Kittens op bokt te koop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:02

Ik weet niet of het hier hoort of op forum zaken.
Maar ik zat net even op eenmaal andermaal te neuzen.En eigenlijk viel het me op hoeveel kittens te koop staan.Van ongewenste/gewenste nestjes.
Bij gewenste nestejes denk ik moet je van te voren niet zorgen dat je een lijstje heb met eigenaren en van de ongewenste denk ik,mensen in godsnaam zorg ervoor dat die kittens niet geboren worden enig idee hoeveel katten er ieder jaar weer in het asiel zitten???
vorig jaar kwamen meer dan 41.000 katten in het Asiel terecht.Gaat er dan bij zulke getalen bij niemand een lampje branden?Dit zijn nog nederlandse cijfers die nog gunstig zijn tegenover de belgische cijfers.

Maar wat ik me dus ook afvraag moeten die oeps nestjes wel aangeboden worden op Bokt?
Moet je zelf maar niet opdraaien voor het gevolg dat je veroorzaakt hebt?
maar waarschijnlijk ben ik erg naïf.Ik heb trouwens 6 katten maar alles is geholpen.

Wietsje92

Re: Kittens op bokt te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:05

moeten dan alle poezen gesteriliseerd worden of wat? ik vind dat je je kittens gewoon aan kan bieden. Kijk ik weet dat ik ook ieder jaar een nest heb, of 2, maar ik zoek zelf mensen die er willen en ik heb altijd weer goede baasjes en huisjes voor mn kittens. Ik vind dat iedereen op zn eigen manier zn kittens mag aanbieden, en dat er zoveel katten in het asiel zitten, daar moeten die mensen zich mee bezig houden, die een kat willen, en het daarna toch niet meer willen en ze maar op straat dumpen dat is pas zielig! net als alle honden die aan bomen worden gebonden.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:14

wietsje92: Dit ben ik het absoluut niet met je eens. Ik ben ook van mening dat veel te veel mensen een nestje nemen (bewust of onbewust) en vervolgens niemand er voor kunnen vinden. Als het onbewust gebeurd, laat je kat dan gewoon steriliseren als je toch geen nestje wil.
En ik ben eigenlijk alleen voor het fokken van raskatten in dit geval. Er zijn al genoeg mormels van HTK katten die in het asiel gedumpt worden. En die katten waren misschien ook wel 1 van die kleine, schattige overbodige kittens.
Dus bezint eer ge begint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:19

Hoe denk je dat al die katten in het asiel belanden?
Dat begint met het ondoordacht fokken en zo krijg je overschot.
Wat denk je dat er met katten in een asiel gebeurt als er te veel zijn?Die worden in slaap gedaan.
Voor mij moet er zeker geen algeheel fok verbod komen maar als mensen al eens bewust waren met wat en waneer ze fokte.Zou al een stap in de goede richting zijn.

Mischiens een streven naar een gezonder katten bestand.met in de ideale wereld alle katten leucose hkm pkd vrij :D .
Ik hoop gewoon mensen zoals jij wakker te krijgen,ik snap best wel dat zoiets nooit gaat lukken.Te veel mensen gaan hun eigen belang belangrijker vinden als het steriliseren van een kat.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:20

silvana schreef:
Moet je zelf maar niet opdraaien voor het gevolg dat je veroorzaakt hebt?

Bedoel je dat je vind dat de eigenaren zo'n nestje helemaal zelf moeten houden? :+
Met als gevolg dat er te weinig naar die beestjes wordt omgekeken o.i.d. omdat het te veel werk is?
Lijkt me alleen maar goed dat de baasjes toch een goed huis voor hun beestjes proberen te zoeken :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:23

deze discussie wordt al elke keer gevoerd als er weer een topic verschijnt op beestenboel over kittens.
Het zal ook een eindeloze discussie blijven ben ik bang...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:25

@ TE5: ik denk dat ze eerder bedoeld dat ze eerst naar liefhebbers voor een kitten moeten zoeken eer ze aan een nestje beginnen.
Zakelijk gezien is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod, is er geen vraag naar, dan moet je het ook niet aanbieden want niemand heeft er interesse in.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:25

ik vind dat je niet moet fokken met je poes tenzij je idd al huisjes hebt die zeker zijn het dier niet weg te doen, anders laten "helpen" er zijn idd al genoeg (veel te veel) katten.

