Konijnenhok gekocht, maar erg beschadigd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yvanka_

Konijnenhok gekocht, maar erg beschadigd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:50

Even me frustratie delen :o Ik heb 1½ week een konijnenhok gekocht via internet..
Het hok is afgeleverd op een tijdstip dat wij net niet thuis waren, dus konden de deur niet open doen, dus het is in de voortuin gezet.

Toen ik thuis kwam, zag ik de gigantische dozen staan met een foto van het hok erop. Ik was onwijs blij dat hij er was en wilde hem eigenlijk gelijk klaarmaken voor gebruik :+. Wilde ik de dozen naar binnen sjouwen, zag ik dat 1 van de dozen al open was...... En niet gewoon open, maar echt open gescheurd. Nouja, kan gebeuren dacht ik. En ik ben het hok gaan uitpakken. Doos is eigenlijk gelijk weggedaan, omdat hij toch al stuk was. Achteraf een mega domme actie...

Was ik bezig met het uitzoeken van wat bij wat hoorde etc etc, bleek dat hok beschadigd is. Ik ben niet iemand die alles bij elk wissewasje terug stuurt. Dus had zo iets, ach dat ene scheurtje, maakt niet uit. Ging ik verder, bleken dat de sloten ook verbogen waren, er een hele hoek af is, en er nog een gigantische scheur in het hout zit. :(:)

Ik baalde als een stekker. Dus heb contact opgenomen met de dierenwinkel en hij zou opgehaald worden. Maar had er niet bij gezegd dat de dozen al weg waren. Vrijdag zou het hok dan eindelijk opgehaald worden. Zegt de chauffeur dat hij het niet mee mag nemen omdat het niet in zijn orginele verpakking zit. Dus ik uitleggen dat de doos al stuk was bij aflevering en hierdoor weggedaan is. Nouja, chauffeur zonder hok weggegaan. Ik weer bellen naar de winkel, moest ik foto's maken van hoe erg het was, want dan kreeg ik een deel terug. Oke, vind ik prima dus foto's gestuurd, vinden ze het niet erg genoeg en ze kunnen er verder dus niks aan doen...

Daar zit je dan met een hok van €220,00 beschadigd en die niet gebruikt kan worden omdat de sloten verbogen zijn.
Tuurlijk kunnen we er nieuwe sloten opzetten en door de scheuren heen kijken, maar ik vind het toch niet echt netjes hoe ze het afhandelen..
Wat vinden jullie er van? Er staat trouwens ook op de site; '' Niet goed, geld terug''.

Foto's om een beeld te krijgen waar het over gaat.

Scheur 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYGJPJA3.jpg

Scheur 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVFE6U43.jpg

Het hoekje wat weg is:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JAGGK8VN.jpg

Sluiting hoe die MOET zijn:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FJ8IFLWG.jpg

Sluiting 1:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYA7Y37Q.jpg

Sluiting 2:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IESZRPHE.jpg
Terug buigen van de sloten heeft geen zin, dan breektie af..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:53

Dit is 100% niet goed geld terug, zeker voor die prijs ik zou hier echt geen genoegen mee nemen hoor.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:53

neeneenee, zo makkelijk komt die winkel er niet vanaf! Je hebt niet eens een bon nodig om te ruilen, alleen een betaalbewijs. Volgens mij klopt het van geen kant: geen doos dus niet ruilen.

Ze moeten gewoon deugdelijk spul leveren, klaar.

En dan heb je ook nog eens de wettelijke bedenktijd van 7 dagen.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 16-06-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Re: Konijnenhok gekocht, maar erg beschadigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:54

Ben wel erg benieuwd welke zaak het betreft trouwens...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:55

terug ermee!! open gescheurde dozen mogen niet geleverd worden en al helemaal niet als er beschadiging op het geen wat er in zit is.

je moet een nieuw hok eisen!
en geld terug!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:59

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 17:06

We zitten er inderdaad over na te denken om er met het hok heen te gaan. Maar dat is wel een uur rijden, anders had ik allang voor de deur gestaan ;).

