Dag Heero........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dag Heero........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:00

Hier is een klein drama gebeurd.
De teef is weg, heeft mijn reu aangevallen, en stopte niet. Ze heeft mij ook gebeten.

Heb haar per direct laten ophalen door de vorige eigenaars.

Ze sloeg door. Dat deed ze in het verleden wel vaker, blijkt nu, ze ging steeds verder, steeds over de grenzen.
Echter is dit véél te ver, vorige eigenaar gaat nu overleggen met haar DA wat te doen...... herplaatsbaar is ze gewoon niet, dat is gewoon te gevaarlijk.
Wij denken dat het een hond is met een kronkel in de kop.
Hoe dan ook, ik weet dat dat de enig juiste beslissing was, ik kon haar hier onmogelijk houden, ze blééf aanvallen, blééf komen...... ze beet mij ook bewust, dat was zeker weten geen ongeluk.

Mijn wonden vallen mee, ik had leren laarzen en een jeans aan, maar de tandafdrukken staan alsnog in mijn kuit :\
Tibeau heeft een kapot oor, , zijn wang en lip is kapot, en gaatjes bij zijn keel...... Ik ben blij dat hij losse keelhuid heeft, héél blij dat het niet erger is geworden...... :(:)

Ze was zó door het dolle heen, verschrikkelijk. Ik moest haar van Beau af sláán gewoonweg, en ik geef geen misselijke optaters..... maar ze reageerde gewoon niet...... heb de riem zo om haar heen gehaald dat die muilkorf en tuig was in één, en haar er zo vanaf getrokken, riem schoot los, en toen kwam ze naar mij...... heb een kras in mijn hand, en een flinke blauwe plek op mijn been (de tandafdrukken staan er gewoon in, ik heb geluk gehad dat ik leren laarzen aanhad), en mijn linkerhand is gekneusd. Het ergste was dat ze door blééf gaan, ze was totaal onbereikbaar voor wat dan ook....... compleet zot geworden........

Maar het ergst is de emotionele pijn. Het speelt steeds weer als een film door mijn hoofd, steeds weer vraag ik me af wát ik anders had kunnen doen...... voel me schuldig tegenover mijn lief, want het was zijn hond (dat terwijl hij 200% achter me stond)......... ik heb zoveel verdriet....... realiseer me nu dat het hoe dan ook was misgegaan, en dat ik heb gedaan wat in mijn vermogen ligt........ maar toch........ voelt zó kl*te........

Beau heeft een lekker bot gekregen, katlief een blikje Iams, die zijn aardig bijgetrokken (kat is niet aangevallen, maar heeft de stress zeer zeker wel gevoeld, dat merk ik gewoon aan hem) :(:) lief kattie........
Beau heeft gister tranquillizers gehad (hij was compleet in shock), pijnstillers, antibiotica, en zalf. De pijnstillers en de kalmeringsmiddelen doen goed hun werk, wat de antibiotica en de zalf betreft, moet ik even afwachten. Ben onmiddelijk met hem naar de DA geweest, en ik ben heus niet iemand die snel moord en brand gilt, maar dít...... OMG.

Wat nu? Niemand die het weet......
Ze gaat grondig nagekeken worden, haar eigen DA is volledig ingelicht, en heeft zich ook laten adviseren door verschillende experts. Voor degenen die nu een gedragstherapeut gaan adviseren: dat is een gepasseerd station. Ze is naar allerlei hondenscholen geweest, naar Martin Gaus, naar weet ik wat........ ze kent veel commando's, kán heel gehoorzaam zijn, maar........ er komt áltijd een moment dat ze weer doorslaat, en dan is ze out of control, totaal onbereikbaar....... ze hoort niets, ze voelt niets, ze ziet alleen dát waar ze agressief op is....... wij weten het niet meer, echt niet meer. Ik heb wat honden met problemen meegemaakt, maar hier kan ik ook niets mee.......
Voor mijn eigen veiligheid en voor die van mijn partner en mijn dieren heb ik haar laten ophalen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:03

Oei das kalote Yamcha....
Maar sommige honden sporen gewoon niet, daar doe je niks meer aan.....

