Net als elk voorjaar, zitten de stallen bij ons vol met zwaluwnestjes. We vinden regelmatig wat dooien die uit de nesten zijn gevallen, net als vanmiddag. Er was namelijk een heel nest naar beneden gevallen, en in de ene stal lagen 3 dooien, maar stal ernaast vond ik 2 levenden!

Aangezien er geen nest meer was om ze in terug te doen, heb ik ze maar mee naar huis genomen.
Eigenlijk helemaal tegen mijn principes in, maar deze vond ik zo lief!

Dus nu heb ik ze hier, ze zitten in een doos met veel hooi en ze krijgen elk uur wat te eten + drinken.
Als ze gaan vliegen heb ik hier nog een hamsterkooi staan, waar ze dan in kunnen. En zodra ze gaan vliegen gaan ze natuurlijk gelijk weer terug naar stal om uitgezet te worden!
Maargoed, nou heb ik niet heel veel verstand van zwaluwen. We hebben natuurlijk al wat informatie opgezocht, ze krijgen nu geweekt brood en kattenbrokjes en wat gesneden wormpjes. En drinken (water) krijgen ze uit een soort 'spuit ding' waar druppels uit komen, ben de naam even kwijt

Maar tips zijn dus welkom! 's Nachts hoeven ze niks toch? Aangezien de moeder 's nachts ook niet voert.
Is het slim om ze in een kartonnen doos te laten, of beter gelijk in de hamsterkooi?
Ze bewegen niet zoveel eigenlijk, drinken gaat wel heel makkelijk, eten is wisselend.
Heeft iemand enig idee hoe oud deze twee zijn? En hoelang het nog duurt voordat ze gaan vliegen?
Ohja we noemden ze eerst Licht en Donker, de donkerste is het 'tamste', die hebben we nu omgedoopt tot Tweety

Hier alvast wat foto's, ik hou jullie op de hoogte!
De doos, dat ding rechts is waar we ze drinken mee geven

Het menu:

Beide, t lijkt net of de onderste geen hoofd heeft, maar het bekje zit linksonder, lijkt net een hooisprietje

Tweety:

Natuurlijk weet ik dat er een (grote) kans is dat ze het niet halen, maar dan hebben we het iig geprobeerd!

Duimen jullie mee dat ze het halen??