Mijn eerste diertje dood gereden ....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Mijn eerste diertje dood gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:08

Ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs en gisteravond heb ik (tot zover ik weet) voor het eerst een dier dood/aangereden ;( Ik reed laat van stal naar huis en uit de berm vloog een jong volgeltje opeens laag over de grond, kennelijk met de bedoeling om naar de andere kant van de weg te gaan.
Het is maar een smalle boerenweg dus ik kon niet uitwijken. Ik heb nog in de achteruitkijk spiegel gekeken of ik m geraakt had en zag toen iets op de weg liggen. Aan de eind van de weg ben ik omgekeerd en terug naar het vogeltje gereden. Het lag op zijn rug en ademde nog wel maar zag er niet goed uit, 1 pootje was "weg" en het kopje hing helemaal scheef. Ik heb het vogeltje opgepakt maar het koppie bungelde er bij. Een boer die in het land bezig was, dacht dat ik autopech had en kwam kijken. Hij vond het lief van mij dat ik terug was gereden maar we wisten allebei dat dit vogeltje aan het doodgaan was. :\ We konden hem maar beter zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen. Ik kon nog een keer over het beestje heenrijden maar dat leek me niks en zielig omdat het vogeltje de auto dan wel zou zien aankomen maar niet zou kunnen vluchten :n De boer heeft het beestje toen overgenomen en heel hard op de straat gegooid.
Tjah... misschien cru maar nu was die wel meteen dood! Beter zo dan dat hij langzaam met veel pijn doodgaat of zelfs eerst nog als "speeltje" wordt gebruikt door de vele katten die daar rond liepen.

Ik weet dat ik er niks aan kan doen en dat het "maar" een vogel is maar toch voelt het rot! -O-

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:18

:oo ik zit met verbazing te lezen .. Hoe jij door je onschuld een vogeltje aanrijd en je er ellendig door voelt en zelfs terug rijd.
Mijn verbazing komt als je verteld hoe die boer het vogeltje op straat gooit ..

Hard eigenlijk, maar ook wel logisch als het vogeltje niet te redden is.

Sterkte dan maar .. :(:)

Juangi

Re: Mijn eerste diertje dood gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:21

Sterkte! :(:)

Wel goed dat je bent gestopt, meeste rijden gelijk door!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:22

ik vind het goed van je
ik vind het ook altijd heel zielig als ik een dood vogeltje langs de weg zie liggen. ik zou zelf op zo`n weg ook zijn terug gereden om te gaan kijken.alleen kan ik geen diertje doodmaken. daar ben ik echt een laffaard in.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

oooooh wat lief van je :(:) _/-\o_ +:)+ !!!!!!!!!!!!!!!
en tja het arme beestje was al niet meer te redden |( .
sterkte met deze verwerking :+

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:23

Da's ff schrikken zeg. :(:) Je kon er niks aan doen, lief dat je toch nog terug bent gereden. Ik zou ook geen dieren kunnen doodmaken, maar als je het zo stelt is het wel beter. Zo'n hulpeloos vogeltje als kattenspeeltje.. brr..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:26

Ik heb het ook al twee keer gehad, met rij les.. zat een duif op de stoep.. die vloog opeens op.. heb me echt twee dagen verrot gevoeld.. en de tweede keer met een merel.. en m'n instructeur maar lachen over hoe verschrikkelijk ik me voelde..

Wel heel lief idd dat je terug bent gereden ..:)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:26

ik zou persoonlijk niet stoppen, je kan het diertje nog niet helpen meer.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:27

Wat goed van je dat je teruggereden bent zeg! En fijn dat de boer het van je over wilde nemen en het beestje uit zijn lijden wilde verlossen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:28

__Orlando schreef:
ik zou persoonlijk niet stoppen, je kan het diertje nog niet helpen meer.

en laten creperen van de pijn, is tenslotte wel jouw schuld dus afhandelen die boel

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:50

Ik heb wel eens een kat dood gereden. Ben omgdraaid, zag dat hij nog wel leefde. Maar er was bijna niet meer van hem over, dus ben er nog een keer overheen gereden :o
Ik vond dat beter, dan hem nog levend van de weg proberen af te schrapen.

Maar voortaan als je nog zoiets mee maakt, gooi het vogeltje dan niet heel hard op de weg. Kleine kans dat hij dan nog niet dood is. Tik zijn koppie tegen een hard opervlak aan. Dan zijn ze sneller uit hun leiden verlost.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:55

Goed van je.
Mijn kat is gisteren terug gekomen naar 4 dagen weg geweest te zijn. bekken gebroken en pootje uit de kom. waarschijnlijk ook aangereden en bestuurder waarschijnlijk gewoon doorgereden. want hoe kun je zo'n gewond poesje laten liggen?

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:57

oeh een kat lijkt mij helemaaaal vreselijk......

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:58

wat supernetjes van je dat je terug bent gereden.
jammer dat er niets meer aan te redden viel.
dan ook weer superlief dat die boer kwam kijken, hoeveel mensen helpen je nog als je met autopech staat ?!

sneu voor het vogeltje maar netjes ogelost.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:04

Ahh wat sneu... vorige week heeft mijn man nog het laatste kuikentje in de rij die achter mamma eend aanliep aangereden, geheel per ongeluk, maar hij zag het te laat en met een paardentrailer achter je kont op de snelweg stop je niet zomaar even.
Voelde me er niet lekker over...