Wij hebben in het verleden ook zo'n soort monster gehad (Bernersennen x newfoundlander oid )......supermooie hond maar zo vals!!
Hij greep ook schapen.....er was geen trainer die er wat mee kan, het beest spoorde gewoon niet.

Hij is nacht-erfbewaker geworden bij een groot bedrijf.

Anoniem

Re: Dag Heero........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:07

Ja, zoiets zul je dan wel moeten.........
Iets anders is gewoon levensgevaarlijk.

Het is ook zo dubbel, ik hield en houd zoveel van haar, en ze kon ook gewoon heel lief zijn, en knuffelig, en schattig....... en dan zou je gewoon helemaal niet denken dat ze ook zo agressief kan zijn........ :\

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:08

Wat voor hond was het dan? Jouw hond is een herder zie ik, dat is ook niet de kleinste, deed hij niets terug dan?
Wel balen hoor! :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:09

Jeetje Yamcha, wat erg. Maar je hebt gedaan wat je kon doen.
Soms is een hond nu eenmaal zo. Ik heb het ook een keer meegemaakt, het was een herplaatsingshondje, een jack. Prachtig beestje, maar bijna atistisch leek het wel, hij leek regelmatig van de wereld. In het begin ging het goed en was hij echt heel lief, hij zat zelfs op schoot, tot hij door begon te krijgen dat hij de baas wel kon spelen, altijd moest je op je hoede zijn bij hem, probeerde te bijten maar meestal ging het goed, tot die ene dag. Hij beet mijn moeder in haar pols, dwars door haar horlogebandje heen, het bloed spoot eruit en ze moest naar een arts. Wikken en wegen, dat moesten we doen met dit hondje en we gaven hem nog 1 kans... De volgende morgen konden we de huiskamer niet meer in, als je de deur open wilde doen dan vloog hij je aan. We hebben hem in laten slapen... hondje was te gevaarlijk en niet meer herplaatsbaar.
Veel sterkte met Tibeau, ik hoop dat hij er snel weer bovenop is!! Verwen hem maar lekker.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:10

Dus toch niet een mach waar je op gehoopt had ... Wat jammer zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:11

@ MamboBeach: Natuurlijk deed hij wel wat terug, alleen zij was veel sneller, en hij houdt op als hij vindt dat hij zijn punt gemaakt heeft...... zij dus niet, ze bleef komen........ mss ging ze voor de kill, ik weet het niet.
Het zijn allebei herders.

@ Storm: ik denk ook dat ik heb gedaan wat ik kon doen, ik kan geen risico's nemen met de levende have die ik ook nog heb....... maar het gekke is, verstandelijk weet ik ook wel dat ik er goed aan heb gedaan om haar weg te doen, maar het blijft knagen he....... vind het zo vreselijk rot....... ;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-09 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:14

Erg raar! Denk dan dat er iets niet helemaal lekker zit in haar koppie...
Is de teef nog jong?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:15

he gatver!
ik wens jou(en de andere mensen die hier over gaan) echt heel veel wijsheid toe!

hoop verder dat je vriend zijn hond er verder niet te veel van over houd!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:15

wat balen! maar ik denk dat afmaken de beste oplossing is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:18

MamboBeach schreef:
Erg raar! Denk dan dat er iets niet helemaal lekker zit in haar koppie...
Is de teef nog jong?

