Vorige week zondag was ik met mn vriend, broer en schoonzus aan t wandelen in t pagedal in stadskanaal. We doen dit elk weekend omdat onze honden dan heelrijk kunnen spelen en ook wij wat kunnen uit blazen voor de volgende werkweek.
We liepen net zoals gewoonlijk langs de dieren weide en gaven de schotse hooglanders af en toe wat lekkers, tot mijn schrik zag ik een vrouw in de weide lopen. De koeien hebben jongen en zijn dus vrij gevaarlijk. We zijn snel naar de vrowu toe gelopen en toen zag ik haar een klein quesannte lammetje ze lag helemaal plat op de grond. Zonder aarzelen ben ik ook de weide in geklommen om de vrouw en het lammetje te helpen, volgens de vrouw had het lammetje iets aan dr pootje en waren de kraaien haar al aan het pikken.
Naar overleg en onderzoek van het lammetje besloten we dat er gebeld moets worden dit was om half 8 s'avonds, we belde de politie, dierenaambulance, dieren bescherming, dierenartsen etc etc niemand kon / wou ons helpen. We waren ten einde raad wat te doen met een zichtbaar zeer vermagerd en nog jong lammetje. Ik wou de moed niet op geven we hebben haar op gepakt en mee genomen naar de auto, terwijl we liepen hebben we nog 1 poging gedaan om een dierenarts te bellen. Deze meest vriendelijke man heeft ons direct het nr leidinggevende van de dierenbescherming gegeven, dit was echter om half 10 s'avonds.
Eindelijk hadden we iemand die ons wou helpen, er werd een ambulance gestuurd en een afspraak metd e dierenarts gemaakt, eindelijk om half 11 konden we het lammetje laten onder zoeken.
Het diertje is in ontwormt en heeft antibiotica gekregen en knapte zichtbaar op, ik heb me over haar ontfermd en ze sliep heerlijk op de plaats van onze hond bij de kachel. De volgende morgen heeft ze zelfs gestaan gedronken en gegeten we waren zo blij.
Maar helaas de dag daarop is ze in gestort haar vermagerde lichaampje kon zich zelf niet meer dragen en ze liet de moed zakken, ze is ingeslpane terwijl ik haar in de armen hield.
Nogmaals ik typ dit omdat ik wil dat iedereen weet hoe de gemeente stadskanaal met haar dieren om gaat, volgens de gemeente dieren artsen politie etc hadden we haaar dirwect op moeten geven en daar moeten laten liggen. Zelfs wist niemand wie de diertjes eigenlijk verzorgde of wie er nou echt voor verantwoordelijk was.
De dood van dit kleine meisje was niet nodig geweest had de verantwoordelijke opgemerkt dat Roxy (zo hebben we haar genoemd) dunner werd of zelfs niet at.
Ik ben boos het dier heeft geleden doordat er niet op de dieren werd gelet!!!
Wij hebben haar gelukkig nog 2 goede dagen kunnen geven maar dit kan elk dier wat daar loopt nu overkomen, wij laten het hier in ieder geval niet bij zitten
Veel liefde aan roxy van mensen die wel om je gaven