Abeltje77, bedankt voor de site, op de site staat inderdaad het volgende:

Geleverde product niet in orde
U hebt recht op een deugdelijk product. Dat betekent dat het gekochte product moet voldoen aan wat u ervan mocht verwachten. Als dit niet het geval is heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:26

Idd, geen woorden meer aan vuil maken, ze leveren maar een knap product wat wel netjes inelkaar gezet kan worden :)

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 08:43

Ik ga vanmiddag nog 1x proberen om het netjes via de telefoon te regelen met de tekst wat hierboven is geschreven, komen ze weer met een l*lverhaal dat ze hem zonder doos niet mogen aannemen, ga ik er maandag met mijn vader heen. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:18

Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren! Hou je ons op de hoogte?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:23

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze reageren. Ik hou jullie op de hoogte :).

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:27

Ben ook erg benieuwd hou dit even in de gaten :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:29

Geen genoegen mee nemen. Je hebt rechten als consument hoor! Het product voldoet niet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan kan stellen. Bovendien is het transport tot de deur gewoon hun verantwoordelijkheid. Dus ze mogen je de volle mep gaan betalen, punt uit.

Kijk ook even op http://www.consuwijzer.nl hier staan nog meer handige tips.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:31

voor dat geld was ik terug gereden
uur rijden of niet hier nam ik geen genoegen mee

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:38

ik zou wel zsm teruggaan naar die winkel als ik jou was..
hoe langer je wacht, des te minder kans je nog maakt. ik zag hierboven iets staan over 7 dagen? als je dus maandag gaat zijn die 7 dagen alweer voorbij...
en het argument "maar ik woon een uur rijden hier vandaan" wordt niet als geldige reden opgenomen...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:12

niet wachten, gelijk aktie en terug er mee

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 19:55

Zo kan je het zien. Maar ik beschrik niet over een rijbewijs dus het is niet aan mij om een dag en tijd te prikken om langs te gaan, mijn moeder moet ook kunnen en die werkt 5 dagen ;). Ik werk wo t/m za dus maandag is de eerste dag dat ik pas kan gaan.

Heb vandaag 3x gebeld maar geen gehoor. Maandag gaan we langs om te kijken wat we daar kunnen doen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:55

Als ze maandag niet gesloten zijn... Zou ik wel even checken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:23

Ben bang als je langer wacht ze je niet meer tegemoed zullen komen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:01

Maakt geen ene reet uit. Ze moeten gewoon vergoeden. Staat allemaal in de wet (consumentenrecht). Winkeliers en vooral webshops proberen onwetende klanten nogal eens af te poeieren, maar dat moet je gewoon niet laten gebeuren.

Beetje dom alleen dat ze soms moeilijk doen. Want ik hoef meteen nooit meer van zo'n zaak te kopen. Als ik netjes geholpen word, kom ik wel terug. Maargoed, zijn een beetje korte-termijn-denkers sommige van die lui.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:42

Hmm... misschien maken ze helemaal geen problemen....
Die haakjes zouden ze je zo op kunnen sturen bv.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:41

Zo, we zijn er vanmorgen heen geweest. Hebben het hok in de auto gepropt en gaan rijden. [foto's waren al verstuurd, dus konden niet zeggen dat het door onze rit kwam ;)]

Daar aangekomen en het verhaal uitgelegd te hebben, werd er inderdaad gezegd; ''Maar het kan ook in de auto gebeurd zijn''. Maar de mail is geopend en foto's waren er inderdaad. Toen hebben ze 'de baas' er bij gehaald. Die wist niet beter of het hok was opgehaald en weer afgeleverd bij 1 of andere groohandel. Er is dus geen communicatie geweest tussen chauffeur en winkel.

Hebben het hok daar achter gelaten, en mogen maandag het nieuwe hok halen + krijgen 10% van aankoopsbedrag terug. :)

Heb ook aangegeven dat het mij niet echt om het hok zelf ging, een deel terug van aankoop vond ik al goed, maar vond het niet netjes hoe ik behandeld ben. Hij snapte het en zou er gauw achter aan gaan wie ik aan de telefoon heb gehad en er zou een gesprek volgen zei die. Nouja dat gaat me verder niet zo aan, vind ik.

Het is dus opgelost en maandag het nieuwe hok halen, uiteraard controleer ik hem eerst wel voordat ik hem meeneem :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:51

Waaw, gelukkig! +:)+

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:42

nou dan lost de eigenaar t zeker netjes op!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:48

Komt het uiteindelijk toch nog goed. De aanhouder wint ;)
Veel plezier met het nieuwe hok