@ aangereden katten, meestal kruipen katten weg van de pijn, dus al zou je als bestuurder uitstappen, meestal krijg je ze niet te pakken. Het is ons jaren geleden ook een keer overkomen, de kat stak zo maar tussen de auto's over en een aanrijding was niet te voorkomen.
We zijn uitgestapt maar de kat was onvindbaar, het was ook nog eens donker, dat hielp natuurlijk ook niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:08

Lienek schreef:
Goed van je.
Mijn kat is gisteren terug gekomen naar 4 dagen weg geweest te zijn. bekken gebroken en pootje uit de kom. waarschijnlijk ook aangereden en bestuurder waarschijnlijk gewoon doorgereden. want hoe kun je zo'n gewond poesje laten liggen?

Euh, een gewonde kat blijft echt niet zielig op de weg liggen. Die schiet zo snel als mogelijk de bosjes in, gewond of niet. Daar kan die bestuurder niets aan doen.

Vorige week nog een jong volwassen eend doodgereden. Voor zover ik weet ook mijn eerste beestje. Maar ja, welke sukkel gaat er nu ook midden in de spits een 80km weg oversteken. Er zat gelukkig niemand vlak achter mij maar vol in de remmen mocht niet meer baten. Uitwijken zag ik ook niet zitten met aan de ene kant een sloot en aan de andere een tegemoetkomende vrachtwagen. Gelukkig heeft hij in die extra paar seconden zover door kunnen lopen dat hij direct onder mijn wiel kwam, dus op slag dood.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:34

een kat vind ik anders dan een vogeltje

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:16

Een vogel is ook een dier en aangezien ik van dieren hou, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om gewoon door te rijden, vooral niet omdat ik op deze weg kon keren. Maar goed, ieder zijn mening hé

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:29

Brrrr, dit zijn altijd vervelende dingen :n

Ik heb -voor zover ik weet- nog nooit een dier doodgereden, maar wel een duif tegen m'n voorruit, een eend tegen de zijkant, een vogel tegen de zijkant en een konijn onder de auto. Die laatste maakte een hoop kabaal, ik zat te shaken in de auto, keek in m'n spiegel en hoopte alleen maar dat hij dood zou zijn. Zag niets op de weg liggen, dus was bang dat hij ergens onder m'n auto was blijven hangen, dat ik hem eronderuit moest peuteren of alsnog een genadeslag moest geven. Heb m nergens meer kunnen vinden...

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:23

Ik heb ook een keer een vogeltje doodgereden.. hij was wel helemaal plat maar ben nog terug gereden voor de zekerheid..
Vond het ook heel naar maarja soms kan je er ook weinig aan doen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:12

Goed van je dat je terug gereden bent!

Ik heb laatst ook mijn eerst dier doodgereden, een vogeltje ook. Een merel voor zover ik kon zien. Maar het was op de snelweg, auto voor mij raakte de vogel, ik raakte hem daarna en ik hoop van harte dat de auto achter mij er echt over heen is gereden. Ik ben dus niet terug gereden, dat gaat niet op de snelweg...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:30

Juliette86 schreef:
Lienek schreef:
Goed van je.

Euh, een gewonde kat blijft echt niet zielig op de weg liggen. Die schiet zo snel als mogelijk de bosjes in, gewond of niet. Daar kan die bestuurder niets aan doen.

Maar wel als het zijn bekken heeft gebroken en een pootje heeft dat uit de kom is.!
Dan kan je echt niet snel weg kruipen in de berm.
Ze liep namelijk echt heel moeilijk ze kwam ook nauwelijks vooruit.
Haar moeder is namelijk ook op klaarlichte dag doodgereden. en lag ook echt dood in de berm. Daar is ook niet voor gestopt.
Sommige mensen :( :(

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:37

__Orlando schreef:
een kat vind ik anders dan een vogeltje

Vind ik nergens op slaan dit, Mijn vogel is laatst een tijd ontsnapt en dat is al 5 jaar mijn maatje.. Als iemand die overrijd ben ik net zo verscheurd als iemand met een kat...
Zie absoluut geen verschil tussen een kat en welk ander dier dan ook. En omdat zn beestje dan misschien geen thuis of gezin heeft waar die naar huis moet, betekend niet dat het minder erg is als je ze doodrijd.. (en sommige mensen laten ze nog laten liggen ook)

Ik heb wel eens een kikker doodgereden met de scooter, ik ben ook gestopt en heb hem in de berm gelegd, voordat ie nog is 100x word overreden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:38

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, wel bijna een kat, dat beest had echt een engeltje, eerst schoot ie vlak voor een vrachtwagen en toen echt onder mijn bumper door. Ik ben wel vol op de rem gegaan, want er zat niemand achter me. Dacht dat ik hem wel had geraakt, dus ik auto in de berm en kijken. Toen zag ik hem even later door een tuin springen, dus toen begon mijn hart weer te kloppen.
Dit weekend reed ik ergens door het dorp, zat er een kauw op de weg, dus ik denk die vliegt wel weg. Niet dus, ik uitgestapt, bleek het een jong te zijn die nog leerde vliegen, dus toen heb ik hem de stoep op gejaagd, zijn ouders waren toch in de buurt, dus dan ga ik dat beestje niet meenemen, hij kon wel kleine stukjes fladderen, maar nog niet zo goed.
Ik zou echt keihard huilen als ik iets over zou rijden volgens mij. Maar als het kan ga ik wel terug om te kijken of het wel dood is of als het nog hulp nodig heeft.

Vind het hardstikke goed TS dat je bent teruggegaan, anders had het beestje nog liggen creperen. Nu was het snel over.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:24

Je hebt hartstikke goed gehandeld, wel een hele vervelende ervaring, ik heb ooit een kikker aan gereden, vond dat zo erg, ook al was het maar een kikker. Het was bij mij in de straat, ben nog terug gelopen, maar er was weinig meer van over :\
Iemands huisdier aanrijden (hond, kat of wat dan ook), lijkt me echt verschrikkelijk...