Welke stofzuiger bij een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke stofzuiger bij een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:41

Ik heb enorm spijt van mijn stofzuiger, er zit zo'n filter in die ik elke maand schoon moet maken en soms zelfs moet wassen, de hondengeur is anders niet te hardden.
Heb dr al van die geurdingen ingestopt maar weinig resultaat dus ben op zoek naar een ander.

Het liefst dus een stofzuiger waar de filter makkelijk schoon van te maken zijn, of mss nog beter, helemaal geen filter en dan maar weer ouderwetse stofzuigerzakken? (Liever niet)
Nu heb ik wel eens gelezen over de Dyson, maar zit je dan niet presies met hetzelfde probleem,
namelijk vieze filters die rottig schoon te maken zijn?
Hondenliefhebbers hoor graag jullie ervaringen :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:53

Wij hebben een Dyson en zijn er super tevreden over. Filter is makkelijk schoon te maken (uitkloppen en af en toe uitspoelen).
Voor ons nooit anders meer en ik moet al helemaal niet meer denken aan stofzuigerzakken. :)

blackstar

Re: Welke stofzuiger bij een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:55

Mijn schoonzus had een berner sennen hond en zijn heeft een dyson. Ideaal volgens haar en zeker wanneer er een hond in huis is.

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Wil, als deze kapot is, ook een dyson.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:58

Dyson is de enige waar je het filterhuis gemakkelijk kan reinigen.
Het reinigen van de andere zaklozestofzuigers is een heel groot karwei.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:01

Miele heeft een CAt and Dog. :D

Is dan wel weer met zak.
Laatst bijgewerkt door kavama op 07-06-09 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:03

Vroeg het voor de gein aan m'n moeder, die werkt bij de expert.. ;)

M'n moeder zei de 'Cat & Dog' van Miele, die is speciaal voor huisdieren.. Hier zitten speciale filters in, juist voor die geur!
Iedere x als je aan een nieuwe doos met stofzuigerzakken begint plaats je n nieuwe filter, deze hoef je niet te wassen net als bij de Dyson.

Je kan ook proberen (met deze stofuiger voor dat je een nieuwe koopt) om een beetje wasmiddelpoeder op te zuigen, doet mijn moeder ook altijd..! Misschien helpt dat nog.. :)
Laatst bijgewerkt door Stekkie op 07-06-09 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:04

Ja en die hebben ook een speciale zuigmond voor de haren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:16

Vorig jaar heb ik dezelfde vraag gesteld.

We hebben toen gekozen voor Miele Cat en Dog, omdat hij erg goed de haren wegzuigt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:19

en ben je tevreden met de keus antheman :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:22

De consumentenbond had pas een test over stofzuigers.
En die Cat&dog zoog nog slechter hondenharen dan de meeste normale stofzuigers..

Ik ga ook voor een nieuwe, ik zal aan mijn schoonouders eens vragen welke er voor huisdieren het beste was!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:10

Dinopino schreef:
en ben je tevreden met de keus antheman :D

Anders had ik dat nu niet gemeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:12

Dus toch de Dyson maar wat voor verschil zou dat filter dan zijn met mijne die ik nu heb (Gewoon een rond filter met lamellen en serieus waardeloos schoon te maken!!) Als hij niet snel genoeg droogd is de stank nog erger.

Miele heb ik ook al over gelezen alleen de prijs van de stofzakken was erg hoog had ik begrepen, wat betalen jullie voor zo'n zak?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:22

Chiqa schreef:
Dus toch de Dyson maar wat voor verschil zou dat filter dan zijn met mijne die ik nu heb (Gewoon een rond filter met lamellen en serieus waardeloos schoon te maken!!) Als hij niet snel genoeg droogd is de stank nog erger.

Miele heb ik ook al over gelezen alleen de prijs van de stofzakken was erg hoog had ik begrepen, wat betalen jullie voor zo'n zak?

