Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:44

Ik heb gisteren en vandaag met klapperende oren een verhaal aangehoord wat mij tot nu toe nog behoorlijk boos maakt!

Zoals op veel boederijen hebben wij hier elk jaar wel een paar nestjes jonge poesjes, gaat altijd wel goed en ze groeien vaak goed op en vinden een fijn huisje.

Nu sinds dit jaar loopt hier een enorme kudde kinderen rond op stal, veelal bij de pony's, maar die poesjes zijn ook wel érg lief! Althans...Zo denk je dat ze denken, maar wat er nu gebeurd is...

Komt er gisteren één van de meisjes naar de stalbaas toe met een poesje, poesje zou van de zolder zijn gevallen en zijn mondje open gehaald hebben. Ze vielen de laatste tijd wel meer van de zolder, maar het leek ons al zo stug dat ze naar beneden vallen, ze zien immers die hoogte ook wel. Dus stalbaas al even wat doorvragen etc. en toen kwam bij haar het hoge woord eruit. Ze wist te vertellen dat één andere dame het poesje vanaf de zolder (3 meter?! hoog) naar beneden had gegooit! Dat verklaart al die andere keren dat er een poesje beneden lag, dat was áltijd als zij boven waren geweest.

Later komt dat zelfde meisje verhaal doen, meisje wat hierboven haar beschuldigde zou met het zelfde poesje in een emmer hebben rondgezwaaid. Nou, daar keerde mijn maag zich om, wat kan je je dan kwaad voelen!

Maar nu kwam vanavond de aap uit de mouw. Een meisje wat er bij was geweest voor de dames het plannetje uit zouden voeren wist precies te vertellen wat hun plan was. Schrik niet, want hier werd ik vanavond nóg kwader om. Ze hebben het poesje een touwtje om de buik geknoopt en daar zo mee rondgeslingerd! :(

Waar moet dat in alle vrede heen met de jeugd van tegenwoordig? Ik ben in alle staten. Uiteraard zijn ze van het erf afgetrapt en hoeven ze geen voet meer hier neer te zetten, zulk tuig is hier niet welkom, straks gebeurd er iets met de pony's!

Poesje gaat het naar omstandigheden goed mee. Eet wel redelijk met z'n broertjes/zusjes mee, dus dat is geruststellend, maar hij is wel enorm schuw. Vooral als er kinderen in de buurt komt schiet hij weg. :(:)

Helaas heb ik de dames in kwestie nog niet gezien/gesproken sinds het voorval, maar ze zullen het van mij ook nog horen, bah. :n

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:50

Waarom laat je jouw poezen niet steriliseren ? . Elk jaar een paar nesten....Heb je dan geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel naar de vele asieldieren toe ?. Het argument dat dit op alle boerderijen gebeurt...laat jouw boerderij dan eens een andere boerderij zijn !.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:50

jezussssssssss miena, meen je! sorry, weet ff niet wat ik moet posten.....

hoop dat je ze aardig hardhandig van't erf hebt afgewerkt!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:52

lodo schreef:
Waarom laat je jouw poezen niet steriliseren ? . Elk jaar een paar nesten....Heb je dan geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel naar de vele asieldieren toe ?. Het argument dat dit op alle boerderijen gebeurt...laat jouw boerderij dan eens een andere boerderij zijn !.

ik zie haar nergens vragen om zo'n antwoord :7

ik vind het belachelijk van die kinderen.. die hebben gewoon amper opvoeding gehad. Ik zou ze er wel flink op aanspreken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:53

Muzefee schreef:
Komt er gisteren één van de meisjes naar de stalbaas toe met een poesje,

aan deze zin te zien , is het de boerderij van haar stalbaas en niet van haar ;)
al keur ik de vele "fok" ook niet goed,maar denk wel dat je de verkeerde aanvalt lodo ;)

Juul_Dwienus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:54

Jemig Jody, wat een verhaal! Ongeloofelijk, dat je zo iets bedenkt om te doen! :n
Gelukkig dat het poesje het na omstandigheden goed maakt!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:54

lodo schreef:

Sorry? Volgens mij gaat dit topic niet om die kwestie, jammer dat het direct weer de typische BOKT kant op moet. :n Bovendien doe je niks aan aanloopkatten, we zitten immers dichtbij een woonwijk, dus kan je niet jan en alleman gaan sterilliseren. Wist niet dat jij ook zo precies wist hoe het hier gaat, knap!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:55

Ik word er gewoon misselijk van.
Arme, arme beestjes..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:55

Steriliseren helpt niet voor het gedrag van dit soort ontspoorde kinderen.
Moet heel eerlijk zeggend at ik moordneigingen zou hebben...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:56

Billy schreef:
Moet heel eerlijk zeggend at ik moordneigingen zou hebben...

Je moest weten, maar om me eens goed uit te drukken, ik kan ze wel wat aandoen!

