Hond en baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Hond en baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:01

Ik kreeg laatst bij mijn bestelling bij de Agradi een tijdschrift mee, stonden wat artikeltjes in over verschillende dieren, zo ook over honden. Eén van de dingen die in het tijdschrift aanghaald werd was dat als je een hond hebt je geen hele dagen kan werken.
Nu ga ik eind van de zomer op mezelf wonen en liep al enige tijd met het idee te spelen dan een hond te nemen. Toch besloten om het niet te gaan doen, ik zit nu nog op school en je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Maar ik zat me toch af te vragen. Zoveel honden als je op straat ziet lopen, dat kunnen nooit allemaal mensen zijn die maar halve dagen werken. Hoe doen de bokkers met hond en baan dit? Toch de hond alleen overdag? En hoe gaat dat?

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:10

Zelf vind ik het ook niet kunnen om een hond de hele dag thuis te laten, tenzij hij of zij een hondenluik heeft en dus gewoon naar buiten kan wanneer ie wil.
Je moet niet vergeten dat je werkt, maar daarnaast niet constant thuis bent.
Je gaat waarschijnlijk paardrijden, mag de hond dan mee?
Boodschappen doe je meestal zonder hond en als je naar bed gaat is de hond ook weer alleen, dus het zijn niet alleen de 8 uurtjes die je werkt.

Zelf heb ik een hondenuitlaatservice en dat is echt een uitkomst voor mensen die de hele dag werken, maar wel een maatje willen hebben.
Je kunt ook altijd als je een uitlaatservice te duur vind een advertentie op marktplaats zetten.
Er zijn zat mensen die (tegen een kleine vergoeding) overdag op je hondje willen passen.

Brainless

Re: Hond en baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:15

Wij hebben 2 honden en ik werk niet.
Hier in de buurt zie je veel honden, maar alleen bij stellen waar 1 van hun maximaal halve dagen werkt.
Ik zou geen hond nemen als ik fulltime van huis zou zijn.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:17

Ik had eerst een hond, maar ben gaan werken en heb er gewoon nog eentje bij genomen! Dus als ik er nit ben staat de radio aan en hebben ze gezelschap van elkaar!
Daarbij werk ik maar part-time, dus ben er na de middag weer.
Dat vond ik de beste optie, een soortgenootje erbij!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:20

Ik heb 3 honden en werk gewoon; ze lopen op het erf :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:24

Ik heb twee jack russels en werk twee hele dagen per week en 1 halve dag.
Soms ook wel drie hele dagen.
Maar als ik langer dan 7 uur van huis ben, gaan ze naar mijn schoonouders.
Dat werkt prima.
Onze buren zijn doordeweek altijd werken en in het weekend veel weg, ik vind dat echt zielig voor hun hond.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:25

Ik vind het persoonlijk niet kunnen. 8 1/2 uur werken inclusief half uur pauze+ gemiddeld 1 uur reistijd+ 8 uur slapen = 17 1/2 uur. Blijft er 6 1/2 uur over dat het dier wat gezelschap en aandacht heeft. Maar ja je moet douchen, boodschappen doen,naar de kapper, feestje, verjaardag, bioscoop, sporten enz. Dus dan blijft er maar weinig tijd voor over. Het kan alleen maar als je hele goede voorzieningen treft, hond de hele buiten, oppas enz.
Overigens zal een goede fokker of een dierenasiel geen dieren verkopen aan mensen die fulltime werken.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:26

Onze Jack en Teck gaan gewoon mee te werk met mij!
Heb best vrij werk, en niemand doet er moeilijk om.

Met nachtwerk blijft de Teck thuis en gaat de Jack mee. Die is diep beledigd als ik haar thuis laat!
Ook als mijn vrouw thuis is, blijft alleen de Teck thuis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:27

Bij ons thuis is het eigenlijk constant wisseling van de wacht:
Vader werkt 40 uur, begint 's ochtends om 7 uur en laat voor zijn werk de hond uit.
Moeders werkt onregelmatig, laat m meestal 's middags uit.
Als mn ouders allebei werken ben ik vaak wel thuis, zit op t HBO en heb lang neiet alle dagen school.
Mijn zusje laat hem altijd na het eten uit en mijn vader 's avonds laat nog een keertje.

Mochten we allemaal weg zijn (gebeurd hooguit 4/5 keer per jaar) dan gaat ie in de middag lekker met de uitlaatservice mee :)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:33

Mijn vriend en ik werken beide onregelmatige tijden, mijn vriend eigenlijk alleen maar nachten en is overdag dus altijd thuis.
Hooguit als ik nachtdienst draai is ze snachts alleen maar goed dan slaapt ze toch.
En overdag tot een uur of 1 slaapt ze meestal bij mn vriend op bed en kan ze door t hele huis banjeren als ze wil.
Als 1 van de 2 of allebei onregelmatig of parttime werkt vind ik het best kunnen maar beide fulltime 9-17.00 vind ik niet heel denderend voor een hond. Maar goed, is ie het gewend, krijgt ie in alle vrije uurtjes alle aandacht en lijdt ie er verder niet onder, mwa vind ik het niet zo ramp, al zou ik t zelf niet willen..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:45

Ik vindt dat je geen hond kunt hebben als je fulltime werkt. Tenminste als je hond niet mee kan naar je werk. Op mijn werk kan het wel, maar dan nog twijfel ik.
Ik wil met een jaartje op mezelf en zit er over te denken dan een hond te nemen. Ik werk op een kinderboerderij en dan kan hij lekker mee de hele dag. Voorwaarde is dat de hond rustig is en met dieren en met vreemde mensen en kleine kinderen om kan gaan. Dus ik denk dat ik een pup neem, om hem aan de omstandigheden te laten wennen. maargoed misschien wil ik later wel ander werk, wordt ik ontslagen of gaat de stichting falliet, en dan zit ik met een hond. Dus tja.
Als mijn hond niet mee had gekunt had ik er geen genomen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:48