Ik ken geen andere zonder stofzuigerzakken dan Dyson dus weet het verschil niet. Ik kan je wel vertellen dat het absoluut niet stinkt en makkelijk schoon te maken is. Regelmatig uitschudden en af en toe even onder de kraan uitspoelen, is echt zo gebeurd.
Je hebt volgens mij ook een speciale Dyson stofzuiger voor huisdieren (dacht ik weleens gelezen te hebben).

Die Miele lijkt me 10x niets, dan heb je nog die dure stofzuigerzakken nodig en filters. Daar wilde ik nu juist vanaf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:34

ik heb geen idee wat de Miele zakken kosten. Wel weet ik dat ze VEEL langer meegaan dan mijn oude Bosch zakken.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:47

Als je een doos met stofzuigerzakken koopt voor die miele, zitten er filters bij, deze hoef je dus niet apart er nog eens bij te kopen..

Bij me moeder in de winkel zijn ze 9.50, zitten 4 zakken in.. en 1 filter voor de motor..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:13

oOStephOo schreef:
Als je een doos met stofzuigerzakken koopt voor die miele, zitten er filters bij, deze hoef je dus niet apart er nog eens bij te kopen..

Bij me moeder in de winkel zijn ze 9.50, zitten 4 zakken in.. en 1 filter voor de motor..

Dat is een stuk duurder in het gebruik dan de Dyson dus. ;)

Overigens ken ik iemand die die Miele Cat and Dog heeft en dat ding stinkt dus wel (mijn ervaring is overigens dat alle stofzuiger die stofzuigerzakken gebruiken stinken) en die is er niet echt tevreden over.
De Dyson heb ik echt nog nooit geroken en ik heb hier 4 honden rondlopen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:15

Ik heb een Dyson en die zuigt als een trein, dat rollende ding is ook handig voor de haren in de kleden en is makkelijk schoon te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:20

oOStephOo schreef:

Dat is mij teveel geld voor 4 zakken, dan kan ik bij wijze van speke beter 'doorsparen' voor een Dyson.3

ThePast03 schreef:
De Dyson heb ik echt nog nooit geroken en ik heb hier 4 honden rondlopen..

Dan moet de Dyson dus wel een heel goed product zijn, welk type raden jullie mij aan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:23

Chiqa schreef:
Dan moet de Dyson dus wel een heel goed product zijn, welk type raden jullie mij aan?

Heb even gekeken welke wij hebben (heb hem van mijn moeder geërfd) en dat is dus een dc02.
Die voldoet hier dus prima. ;)

Er zijn misschien nog wel betere, moet je even op hun homepage kijken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:24

Er bestaat een animalpro, ik denk dat we die hebben. Zeker weten doe ik het niet.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:13

ohw nja, ik weet verder helemaal niet wat stofzuigers kosten, dacht alleen misschien weet me moeder iets voor je aangezien zij er mee werkt.. :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:15

Heb twee honden, vier katten en twee cavia's dus dacht met de Miele cat & dog goed af te zijn....wat een takkeding is dat zeg! Zonde van mijn 200 euro!!!!!

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:59

daffodil schreef:
Heb twee honden, vier katten en twee cavia's dus dacht met de Miele cat & dog goed af te zijn....wat een takkeding is dat zeg! Zonde van mijn 200 euro!!!!!

Haha oke, ik heb dus echt niks gezegd, hihi.. :=

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:03

he chica, met drie honden slijten we heel wat stofzuigers hier thuis, ik ben een jaar geleden ook op speur geweest en uiteindelijk hebben we een vorwerk ( = duits) aangeschaft, wel een prijzige, rond de 700-800 volgens mij uit mijn hoofd, bij jou in de buurt zit een dealer, die aan huis komt, ik kan je wel zijn gegevens doorsturen als je interesse hebt. Ik heb voor het eerst het idee dat er een stofzuiger langer meegaat dan een jaar. Ik ben erg tevreden.
Over Dyson zijn ook wat topics op bokt, maar die kwam er toch niet zo goed uit.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 00:05

Hier komt volgende week een Dyson DC23 Animalpro +:)+