Zoals op veel boederijen hebben wij hier elk jaar wel een paar nestjes jonge poesjes, gaat altijd wel goed en ze groeien vaak goed op en vinden een fijn huisje.
Nu sinds dit jaar loopt hier een enorme kudde kinderen rond op stal, veelal bij de pony's, maar die poesjes zijn ook wel érg lief! Althans...Zo denk je dat ze denken, maar wat er nu gebeurd is...
Komt er gisteren één van de meisjes naar de stalbaas toe met een poesje, poesje zou van de zolder zijn gevallen en zijn mondje open gehaald hebben. Ze vielen de laatste tijd wel meer van de zolder, maar het leek ons al zo stug dat ze naar beneden vallen, ze zien immers die hoogte ook wel. Dus stalbaas al even wat doorvragen etc. en toen kwam bij haar het hoge woord eruit. Ze wist te vertellen dat één andere dame het poesje vanaf de zolder (3 meter?! hoog) naar beneden had gegooit! Dat verklaart al die andere keren dat er een poesje beneden lag, dat was áltijd als zij boven waren geweest.
Later komt dat zelfde meisje verhaal doen, meisje wat hierboven haar beschuldigde zou met het zelfde poesje in een emmer hebben rondgezwaaid. Nou, daar keerde mijn maag zich om, wat kan je je dan kwaad voelen!
Maar nu kwam vanavond de aap uit de mouw. Een meisje wat er bij was geweest voor de dames het plannetje uit zouden voeren wist precies te vertellen wat hun plan was. Schrik niet, want hier werd ik vanavond nóg kwader om. Ze hebben het poesje een touwtje om de buik geknoopt en daar zo mee rondgeslingerd!

Waar moet dat in alle vrede heen met de jeugd van tegenwoordig? Ik ben in alle staten. Uiteraard zijn ze van het erf afgetrapt en hoeven ze geen voet meer hier neer te zetten, zulk tuig is hier niet welkom, straks gebeurd er iets met de pony's!
Poesje gaat het naar omstandigheden goed mee. Eet wel redelijk met z'n broertjes/zusjes mee, dus dat is geruststellend, maar hij is wel enorm schuw. Vooral als er kinderen in de buurt komt schiet hij weg.

Helaas heb ik de dames in kwestie nog niet gezien/gesproken sinds het voorval, maar ze zullen het van mij ook nog horen, bah.