wie wil even meedenken? poes met vlooienallergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

wie wil even meedenken? poes met vlooienallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:39

ik weet heel zeker dat mijn poes een vlooienallergie heeft.
vanaf ongeveer een week of 3 geleden krijgt ze namelijk her en der over haar rug verspreid weer kleine korstjes en ik zie haar weer overmatig likken.
dit komt elk jaar weer terug, einde van de zomer is het weer over.

maar........ik zit even met het probleem hoe te behandelen.

poes is nu 8 jaar en gestereliseerd, krijgt wisselende merken te eten, heeft ze al haar leven lang en als het daar van kwam had ze het ook in de winter moeten hebben toch?
dus zijn het toch vlooien denk ik.

ik heb druppeltjes die over het voer moeten,Vectocyt maar die werken dus blijkbaar net afdoende tegen de vlooien.
ik las ook in de bijsluiter dat dit middel dus niet geschikt is voor dieren met een vlooienallergie.
maar hoe nu te behandelen?

druppels in de nek kan ze niet tegen, heb al verschillende merken geprobeerd,maar ze word dan helemaal kaal, en de huid word helemaal rood.
bandje om zie ik niet zitten, ben als de dood dat ze zich op hangt.
nou heb ik in het verleden wel de frontline spray gehad, en die werkte wel goed.
maar wat een gevecht om een doodsbange poes in te sprayen!!!

wat voor middelen zijn er nog meer die goed werken tegen vlooien?
moet dus geen druppels of bandje hebben, de vectocyt werkt dus niet en spray word ook moeilijk.

is er nog wel wat anders?
is er ook een homeopatisch geneesmiddel wat zou helpen om haar allergie te verminderen?

wie wil met me meedenken?
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:58

Iig een vlooienmiddel geven wat specifiek tegen de dermititis werkt (de huis die aangeast is door die allergie) zoals Stonghold en Advocate.
Geen programm.

Zelf heb ik een pers met ernstige vlooen allergie (GEHAD) heb haar altidj behandeld met die specifieke vlooienpreparaten en sinds twee jaar met flea reliëf

Ze is nu vlooi, krab en kost vrij, scheelt ook een hoop stres voor het arme dier dat laatste middel heeft haar goed geholpen, heb al een jaar niet meer hoeven ontvlooien.
Succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 19:06

de flea relief klinkt erg goed!
prijs is ook heel schappelijk dus dat is zeker iets om te proberen.
bedankt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:10

En ik zou een keer een dag of paar dagen uittrekken om een keer het huis helemaal vlooienvrij te maken.
Ik zou zelf toch kiezen voor stronghold ook al geeft het misschien een kale plek dat is beter dan een kat die vergaat van de jeuk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:10

Mijn ene kat heeft ook een vlooienallergie (en chronische oormijt) Gebruik voor hem ook Stronghold, werkt echt als een speer.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:14

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 12:01

dank u.
:D
rina wat gebruik jij dan van stronghold?

zonnebloem, het is een buitenkat en hier in de buurt lopen echt veel katten rond dus is de infectiedruk natuurlijk wat hoger.

zoals dat middel flea relief vind ik een heel goed product als ik het zo lees.
ik ben benieuwd of er meer soortgelijke producten zijn die de overgevoeligheid verminderen??

Anoniem

Re: wie wil even meedenken? poes met vlooienallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:06

ik heb deze keus nu ook :P
ik spuit rambo gewoon in ze is dan even boos op mij maar al gauw kruipt ze weer bij me.

misschien pilletjes gebruiken?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:06

Er is ook een spuit van frontline die je alleen in de nek spuit! Je kan ook beetje op de plekjes smeren met je hand

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:08

Frontline werkt bij heel veel katten niet meer goed de vlooien zijn resistent geworden.
De spray werkt meestal nog wel erg goed maar die werkt meestal niet zo lang.
Je kan het beste kiezen voor ontvlooimiddelen van de dierenarts die zijn het nieuwste qua ontwikkeling en beter in het bestrijden van vlooien.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:16

zonnebloem18 schreef:
Frontline werkt bij heel veel katten niet meer goed de vlooien zijn resistent geworden.
De spray werkt meestal nog wel erg goed maar die werkt meestal niet zo lang.
Je kan het beste kiezen voor ontvlooimiddelen van de dierenarts die zijn het nieuwste qua ontwikkeling en beter in het bestrijden van vlooien.

Klopt...dit kreeg ik ook een tijdje terug van mijn DA te horen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:21

@Ellepel Y;( de druppels in de nek. Maar op deze reageert de mijne dus niet allergisch terwijl hij van andere merken ook rode huid en kale plekken krijgt. Ik had van mijn "andere" DA (Duitse DA) een ander merk gekregen maar dat haal ik niet weer, al mijn katten reageerden er slecht op.

Heb je stronghold al eens geprobeerd??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 08:43

ik heb eigenlijk geen flauw idee, ik heb een paar verschillende merken geprobeerd en allemaal gaven ze een kale nek.
maar nu moet ik zeggen dat tijdens het gebruik van zulke vlooienmiddelen mijn kat dus ook overal korstjes kreeg,

eigenlijk moet ik een middel hebben wat de overgevoleigheid verminderd van de beet van die vlo.
via de dierenarts is er vast wel iets op gebied van prednison,maar dat heb ik liever niet.
die flea relief ga ik denk ik maar bestellen, misschien dat dat helpt om haar allergie wat draagelijker te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:51

Ik heb een hond met vlooienallergie, bij haar helpt wassen met thea tree shampoo heel goed om tijdelijk de vlooien er weg te houden. En vervolgens ontvlooien met stronghold.