Ojajoh

Re: Jonge poesjes... Kinderspeelgoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:57

ik zou ze aan een touw binden en rondslingeren (de kinderen dan he :P )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:58

ikdoemaarwat schreef:
ik zou ze aan een touw binden en rondslingeren (de kinderen dan he :P )

Was ook mijn eerste reactie, maargoed, ik wil me niet verlagen, maar ze krijgen er nog wel van langs (in woorden) mocht ik ze treffen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:59

Zijn er ouders in de buurt die je kan aanspreken? Zou dat doen en die kinderen niet meer vrij op het terrein laten lopen en natuurlijk ook tegen de kinderen zeggen dat je zo absoluut niet hoort om te gaan met dieren!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:01

Ouders zijn niet aangesproken nog, maar dat gaat nog wel gebeuren. En die kinderen komen zelfs met geen teen meer op het terrein. :n

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:02

Billy schreef:

Als de ouders het op tijd gedaan hadden, dan wel.... }> ;)

Sorry, ik kon het niet laten toen ik dit zinnetje las.
Maar ben het wel met je eens, je begrijpt niet hoe die koters het in hun hoofd halen :( .
Ik zou ook niet voor mezelf in staan.....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:03

Jah, deze 2 kinderen hadden ons bespaard kunnen blijven... :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:05

lkaw schreef:
Billy schreef:

Als de ouders het op tijd gedaan hadden, dan wel.... }> ;)

.....

:')

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:07

Dit is toch te erg voor woorden? :n
Ook hierin de buurt lopen er wel van dit soort kinderen rond....
Ouders zouden kinderen weer moeten leren dat dieren ook gevoel hebben, en een leven hebben!
Goed dat ze niet weer mogen komen, wie weet wat ze die poesjes en eventuele andere dieren aan doen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:09

Ik hoop alleen dat de kinderen hier ook nog op aangesproken worden door de ouders of door jullie zodat ze weten dat ze dit absoluut niet mogen doen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:09

Ik vind dat toch wel vrij griezelig gedrag voor een klein meisje :=
Wat gaat daar van komen?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:10

C_arola schreef:
Ik hoop alleen dat de kinderen hier ook nog op aangesproken worden door de ouders of door jullie zodat ze weten dat ze dit absoluut niet mogen doen.

Dat is in elk geval al gebeurd door de stalbaas. ;) :j

@ Bandida, willen we het weten? :\

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:11

Ik ben bang dat de kinderen inderdaad niet weten dat dieren geen speelgoed zijn. Hier zijn de ouders tekort geschoten in de opvoeding. Boos worden op de kinderen en ze bij de jonge poesjes weghouden is alleen volgens mij ook geen oplossing. Dan leren ze nooit hoe ze met dieren om moeten gaan. Ik heb zelf een tijdje op een kinderboerderij gewerkt en dan zie je ook kinderen die niet weten dat dieren ook gevoel hebben. Ze dit uit leggen en erbij blijven als ze met de poesjes omgaan voorkomt dat ze in de toekomst nog andere dieren gaan mishandelen. Ze weten vaak niet beter, het is niet kwaad bedoelt, maar kinderen experimenteren nou eenmaal graag.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:12

Kinderen die bijna naar de middelbare school gaan ook? Ik laat ze hier in elk geval niet meer 'expirimenteren' met die arme diertjes. :n

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:12

ikdoemaarwat schreef:
Muzefee schreef:
Komt er gisteren één van de meisjes naar de stalbaas toe met een poesje,

aan deze zin te zien , is het de boerderij van haar stalbaas en niet van haar ;)
al keur ik de vele "fok" ook niet goed,maar denk wel dat je de verkeerde aanvalt lodo ;)

Oke, maar ga dan naar de stalbaas, maar onderneem i.i.g. iets !.

Inderdaad, zat ook aan steriliseren van zulke ouders te denken :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:15

Sjemig zeg, wat ontzettend zielig.
Zijn het nog erg jonge kinderen, Muzefee?

Ik vrees dat het wel een beetje van deze tijd is dat er kinderen zijn die totaal niet weten hoe ze met dieren om moeten gaan. Wij hebben buurkinderen gehad die werkelijk nog nooit een dier aangeraakt hadden, hun ouders waren er bang van, zodoende nooit geen dieren gehad. Als ze onze kat voor het raam zagen zitten dan begonnen ze al te krijsen, dat hadden ze echt van hun moeder want die werd ook altijd helemaal histerisch als ze een kat zag lopen :roll:
Uiteindelijk heeft het oudste ventje (toen een jaar of 10) een keer de kat geaaid en opgepakt, en dat probeerde ie aan de staart van de kat te doen.
De meeste kinderen wordt wel geleerd dat dat niet de bedoeling is, maar hij wist echt niet beter. Zou je niet verwachten van een 10-jarige, maar het jochie wist het echt niet.