En toen had je plots een konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

En toen had je plots een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:31

Vanavond zou ik worden opgehaald van stal :-). Dus ik op gegeven moment gebeld dat ik klaar was en toen kwam de cryptische mededeling 'Euh, ja, ik zit nog niet in de auto, want ik heb hier thuis even een "situatie" ' :? Dan maar de bus gepakt.

Eenmaal thuis eens geinformeerd naar "de situatie" en kwam er als antwoord dat we een nieuw huisdier hadden. En jawel, daar in een poezenvervoermand zat een konijntje, dat we voor het gemak maar Frits hebben genoemd :D

Afbeelding

Hij zat er een beetje beteuterd bij, dus we hebben Frits maar een blaadje sla gegeven:

Afbeelding

Wat bleek: de poezen mogen normaal gesproken niet buiten komen, maar konden nu per abuis vandaag in een vertrek waar ze nooit mogen en ja, daar staat een raampje open. Mijn vriend zat rustig in de woonkeuken te computeren, keek eens naar beneden en zag daar behalve 3 poezen ook een konijn op de grond zitten :? . Nog erg jong en gelukkig nog helemaal heel, alleen een beetje rommelige vacht.

Heeft Keiko dus doodleuk uit een van de tuinen achter het huis een konijn geplukt, eerst weer anderhalve meter omhoog gesprongen naar dat raam, toen anderhalve meter naar beneden, trap op, door het achterhuis, trap af en los gelaten in de woonkamer :oo

Wij even bij de buren aangebeld, daar misten ze Snuitje al (hoezo Snuitje, Frits!). Frits blijkt net 7 weken oud te zijn en met zn 2 broertjes bij de buren te wonen. Jong genoeg dus om nog als reflex te hebben dat ze helemaal ontspannen als ze gedragen worden, verklaart gelijk hoe het komt dat Frits helemaal ongeschonden uit dit avontuur is gekomen :D.

Mars

Re: En toen had je plots een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:35

Oh Apple wat Lievvvv!!!
De naam Frits vind ik ook geweldig, vriendin van mij (Kieffer op bokt) heeft ook een nijn die zo heet en ik geloof ook in eenzelfde soort kleur :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:36

Nou ja, nu zit Frits (pardon, Snuitje) weer gewoon bij de rechtmatige eigenaar in de tuin. Het bezoek was dus van korte duur.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:37

Ahhh wat een schatje! Gelukkig heeft Frits het overleefd! Rare poezebeesten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:37

Wat een geluk heeft dit beestje gehad zeg, tis wel een ontzettend knap ding hoor :j

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:38

het lijkt me een ondeugend ding hoor ! :D Wel heel lief!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:38

Wow! Stoute poes!!
Adviseer de buren wel alsjeblieft even naar een dierenarts te gaan. De kat heeft hem in zijn bek gehad en de kans dat er contact is geweest tussen speeksel van de kat en een minuscuul gaatje in de huid van konijn is groot. Daarmee is de kans op bloedvergiftiging aardig groot en heb je kans dat konijn over een dag of 5 dood is...
Een klein kuurtje Vibravet of Bytrill (daar hebben wij zeer goede ervaringen mee) kan het voorkomen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:40

Keiko is wel een goeie jager dan... Nog mooi dat het konijn er zo goed af is gekomen. Of misschien wou Keiko wel een pleegkind :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:40

Hij leek geen gaatje te hebben :\ (maar ja, dikke vacht ook natuurlijk). Ik zal het nog even aan de buren doorgeven :-).

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:43

Ach wat een schatje! :+: Gelukkig is hij er goed van af gekomen en nu weer lekker thuis :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:48

Wat een verhaal zeg!
"de situatie" :)) Ik moest toch even gniffelen toen ik het las.
Zo te zien zijn je poezels wel voorzichtig omgesprongen met je tijdelijke kostganger.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 21:54

De poezen hadden ook meer zoiets van 'mooi, nu zijn we met zn vieren' en keken verder niet naar Frits en Frits zat wat beteuterd onder de tafel ipv op zn grasveld :D :D.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:56

Wat een schatje! :D let je wel op met de sla ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:12

Hahahaha dat overkomt jullie ook echt weer he _O- :D
Frits is wel een schatje :+:

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:30

Ik hoop dat de buurman zn tuin nu goed in de gaten houdt. Ik bedoel, als een van onze poezen (die dus nooit buiten komen) in een onbewaakt ogenblik al een konijn kunnen kidnappen dan wil ik niet weten wat een van de echte jaagpoezen uit de buurt kunnen doen met zn konijnen :\

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:39

Wat een droppie :+:

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:43

Zo vond ik vanmorgen een exemplaar in onze badkamer waarmee het minder goed afgelopen was (lees: heengegaan). Dat was gelukkig niet iemands huisdier, maar toch...
Ze hadden hem in ieder geval niet (half) opgegeten dus er lagen geen stukjes, alleen maar bloedsporen :r .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:45

Zo heb ik ooit met de vorige poes van mijn toenmalige hamster alleen een bloedplas terug gevonden :\

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:49

En dat is nou precies de reden waarom ik een knaagdieren en vogel kamer heb

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:22

Oh nee, hè, zou Keiko weer eens niet zijn :D . Ik zie het hele spul al zitten zo met z'n vieren :') .

Konijn zit er op foto 1 echt zo bij van 'ehm, tja...' :)) .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:15

wahaha geweldige actie van die kat. _O-
gelukkig is die geen jager, de mijne zou niet veel over laten van zo'n schattig konijntje. :\

geef toe, het is wel een originele manier van Keiko om voor een extra vriendje te zorgen hé. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:16

Nou ja, als je bedenkt dat onze binnenkatten er dus in slagen dat konijn te kidnappen dan wil ik niet weten wat een echte jaagpoes doet met dat konijntje :\ . Hoop dat de buurman er een beter oog op houdt als hij zn konijnen de volgende keer los laat lopen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:30

_O- _O- _O-

Sorry ik lig echt even helemaal in een deuk van je verhaal en de latere opmerkingen. Maar helemaal toen ik las welke weg je kat met dat konijn afgelegd heeft: erop, eraf, erdoor... En ook je opmerking: mooi nu zijn we met zijn vieren en dat konijn wat dan beteuterd kijkt. Oh, ik zie het voor me! Hoe is het nu met konijn? Werd ie thuis weer goed ontvangen (sorry als ik daar overheen gelezen heb tussne mijn lachtranen door)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 13:33

Hij is thuis weer bij zn broertjes gezet :-)

Ik heb nog wel, nav de opmerking van Nickeltje in dit topic, later even bij de buurman aangebeld en gezegd dat ze hem de komende dagen nog even echt goed in de gaten moesten houden.

Verder niets meer van gehoord, dus ik neem aan dat Frits (Snuitje :+ ) nog gewoon blij op zn grasveld zit.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:38

geweldig verhaal!!...vind persoonlijk Frits ook veel beter bij hem staan!..het is wel een schatje om te zien hoor

Zelf ook een konijn en ik heb een kat en een hond...maar konijn loopt heel rustig door de tuin hoor, niets aan de hand..ze heet Terror poppie ;-)