Ik heb er zelf ook 4 maar die zijn allen geholpen

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:27

ik vind dat als je alleen op raskatten gaat fokken, dat mensen de portemonnee flink open moeten trekken, en niet iedereen heeft 400 á 500 euro over voor een kat die dan ook nog eens hele dagen binnen moet zitten omdat je bang bent dat de kat die je veel geld gekost heeft doodgereden wordt of wegloopt.. dat vind ik pas zielig

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:27

ik ben van mening dat HTK katten zowiezo geen "mormels"zijn,maar gewoon volwaardige dieren. dus vind zo''n opmerking op zijn liefst apart.

ten tweede vind ik het juist goed dat de kittens worden aangeboden op bokt.
beter een goed tehuisje zoeken, dan sommige alternatieven die ik van buren al heb meegemaakt ( denk: levend begraven, verdrinken, tegen de muren gooien etc)

asiels zitten overvol, maar dat krijg je toch wel, niet iedereen wil een oudere kat uit het asiel,waardoor je toch soms kittens moet krijgen ( hetzij dit niet to the point is in dit topic natuurlijk vanwege het overschot)

en alleen fokken met rasdieren: niet iedereen wil een dure raskat.
en wat denk je dat er met al die kittens/puppy's gebeurt als fokkerlief ze niet kwijt kan?
die worden gewoon ( gezond en wel) afgemaakt of aangeboden voor lesmateriaal op universiteiten als snijmateriaal.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:28

inderdaad. En ik kan wel begrijpen als je een keer een nestje mee wil maken, maar zoek het dan wel van tevoren uit waar je aan begint, want het is niet altijd alleen maar leuk, er kunnen ook dingen fout gaan bij de geboorte. Als je dan echt de ervaring wilt hebben vraag dan of je een opvanggezin mag zijn voor een kat met jongen uit het asiel, dan help je die ook nog eens.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:31

tja, zolang er mensen zijn blijft er een overschot aan dieren. De enigste die niet kapot willen gaan zijn de mensen zelf... Het is gewoon jammer dat er zoveel mensen maar hun katten een nestje laten maken en dan niet over de consequenties nadenken. Ik vind het wel goed dat ze er een huisje voor proberen te vinden, maar doe dat voordat je de kittens hebt. Dat zou ik in mijn geval wel doen...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:32

En ik ben het inderdaad met Lowara eens dat HTK katten geen mormels zijn, dat zou ik dan ook kunnen zeggen over raskatten, htk katten zijn even volwaardige dieren, ze zijn even aanhankelijk even mooi.

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:32

Ik vind het stom dat je katten laat dekken (gewoon pretnestjes dan)
Katten genoeg in het asiel.

Ik heb zelf 1 ex kater en 2 ongeholpen poezen, deze poezen komen niet buiten en zullen dus ook niet gedekt worden.
Ik vind dat mensen daar eens beter over na moeten denken, willen ze toch graag kittens?
Asiel bellen en vragen of ze kittens te koop hebben ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:34

overgens zijn mijn 4 ook htk katten, vind het nogal respectloos om htk katten mormels te noemen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:36

je hoeft niet alles zo letterlijk te nemen.... ik heb zelf ook htk katten, het was echt niet serieus bedoeld. Het ging mij er gewoon om dat er al genoeg van dat soort katten rondlopen waar je de afstamming niet van weet en die dus ook allerlei ziektes met zich kunnen dragen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:39

nou "van dat soort katten" en gelijk generaliseren dat ze dus ziektes hebben, noem ik nou ook niet bepaald respect opbrengen :n

