haar en rolt helemaal over haar heen. := Ik lig trouwens wel regelmatig in een deuk om de communicatieproblemen tussen de honden en de katten. De honden hebben veel 'regeltjes' waar de katten maling aan hebben. Als er bijvoorbeeld een kat uit de waterbak staat te drinken gaat Douwe netjes in de rij staan, maar regelmatig dringt er dan een andere kat voor en dan staat hij helemaal beteuterd te kijken. :')

Een paar jaar geleden had ik trouwens nog een Shetlandpony die Rosa helemaal geweldig vond. Die twee gingen altijd achter elkaar aan rennen. De hond een paar rondjes achter de pony aan en dan andersom. _O-

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:40

Mijn hond is beste vriendjes met het konijn! Die spelen samen, hij likt het konijn af, dat soort dingen. Bovendien, als ik jonge vogels heb om groot te brengen helpt hij ook altijd :D Hij likt dan het overige voer van hun koppies af :P

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:45

Dit hebben mijn konijn en hondje ook Pluttersput. Rennen achter elkaar aan en gewassen worden door de hond...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:52

Onze ram is dikke vrienden met een konijn. Slapen, eten en rennen samen :). Dat konijn is trouwens ook heel dik met de kippen.

Verder hadden we ooit een geitje die niets van andere geitjes moest weten, maar zich een koe voelde en lekker met de koeien meedeed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:55

>;) mijn kat met haar balletje ze draagt het nu al 5 maanden bij der als ze gaat slapen, spelen, ergens liggen.
Ze neemt het der hele dag overal mee naar toe als ik haar tuigje omdoet om naar mijn ouders te gaan rent ze naar haar balletje toe en komt met dat ding terug :roll: ze krijst de hele buurt bij elkaar als ze hem even kwijt is (andere katten ahahah)

Ze behandeld dat balletje als haar eigen kind loopt er echt de hele dag mee te zuilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:06

Eén van mijn (drie) katten kroop altijd bij het konijn in zijn hok. Die lagen altijd tegen elkaar aan in het hooi te slapen. Ze kon ook prima met de andere katten hoor, dus daar zal het toch niet aan gelegen hebben. Maar slapen deed ze graag bij Mr. Spock.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:09

Mijn Jack Russells zijn dol op het konijn, ze kunnen hem wel opvreten :D :D
Maar zonder dollen, de honden en een van de katten hier. Vinden elkaar geweldig, hondeoogjes worden schoongelikt door de kat en de pup rollebolt met hem door de tuin. Echt heel grappig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:12

celticpony schreef:

Nope, ik heb ook 2 honden en 1 kat gehad en dat was 6 pootjes op 1 buik. Van spelen tot slapen en rottigheid uithalen, dat waren dikke vrienden. De 2 katten van onze buren waren ook vaak bij ons trouwens, en dat ging ook allemaal heel leuk samen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:14

Wij hebben op stal een poes lopen, die toendertijd veels te klein is aan komen lopen. Het was maar helemaal de vraag of het beestje het überhaupt ging redden := .
Nu is "Ushi" :') een jonge dame van bijna 3 en het allerliefste ligt ze bovenop de rug van de paarden, met een hele grote voorkeur voor een merrie die aan elk dier op stal de pest heeft, behalve aan Ushi :D !
Het is een heel aandoelijk gezicht om dit kleine poezenbeest heerlijk relaxed te zien liggen op de rug van d´r grote vriendin :+: !

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:18

ik heb er eentje die een aparte relatie heeft met onze berner senne hond. Deze hond slaapt in de stal en ligt steenvast altijd voor dezelfde stal. Er wordt ook wat afgelebberd tussen die twee.
Ook op de wei kan je ze sporadisch bij elkaar zien liggen slapen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:27

Ik heb momenteel 2 honden en 3 katten, en 2 katten vinden de honden geweldig. Ze slapen dan ook regelmatig naast elkaar. Diezelfde 2 katten vinden elkaar ook heel lief.
Die andere kat (een poes) had eerst wel haar grote vriend, een hond (basset hound) maar sinds die hond is overleden accepteert ze de rest wel maar is ze er geen maatjes meer mee. Dat was dus echt een bijzondere vriendschap.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:07

Onze hond en kat (die inmiddels overleden zijn) hadden ook zo'n vriendschap.
Toen onze hond overleed was onze kat er kapot van. Ze veranderde helemaal en stond avonden bij het raam te ''janken'' en werd heel vervelend.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:10

aaah wat zielig. Gelukkig doet deze kat dat niet, maar ik kan af en toe wel merken dat ze hem echt mist. Dan loopt ze langs de honden en dan wil ze wel een knuffel geven, maar dan durft ze toch niet.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:12

Bordercollie (hond) en konijn :D

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:15

Je eerste idee bij deze vriendschap zou zijn: dat is toch helemaal niet speciaal, maar toch is het zo!
Mijn merrie is heel goed 'bevriend' met het veulen van haar zus.
Zelf is die merrie heel dominant naar ander paarden en moet er écht geen ander paard in haar buurt komen. Toen haar veulen na 2 maanden gespeend te zijn terug thuis kwam, zou ze ze iets aangedaan hebben! maar voor de een of andere vreemde reden bemoedert ze het veulen van haar zus heel erg. Als ze er bij kan zit ze hem heel de tijd schoon te likken en hij mag overal aankomen bij haar en ze krabben elkaar heel de tijd.
Geen enkel ander paard of veulen mag normaal dichter dan 2m komen... Verder heeft onze kat ook een vriendschap met een paard hier, weet alleen niet of het wederzijds is :) Ze spurt altijd mee als wij ze eten gaan geven en gaat dan meteen de stal in van het paard. Je moet haar echt meenemen als het klaar is, anders zou ze er blijven slapen..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:16

celticpony schreef:
Ik denk dat vriendschappen tussen twee verschillende dieren vaak ook wel voorkomt bij gebrek aan beter???

Vroeg ik me ook af. Hoeveel van de bokkers die reageren over hun konijn, hebben bijvoorbeeld twee konijnen. Ik heb een jong konijn die erg goed is met ons hondje maar zou hij dit ook zijn als er een tweede bij komt. Ben benieuwd...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 10:16

Hahaha wat een prachtige verhalen. En je konijn mr Spock noemen hilarisch! Echt geweldig dit soort verhalen. Keep them comming people;)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:19

Mijn kat ging altijd bij de konijn in de kooi liggen. En daarbij zat, jawel.. mijn parkiet ook vaak zat. De vogel daagde kat vaak genoeg uit maar deze was er heel lief mee. En konijn was er al toen wij dat kat nog baby voeding moesten geven ivm overlijden moeder..dus die was daar heel hecht mee. Konijn is inmiddels overleden en ook de vogel is gevlogen.. dus kat zit zich nu maar iedere dag af te vragen waarom de twee nieuwe vogels en twee nieuwe konijnen zo wantrouwend zijn..want hij doet toch zeker niets :Y)

Overigens zijn er hier wel katten om mee om te gaan hoor. Hij heeft zelfs zijn eigen vrouwtje lopen hier buiten..

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:58

Onze hond was goede maatjes met het konijn. Als konijn los liep ging die tussen de voorpoten van de hond liggen. Zo lagen ze dan heel lang.
En wanneer het konijn in de ren zat of in het hok lag kwam de hond regelmatig even buurten. Dan neusden ze eventjes en dan was het goed.

Later toen we een jonge hond kregen ging dat helemaal niet goed. Die jaagde op het konijn.