Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:@ suny_l0ve: ik blijf het prettiger vinden om een tijger in de dierentuin te zien, ik zou ze niet in het wild willen tegenkomen. Bij de dierentuin wéét ik wanneer ze gegeten hebben.... een boa constrictor kom ik ook liever niet in het wild tegen, en een krokodil ben ik ook al geen fan van.
Dan toch liever de dierentuin.
Circussen vind ik dan weer niets, olifanten op krukjes vind ik ronduit belachelijk, net als tijgers op een klimrek......
Fitch schreef:Yamcha schreef:@ suny_l0ve: ik blijf het prettiger vinden om een tijger in de dierentuin te zien, ik zou ze niet in het wild willen tegenkomen. Bij de dierentuin wéét ik wanneer ze gegeten hebben.... een boa constrictor kom ik ook liever niet in het wild tegen, en een krokodil ben ik ook al geen fan van.
Dan toch liever de dierentuin.
Circussen vind ik dan weer niets, olifanten op krukjes vind ik ronduit belachelijk, net als tijgers op een klimrek......
Dus, Yamcha, omdat jij één keer per jaar (of vaker, of minder vaak, weet natuurlijk niet hoe vaak je gaat) naar de dierentuin wilt om plezier te hebben, moeten die dieren daar hun hele leven in onnatuurlijke omstandigheden lijden? Alleen maar omdat jij dat wel prettig vindt? Je kunt toch ook gewoon National Geographic of Animal Planet kijken?
Ik weet natuurlijk dat er veel meer mensen gaan die dat óók willen maar het is toch weer een kwestie van een dier alleen maar 'gebruiken' zodat het waarde voor de mens heeft. De verblijven zijn precies zo gebouwd dat mensen de dieren altijd kunnen zien. Tijgers lopen zenuwachtig heen en weer, olifanten staan vaak de halve dag te weven... Er zijn maar heel weinig dierentuinen die dieren succesvol in 't wild uitzetten...
Fitch schreef:Ik ben absoluut tegen het circus, maar ook tegen dierentuin, dolfinarium, etc. Misschien lijkt 't alsof dolfijnen/olifanten het relaxt hebben in de dierentuin, maar uiteindelijk zijn hun verblijven maar een fractie van wat ze in het wild zouden hebben, met alle gevolgen van dien.