Ik heb het geluk dat mijn moeder thuiswerkt, de honden zijn dus nooit alleen :)
Maar ik zou ook geen hond nemen als ik fulltime ga werken later :n

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:53

Hallo
Mijn vriend en ik werken allebei de hele dag. Behalve ik vrijdagmiddag ben ik dan vrij. Maar wij hebben samen 2 honden
en wij hebben 2 kennels buiten en daar vermaken ze zich echt prima in. om 12 uur ga ik altijd naar huis om ze uit te laten en dan hoeven ze elke keer 4 uurtjes alleen te zijn.

Groetjes Linda

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:15

Ik ben het overigens eens dat je geen hond moet willen als je alleen bent en fulltime werkt. Het is belangrijk dat de hond niet te lang alleen is, vind ik.
Zelf denk ik dat ik uiteindelijk 32 uur zou willen gaan werken en hoe graag ik ook een hond zou willen, ik denk niet dat dit dan zou kunnen, tenzij ik met iemand samen ben die minder werkt...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:19

Ik zorg altijd dat mijn hondje niet langer dan 4 uurtje alleen zit. En dit gebeurt al zelden want ik kan haar gewoon mee nemen naar mijn werk. Als dit soms niet kan, dan gaat ze naar 1 van de buren.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:24

Als je hele dagen werkt vind ik het ook niet eerlijk voor de hond. Maar bij veel mensen is het denk ik zo dat er altijd 1 van de 2 thuis is. En er zijn ook mensen die hun hond in de dagopvang doen op de hele dagen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:26

Ik heb tijden meer dan 60 uur per week gewerkt en mijn vriend ook full-time. De duitse herder die we toen hadden ging gewoon met mij mee naar het werk en soms ging de hond een dag mee met een van de monteurs als autoalarm. Als het heel warm was liet ik de hond thuis en ging tussen de middag even naar huis om de hond uit te laten.

Op mijn werk lag hij op een deken achter mijn bureau in een hoek. Op momenten dat ik alleen stond vond ik het wel een heel veilig gevoel en ik was ook niet zo alleen. :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:35

Ik woon nu nog thuis,en heb zelf een hondje,mocht ik op mezelf gaan gaat de hond met mij mee,en moet ik wel fulltime werken om alles te kunnen betalen..
wel gaat mijn hond iedere avond mee naar stal,en/of nog mee naar de bossen.
Ben momenteel werkzoekende,maar probeer werk te zoeken in de buurt waar ik ook wil gaan wonen,en dan tussen de middag proberen de hond wel even uit te laten,of inderdaad iemand zoeken die dat even doet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:37

Ik werk wel full time, en heb een hond
Opgevangen , omdat hij verwaarloosd en mishandeld was
Hij kan als ik spelen ben met de kat spelen, dit is zijn beste vriendje, en met fijn weer staat de deur ppen zodat hij buiten in d etuin kan
Ter compensatie dat hij overdag vaker alleen is, gaat hij wel 2 keer daags mee naar de wei, en kan daar een half uur tot een uur per keer uitrennen en spelen

Mijn ex werkte in ploegen, en dardoor zat de hond ook overdag niet vaak alleen

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:45

Ik werk onregelmatige diensten en mijn man is freelance,dus die probeert zoveel mogelijk zijn tijden aan die van mij aan te passen.
In NL hadden we echt nooit aan honden begonnen,omdat we allebei fulltime werkten.Ik snap wel dat de hondenuitlaatservices goede zaken doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:21

Ik werk parttime, mijn man fulltime. Verder werk ik nooit een hele dag, de honden zijn dus nooit lang alleen. Ik zou geen honden willen hebben als ik fulltime werkte.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:24

ik werk vaak thuis en anders patime.
soms laat ik ook lekker de achter deur open dan kan hij lekker in en uit lopen.
maar eigenlijk zit ie nooit vaak alleen.
helaas kan hij niet met een andere hond dit heb ik wel geprobeert maar dat lukte niet.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:24

Voorheen werkten mijn vriend en ik allebei onregelmatig en was er altijd wel iemand thuis. Daarna kwam het ook wel eens voor dat we allebei dagdienst hadden, maar dan gingen de honden altijd naar de opvang ( t zijn net kindjes he). Momenteel ben ik bij huis.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:45

Ik heb een hond en werk fulltime. Dat zal ik ook wel moeten, wil ik alles kunnen bekostigen. Mijn moeder werkt halve dagen buiten de deur en komt mijn hond ophalen als ze in de middag in haar eigen praktijk werkt. Donderdags werkt ze een hele dag voor een baas en blijft mijn hond alleen. Ik ga dan tussen de middag naar huis om hem uit te laten. Ik heb overigens niet het idee dat hij problemen heeft met die dag alleen zijn hoor. Als ik thuis kom om 12.30 uur dan ligt hij steevast te slapen in zijn mand en hoort me vaak nog niet eens binnenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:12

Ik werk parttime, heel dagen werken en een hond vidn ik dus ook niet kunnen. Heel soms moet ik wel eens een heel dag werken, en dan tref ik een drukkere hodn aan dan normaal, en ben vaak te moe om dan nog dr op uit te trekken, ze komen toch beweging en aandacht te kort.
Ook vidn ik het qua plassen en poepen ook niet eerlijk als ze dat de hele dag op moeten houden.