Ze is 6 jaar. Wij denken dat ook, dit is gewoon geen gezond, normaal gedrag. Elke hond heeft weleens iets, dat is normaal, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...... en ik heb toch wel wat honden meegemaakt al.
DyMarvel schreef:
wat balen! maar ik denk dat afmaken de beste oplossing is

'k Ben er ook bang voor, al hoop ik op iets dat het verklaart, mss een tumor in haar kop, weet ik wat......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:19

siskeh schreef:
he gatver!
ik wens jou(en de andere mensen die hier over gaan) echt heel veel wijsheid toe!

hoop verder dat je vriend zijn hond er verder niet te veel van over houd!

De hond die gepakt is, is van mij, die ligt nu lekker op een groot bot te kauwen.

De teef was van mijn man/vriend/grote liefde.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:21

ahhh oke! niet goed gelezen/begrepen, sorry :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:23

Weet niet of ze het altijd al heeft gehad, dit gedrag maar het kan t het natuuurlijk verklaren, als ze ziek zou zijn.
Mijn zwager en schoonzus hadden een JR en hing opeens in hun lip, had ook een tumor...
Ik bedoel, als een hond zich overgeeft dan moet het gedaan zijn, over zijn, niet dat ze door blijft gaan.
En nu was je hond het en moest jij het ook nog even bezuren maar de volgende keer is iemand anders aan de beurt, of een ander dier of een kind...

Heel veel sterkte met jullie beslissing!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:26

Afmaken, sorry als dat nu hard aankomt voor je maar met die hond kan je gewoon niks meer. Te veel risico.
Buurtjes hadden ook een herder, schat van een beest en luisterde als de best, lief met de kinderen....
Totdat de buurman een keer een dood schaap vond, beide gekeken maar geen bewijs, nog een schaap en dit keer had de hond wel wat bloed, maar ook niet duidelijk genoeg dus weer het vordeel van de twijfel.
Todat ze haar op een ochtend bij een van de kalveren in de box vonden, het arme kalf was al niet goed, kon niet goed opstaan maar werd wel geholpen hoor. mevrouw vond het waarschijnlijk een geschikt ontbijt. Ze had de hele schouder al opgegeten en was aan rustig aan de ribben aan het knagen, terwijl het kalf nog leefde.
Ze wist wel dat ze fout zat dat wel. De DA is gebelt voor het kalf te laten inslapen en heeft zonder pardon ook gelijk de herder laten inslapen. (onder toestemming)
Verder was het echt een schat van een beest, maar als ze een keer zover zijn gegaan is er geen weg terug.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:26

Wat een verhaal! Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent!

Gelukkig zijn jij en Tibeau er relatief goed vanaf gekomen, maar het had ook veel erger kunnen zijn.

Ik zou haar toch ook laten afmaken (en zo snel mogelijk). De volgende keer kan het net zo goed een kind zijn die ze grijpt, en dat soort risico's mag je gewoon niet nemen, hoe erg ook :\

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:33

@ MamboBeach: Daarom ben ik érgens blij dat ze mij beet...... klinkt stom, maar als het een kind was geweest, OMG.....
Ze heeft het niet altijd gehad, als pup was ze min of meer normaal, maar ze werd gewoon steeds gekker. Bezoek kun je niet ontvangen met haar erbij, want ze blíjft springen, piepen, blaffen...... en het is niet alleen blij, maar vooral angst, wat ik zag. Álles wat nieuw is, vindt ze eng, nieuwe plekken, alles eng, maar....... ze kijkt wel, onderzoekt en doet, en als ze niet binnen is, doet ze dat best redelijk.
Ze wil ook heel graag ergens bij horen, is echt een knuffelkont, maar het moment dat ze dan mag, kan ze er niet mee omgaan, en gedraagt ze zich alsof ze 10 kilo speed opheeft. Ze kan niet omgaan met prikkels, ze wil niet de dominante hond zijn, maar tolereert niemand boven zich, maar als zij dan dominant is, is ze onzeker, en bang en agressief.......
Het is vooral het doorslaan wat steeds erger werd, steeds gevaarlijker ook...... en nu is het op een punt gekomen, waarbij het niet alleen onacceptabel is, maar ook gevaarlijk......