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:41

kijk om je heen... meerendeels wat er op straat loopt zijn htk katten... waarom, omdat daar de meeste oeps nestjes van komen. Ik zeg toch ook niet dat ze allemaal ziektes dragen? Dan heb ik namelijk ook allemaal ziektebronnen in huis.
Wat ik bedoel is dat het gevaarlijk kan zijn om met htk katten te fokken, aangezien je vaak de afkomst niet weet en daar allerlei ziektes uit voort kunnen komen.
Dus het is echt niet respectloos tegenover htk katten, anders had ik ze zelf ook niet gehad.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:41

nou sorry hoor maar wij hebben 6 htk katten een geen 1 van hun is ziek, ze zijn allemaal hardstikke mooi en gezond, en als je dan katten/poezen moet hebben om ze in huis te houden vind ik een beetje zielig, want een kat hoort de natuur in te kunnen gaan om te kunnen jagen. en by the way als je zelf htk katten hebt en je vind het mormels, waarom schaf je dan zelf geen raskatten aan waar je de hoofdprijs voor betaalt?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:43

oja en de HTK kittens die wij gehad hebben uit nestjes van onze HTK poezen waren en zijn ook nog eens allemaal gezond!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:44

Alle katers gecastreerd en alle poezen gesteriliseerd is utopie, maar een beetje harder na denken bij het vermeerderen van katten zou toch fijn zijn. Je poes buiten los laten wanneer zij krols is, is gewoon niet slim en dan heb ik het niet eens over het nest kittens wat er uit voort komt en je met moeite soms maar kwijt kunt, maar allerlei ziektes die deze dieren op kunnen lopen. Ik geloof niet dat zulke mensen daar bij stil staan :\

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:45

lezen je wel goed, wietsje92?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:46

Wietsje92 schreef:
nou sorry hoor maar wij hebben 6 htk katten een geen 1 van hun is ziek, ze zijn allemaal hardstikke mooi en gezond, en als je dan katten/poezen moet hebben om ze in huis te houden vind ik een beetje zielig, want een kat hoort de natuur in te kunnen gaan om te kunnen jagen. en by the way als je zelf htk katten hebt en je vind het mormels, waarom schaf je dan zelf geen raskatten aan waar je de hoofdprijs voor betaalt?

Dat word toch ook helemaal niet gezegd :n Er word geen discussie gevoerd over het binnen houden van de kat, maar over het overschot aan kittens elk jaar, je kan ook je kat geholpen buiten laten lopen, wel eens gehoord van castreren of steriliseren, of is dat ook tegen de natuur??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:48

Lowara die asiels zouden minder vol zijn als men niet te pas en te onpas fokte.Het probleem van die weg geef nestjes is dat de katjes goedkoop zijn dus ze worden implusiever genomen en dan komt men er pas achter dat castreren /steriliseren ook geld kost.Dat vind men te duur,dus dan maar zo laten lopen of aan een pil die niet werkt als je er slordig mee omgaat.
Natuurlijk geld dit voor pups ook het viel me nu alleen op dat als je op eenmaal andermaal kijkt de eerste bladzij alleen al vol kittens staat.En kittens ombrengen hoeft niet je kan ze altijd nog naar het asiel brengen offfff :)* zorgen dat ze niet geboren worden.
Dus ik ben voor fokken naar vraag en aanbod niet perse van raskatten maar ook van HTK katten.Heb jij een leuk lapje en je buurvrouw en tante en vriendin willen er ook één.Dan is het leuk een nestje.Maar dan fok je bewust, en hoef je bokt ,markplaats, en weet ik veel wat niet vol te spammen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:49

Die htk katten worden als schattig kitten aangeschaft, na een paar maanden overdag de deur uitgegooid want baasje moet werken en ze vreten dan de vogels in mijn tuin op.
Hier worden ze vaak niet gecastreerd dus het fokt maar aan. Hele parades lopen langs mijn huis. Een kat hoort niet een woonwijk in te gaan om te jagen, die krijgt thuis eten en heeft thuis een kattebak. Maar van de drollen in mijn tuin kun je een kasteel bouwen.
Ik heb 2 jachtterriers en die worden er helemaal adhd door. Dus af en toe is het hier wild west :D