Een van mijn katten drinkt om een of andere reden tegenwoordig uit de wc. Ik doe de deur van de WC altijd goed dicht maar ze springt tegenwoordig op de klink en dan gaat hij open. Dus nu doe ik de wc deksel steeds omlaag maar die duwt ze ook omhoog. Iemand eenig idee hoe ik deze sterke tijger uit de WC kan houden?
Ze is overgens helemaal gezond. De eenige rede die ik kan bedenken is dat haar drinkbak tegenwoordig kleiner is vroeger had ze een groote hondenbak en nu gewoon een kattenbakje
Hmmm op die manier. Misschien de klink van die deur zo omhoog zetten? Dan krijgt ze die al niet meer open.
Barvrouwke
Geplaatst: 11-06-09 18:03
Ze is gewoon opzoek naar de WC eend
Probeer eens regenwater voor in de drinkbakjes. Kweet niet of je een regenton hebt? Anders f een emmer buiten zetten. Misschien vindt ze het kraanwater smerig?
Wat grappig, ik zou idd die grote hondenbak zetten. Ze wil het in iedere geval wel groot.. anders zou ze die grote WC pot niet kiezen.
tjeetje
Geplaatst: 11-06-09 19:26
probeer inderdaad eens een grote drinkbak, eventueel een waar je kitten niet inkruipt. Hoor wel eens dat katten graag drinken zonder dat hun snorharen de rand van het bakje raken. Nu kan ik me alleen niet voorstellen dat ze geen randen raakt bij het drinken uit de toiletpot. Drinkbak waar kitten in gaat zitten lijkt me minder lastig dan een kitten in je toiletpot
Dat is waar alleen is het groote probleem dat mijn andere kat dan weigert te drinken. Ze weigert ook naar de kattenbak te gaan als die andere net is geweest
tjeetje
Geplaatst: 11-06-09 21:05
en 2 drinkbakken, net als 2 kattenbakken? Het zijn mutsen hoor die katten. Hier lopen 2 van die exemplaren rond die 's morgens echt even de tuin in willen (mogen ze alleen als ik erbij ben) om dan regenwater te drinken uit de vogelbakjes. Boven op zolder staat een emmer water, min of meer speciaal om het drinken te stimuleren. Drinken uit iets wat niet je waterbak is is natuurlijk altijd lekkerder dan hetzelfde water uit je eigen waterbak. Wie weet is het een idee
Even je klink andersom (rechtop) monteren lijkt mij het simpelst. Je kunt ook een schuifje of haakje op je WC-deur doen aan de buitenkant, problem solved....
Ja maar 2 drinkbakken heeft alsnog geen nut want: Mergues wil niet uit het kleine bakje drinken. Ik zet een groote bak voor haar neer. Bambi gaat erin zitten. Merguez wil ook niet meer uit de groote bak drinken.
En ik kan niet de heele dag naar die drinkbak gaan zitten kijken
Nessah
Geplaatst: 11-06-09 21:54
ris schreef:
Dat heb ik niet. Alleen is het probleem dat het kleine monster hier (kitten) de groote poes wil nadoen en al een keer in de wc pot is gevallen.
Dat had ik wel willen zien! Arm katje! Haha.. Nou dan snap ik dat je het wilt afleren.. Wel lastig en heb helaas geen tips aangezien mijn kater zo eigenwijs is dat ik wel 100 drinkbakken door het hele huis kan leggen maar hij altijd weer naar de wc loopt
Ok dan gaat het inderdaad niet werken. Het lijkt wel alsof mij kat vies is van andere katten een soort smetvrees richting andere katten. Alleen tegen de kleine zeggen nee je moet uit deze drinkbak drinken en in deze kattenbak je behoefte doen werkt niet. Die denkt namelijk ik doe lekker toch wat ik zelf wil
Die van mij hangt ook steeds in de wc, maar ja ik vind het niet zo erg eigenlijk. Alleen kan me voorstellen dat je het minder vind als je kitten in de wc ligt. Misschien kan je zo'n kattenfontein halen, waar het water de hele dag een beetje stroomt, misschien dat ze dat fijner vind.
Heb ik ookal aan gedacht ja maar gaat zo`n ding op baterijen of zit er een stekker aan of een accu in of wat?
Anoniem
Geplaatst: 11-06-09 23:08
Bij mijn doen ze het ook en ik heb een hele grote drinkbak staan.Helaas is er ook al één in de wc beland.Evenals bad ,dat is ook zo'n trekpleister in huis,daar zijn ze ook al ingevallen.Maar schuimvlokken en druppelende kranen blijven spannend.
Zorg gewoon dat je iets zwaars voor de wc deur zet zodat hij niet open kan. Wij hebben ook jonge katten, en die springen dus ook op de deurklinken. Wij hebben ook de deurklinken omgedraaid, zodat hij zeg maar verticaal zit, dat heeft een poosje geholpen maar nu springen ze, hangen er aan en krijgen hem toch open. Maar dat wil natuurlijk niet als er iets zwaars voor staat. En het is maar een wc, dus je kan het weg zetten wanneer je wilt.
Hawai
Geplaatst: 11-06-09 23:11
Mijn kat had vrij snel de wc ondekt om uit te drinken en heeft dit 18 jaar lan gedaan, toen had hij niet genoeg kracht meer in zijn achterpootjes en gleed dan de wc in. De enige reden die ik kon bedenken was dat mijn kat niet van vers water hield. Ik heb hem altijd gewoon zijn gang laten gaan, vond het wel leuk.