@ Cayenne: je hebt gelijk, maar 't doet me heel zeer......
@ Marcha: dat zou normaal zijn in een roedel, maar in een mensenmaatschappij kán dat gewoon niet, je kunt een hond dan ook nooit meer vertrouwen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:35

Hier kan jij helemaal niets aan doen.
Die honden hebben gewoon een tick, en de enige oplossing is in laten slapen. Dat klinkt heel cru, maar hier is geen beginnen aan, die honden zijn levens gevaarlijk. Wij hebben ze hier ook gehad, en daar is niets meer aan te doen.
Heel veel sterkte, het is een moeilijke tijd, en geen Beau maar een knuf :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:41

En als je zo'n hond nou altijd met muilkorf zou laten lopen?
Zal wel heel dom zijn hoor, wat ik nu zeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:48

Dat zou kunnen, als ik alleen haar had, en ik erop kon vertrouwen dat ze niet agressief was tegen mensen.

Nu is ook dat geen optie meer.
Ik wil niet een hond koste wat kost houden, de hond moet een hondwaardig leven hebben, en altijd aan de lijn en met een muilkorf om is imo niet hondwaardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:50

Pluttersput schreef:
Hier kan jij helemaal niets aan doen.
Die honden hebben gewoon een tick, en de enige oplossing is in laten slapen. Dat klinkt heel cru, maar hier is geen beginnen aan, die honden zijn levens gevaarlijk. Wij hebben ze hier ook gehad, en daar is niets meer aan te doen.
Heel veel sterkte, het is een moeilijke tijd, en geen Beau maar een knuf :(:)

Het is zeker moeilijk :\

Beau wordt verwend hoor, maar je daar maar geen zorgen om....... lieve grote Beau :+:

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:06

Het is moeilijk maar ik denk ook dat inlaten slapen de beste oplossing is.

Wij hadden ook een hond en die had HD, waar ze achteraf véél meer last van heeft gehad dan we doorhadden, en die heeft toen een klant gebeten. En dat kunnen we gewoon niet hebben aangezien we een caravan bedrijf hebben waar ook kinderen lopen en de hond zal maar in zo'n kind zn gezicht bijten.
Wij hebben de dierenarts opgebeld en nog een asiel(niet om in het asiel te plaatsen maar om advies) en ze zeiden dat het beter was om haar in te laten slapen, vooral ook omdat ze HD had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:22

Ik ben niet iemand die een hond bij een bijtincident direct in te laten slapen, honden kunnen ook voor hun gevoel zo in het nauw gedreven worden dat ze bijten. Kinderen zijn soms onbewust heel dominant en vervelend naar een hond toe, en dan kan ik het de hond niet altijd kwalijk nemen. Maar dat is meestal sneppen, en geen echte beet, je ziet dan meestal een kras of een schram.
Het ligt er wel aan waarom er gebeten wordt. Zij beet omdat ik haar van Tibeau af haalde, en ze wílde ook bijten. En dit was bedoeld als beet, zij snepte niet.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:24

Yamcha schreef:
Ik ben niet iemand die een hond bij een bijtincident direct in te laten slapen, honden kunnen ook voor hun gevoel zo in het nauw gedreven worden dat ze bijten. Kinderen zijn soms onbewust heel dominant en vervelend naar een hond toe, en dan kan ik het de hond niet altijd kwalijk nemen. Maar dat is meestal sneppen, en geen echte beet, je ziet dan meestal een kras of een schram.
Het ligt er wel aan waarom er gebeten wordt. Zij beet omdat ik haar van Tibeau af haalde, en ze wílde ook bijten. En dit was bedoeld als beet, zij snepte niet.

Dat weet ik ;)
maar dat was bij ons niet het geval, hij beet die man gewoon uit het niets.
dieman stond daar gewoon. en het was écht bijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:00

Dan zit er idd niets anders op, dan kun je een hond niet meer vertrouwen......