Gedumpte kittens gevonden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gedumpte kittens gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:43

Het is weer eens zo ver,Wij wonen vlak bij een natuur gebied en daar word nogal eens een dier gedumpt.Mijn dochter vond er nu weer onderweg van school naar huis 2 kleine kittens ,we schatten een week of 5/6 de oogjes zijn nog wat blauw.Ze eten al wel zelf.
Het dierenasiel heb ik al gebeld ,ze namen er niet eens de moeite mijn vondst te noteren :( .

Het zijn een lapjes poesje en een zwartje ,met een blesje twee en witte voetjes .IK ga straks eens proberen,foto's hier op te krijgen.
De kittens zien er op het eerste gezicht goed uit.Geen vlooien ,goede kakjes(ze gaan op de bak)propere oogjes.Dus ik heb het idee dat ze bij iemand binnen hebben gezeten ,want ondanks dat het hier al drie dagen stevig hoost waren ze niet doornat.Wel lag er een zak vlak bij ze in de buurt.Of ze nu daar mee weggegooit zijn?

Mocht er iemand intresse hebben,het liefst in alle twee,want ze lopen wel achter elkaar aan.Die mag het laten weten.
Zelf hebben we al zes katten en mijn man kreeg net al zowat een hartverzakking dus ik probeer echt een huis te vinden voor ze.

Annemeik

Re: Gedumpte kittens gevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:45

Afgelopen vrijdagavond hebben wij ook al een kitten gevonden (de hond had hem gevonden iig), volgens de dierenwinkel waren er dat weekend al 3 gevonden... waarom mensen ze dumpen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:47

Bah hoe kunnen die waardeloze lui :(

Ik snap niet dat ze dat kunnen doen.
Wel hun kat ongesteriliseerd en ongecastreerd rond laten lopen, maar geen onderdak willen zoeken voor wat ze veroozaken.
Of geen geld willen uitgeven aan het asiel.

Bah om kotsmisselijk van te worden!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:51

Waar woon je ergens?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:12

-:(- -:(- Kan hier zo ontzettend boos over worden. -:(- -:(-

Top dat je je hebt ontfermd over de kittens! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:40

Ik woon tussen breda en antwerpen net over de grens.
Ze hebben net weer gegeten,Ik geef kleine portie's want ze vallen echt op hun eten aan.

Ik heb al meer vondelingen lopen,.maar bij ons dumpen ze niet alleen katten ,ook cavia's ,konijnen schilpadden en eendjes.Ik denk dan altijd begin er dan niet aan als je dieren niet houden wilt of breng het naar het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:44

ik snap niet hoe mensen dat kunnen doen.. zo hebben wij nu een 15 jarige exkater in huis, gevonden toen hij 2 dagen oud was in een zeilboot.. hij heeft het gelukkig gered, maar de kans was heel groot dat hij niet op tijd gevonden werd.. laat je kat dan steriliseren denk ik dan..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:56

Ook al vind ik het ongehoord, dierenbeulerij en uitermate a-sociaal, snap ik wel hoe het komt.
Je wordt bijna doodgegooid met jonge poesjes. Overal worden ze gratis aangeboden, men neemt er dan 1 want ze zijn zoooo schattig. Maar dan worden ze groot, en om te voorkomen dat er jonkies komen moeten ze gecastreerd. En dat kost geld, dus dat doen we niet. Dan kunnen we niet van de jonkies afkomen en dumpen die dan maar gewoon ergens. :(

Dus mensen, denk toch eerst eens na voor je weer een nestje poesjes laat komen. Er is al een overschot.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:25

Heb je ook al een vzw gebeld? Weet niet of ze dat bij jou in de buurt hebben maar hier in Limburg hebben we VZW Katten in nood en Catshelter en allebei nemen ze kittens zeker weten onder hun hoede!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:38

Ik vind het vreselijk dat mensen niet voor hun dieren zorgen!! vroeger was het heel normaal, mijn moeder kan zich nog herinneren dat de buurman jonge katjes had en dat hij ze dan als ze een week oud waren ofzo in een vuilniszak deed met stenen en ze in het kanaal gooide .. (mijn moeder woonde naast het kanaal) mijn moeder vertelde nog dat zij als meisje dan helemaal overstuur was en ze smeekte de buurman of zij de katjes niet mocht hebben... De buurman had geen medelijden en hup smeet de zak het kanaal in... mijn moeder hoorde de jonkies nog piepen... mja zo ging dat vroeger dan... Word er echt misselijk van alleen de gedachte al dat mensen zo met dieren kunnen omgaan... steriliseer je kat dan als je geen kitten wilt... Wel goed van je dat je je over ze ontfermd. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:03

Hier zitten ook wel vzw,'s maar dan schuif ik de ellende af op mensen die al te veel katten hebben.Dus hoop ik een plekje voor ze te vinden zodat ze er niet heen hoefen ik zal zo foto's plaatsen,ga nu eerst laatste rondje paarden voeren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:09

me_myself_i schreef:
De buurman had geen medelijden en hup smeet de zak het kanaal in... mijn moeder hoorde de jonkies nog piepen... mja zo ging dat vroeger dan...