Maar ik kan heel goed begrijpen dat je het niet bepaald zit zitten om je kat in bad te doen, moet er in ieder geval niet aan denken om dat bij mijn kat te doen. Andere pruducten van thea tree schijnen ook te helpen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Thea tree is wel natuurlijk, waardoor er niet snel bij reacties optreden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:52

Hallo Ellepel, ik heb al meerdere mensen gehoord waarvan hun kat niet tegen de anti vlo producten kan. Homeopatisch zou je een drainage kuur kunnen doen en puur huid/puur jeuk kunnen geven. En weet je heeeeeeel zeker dat het geen atopie kan zijn?? Dit kan ook seizoensgebonden voorkomen met klachten die kunnen lijken op vlooienallergie. Bij een vlooienallergie kunnen dieren er zelfs s winters last van hebben als er nog een verdwaalde vlo rond springt. En tea tree niet op je kat gebruiken hoor, zijn ze heel gevoelig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:54

Citaat:
En tea tree niet op je kat gebruiken hoor, zijn ze heel gevoelig voor.

Dat wist ik niet, kreeg het als aanraden voor mijn hond en die is sinds jaren weer eens rustig wat betreft haar huid. e.d. Maar als een kat hier slecht op reageer, zou ik het ook liever niet voor katten aan raden.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:58

Bij honden werkt het inderdaad super om met tea tree shampoo te wassen tegen de vlooien. Ik gebruik het zelf ook voor mijn hond. Als je je kat wilt wassen met tea tree shampoo zal je op zoek moeten gaan naar een tea tree shampoo speciaal voor katten. Daar zit een lagere concentratie tea tree in. Katten kunnen namelijk aan een te hoge concentratie tea tree dood gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:12

madeliefjes:

vorig jaar heb ik om de 4 weken gesprayd met frontline, en toen trokken de korstjes weg.
maar omdat dat steeds zo'n gevecht is
( kat week lang boos en ik onder de schrammen) wilde ik dus een ander product proberen.
met tea tree wassen wod dus sowieso al niks ;)

denk wel dat het met vlooien te maken heeft hoor,omdat na intensief sprayen de korstjes dus wel verdwijnen.

nadeel met deze poes is dat ik er niet mee naar een dierenarts kan om een en ander te laten uitzoeken, is een half wilde poes en dat zou echt een drama gaan worden.
dus wil ik zelf het een en ander gaan proberen.

de puur huid/puur jeuk, is dat hetzelfe product wat ook wel voor paarden word gebruikt met zomereczeem?
deze:
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=34079

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:52

ellepel schreef:
zoals dat middel flea relief vind ik een heel goed product als ik het zo lees.
ik ben benieuwd of er meer soortgelijke producten zijn die de overgevoeligheid verminderen??

Ik heb er goede ervaringen mee, betrouwbaar bedrijf en het werkt heel snel, met een paar dagen heb je al resultaat.
Ik druppel het op dr mindje, dan slikt ze het zelf in (Heb een streskippie) het werkt echt zo goed dus dat ik al 2 jaar niet meer heb hoeven ontvlooien, en ik was elke maand aan de beurt......Eén vlo betekende al weer bultjes en kortsjes, veel likken en ze trok dr haren dr gewoon uit. ;(

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:14

Frontlinespray uitgebreid op je handen sprayen en daarmee de vacht inmasseren van je kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:28

Frontline werkt niet meer, dat is inmiddels toch wel bekend?
En op je handen smeren?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:05

Kan wel maar dan kan je beter even van de latex handschoentjes aandoen of het op een washandje spuiten.
De spray werkt trouwens nog wel erg goed de pipetjes niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:16

Hier werkt de spray niet meer, al in geen 5 jaar.....Poes kreeg alsnog last van korstjes en krabte zich helemaal open...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:22

de frontline spray werkte vorig jaar wel,maar ik moest dan wel elke 4-5 weken srpayen anders kwamen de korsten weer terug.
mayo:
zodra poes de frontline ziet is ze al vertrokken haha :P

het wemelt hier echt van de katten in de buurt en daardoor zal de infectiedruk ongetwijfeld hoger zijn.
veel buren met stukken oude vloerbedekking etc onder hun carport waar mijn poes dus lekker gaat liggen..
tja daar ga ik dus niet lopen sprayen he :+

die flea relief ga ik bestellen, lijkt me hartstikke geschikt om dat er bij te geven.neem aan dat het ook wel op wat voer kan he?
want om bij deze kat wat in de mond te druppen zie ik niet zo zitten ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:26

Ellepel hoe weet je dat het een vlooienallergie is? Het feit dat ze alleen in de zomer jeuk heeft laat mij juist vermoeden dat er iets anders in het spel is zoals een plant/struik ofzoiets. Een vlooienallergie hebben ze het gehele jaar door en niet alleen in de zomer. Heb je wel eens een allergie test overwogen?