Vergeet niet dat dat nu nog wel eens gebeurd, Helaas !

Heb zo'n kitten van die verdrinkingsdood "gered" door snel een ander thuis voor hem te vinden.
Maar helaas gebeurd dit nog genoeg. :(

Ts, succes met een goed thuis te vinden voor het kleine kroos.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:11

me_myself_i schreef:
Ik vind het vreselijk dat mensen niet voor hun dieren zorgen!! vroeger was het heel normaal, mijn moeder kan zich nog herinneren dat de buurman jonge katjes had en dat hij ze dan als ze een week oud waren ofzo in een vuilniszak deed met stenen en ze in het kanaal gooide .. (mijn moeder woonde naast het kanaal) mijn moeder vertelde nog dat zij als meisje dan helemaal overstuur was en ze smeekte de buurman of zij de katjes niet mocht hebben... De buurman had geen medelijden en hup smeet de zak het kanaal in... mijn moeder hoorde de jonkies nog piepen... mja zo ging dat vroeger dan... Word er echt misselijk van alleen de gedachte al dat mensen zo met dieren kunnen omgaan... steriliseer je kat dan als je geen kitten wilt... Wel goed van je dat je je over ze ontfermd. :D

De broer van mijn bompa deed iets gelijkaardigs! Stak ze in en zak en doorprikte de zak dan met een riek tot er niets meer bewoog! Ik word al misselijk als ik eraan denk! Maar vroeger was dat dé manier om van katten af te raken!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:16

hmmm weet t natuurlijk niet maar wilde toch even vermelden dat toen ik jong was en het tijd vond voor een nieuw huisdier ik ook altijd van alles "vond" snappie :D helemaal omdat ze er wel goed verzorgd uitzien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:53

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 14-06-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:55

Wat een moppies! :+:

Wat een idioten lopen er toch op deze wereld! -:(-

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:27

Als je zoiets heerlijks zomaar kan dumpen ben je toch echt ziek in de kop hoor.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:31

wat een schatjes zeg,, t is dat wij er ook al 5 hebben,, waarvan 2 weg gegeven als een broodjes kaas ;( zeggen we doen ze anders in een asiel.. jaa tuurlijk die zitten daar echt op te wachten,, nou kom dan maar bij ons en ben er super blij mee het zijn echt snoepies :+:

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:40

Ik heb er 2, die kwamen logeren voor onbepaalde tijd, en zijn na overleg met de toenmalige eigenaar niet meer teruggegaan :D Dit omdat ik er inmiddels erg aan gehecht was en ze niet meer zou kunnen missen

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:40

Wat een schatjes!! Maar helaas wij hebben er al 3 lopen.... Ook gevonden. Waarvan 1tje ook nog eens heeeeeel erg ziek was, het is een wonder dat hij nog leeft. Daar is heel veel werk, tijd en geld in gegaan....

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:45

Ik schrok me een hoedje het is net mijn kat!!!!!! gelukkig zit die hier naast mij. Het is balen dat ik in een appartementje zit en al 2 katten heb anders was ik die 2 schatjes zo op komen halen.
Ik hoop dat je een goed huisje vindt voor ze
Afbeelding

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:47

Topic waar ik in zit is iemand die wel eens katten opvangt, zal ff een een pbtje sturen.

Wat zielig eigenlijk, is ben ook zo bevattelijk voor die beestjes. Nam vroeger alles op wat ik tegenkwam :) Alleen nu een vriend die het niet wil dus ja... dan houd het op, helaas....

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:48

@Miepie, ik zou haast zeggen dat het broers/zussen zijn!!! Die vlek kom je toch niet vaak tegen, wat een toeval zeg :)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:55

ik kan eroverheen gelezen hebben ... maar zijn het poesjes of ook een kater?

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:58

Ja zeker toeval, Het zusje van mijn kat lijkt ook precies op de lapjes kat. Ze zullen wel een mama en papa hebben die veel op die van mijn katten lijken denk ik!!