Bella met haar nieuwe jas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deken voor een hond zielig of niet?

Ja
80 (49%)
Hangt van seizoen af
46 (28%)
Ligt er aan wat voor deken
15 (9%)
Nee
22 (13%)

Totaal aantal stemmen: 163

Daisy01

Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:24

Hallo allemaal!

De eerste keer dat ik een topic open bij BB-ITP.
Ik heb nu sinds ongeveer een maand en super lief hondje.
Haar naam is Bella en ze is net 2. Haar moeder is een Chihuaha en dr vader een Keeshond.

Het kwam heel onverwachts eigenlijk, ik was bij een kennis en die hadden dus Bella. Ze kwam bij een broodfokker vandaan waar ze behoorlijk verwaarloosd was omdat zei dus te groot was om verder te fokken als Chihuaha. Ook had zei zelf al veel te vroeg een nestje gehad. Maar die kennissen hadden zelf geen tijd voor haar, hebben haar daar gewoon weggehaald omdat het zoiezo overal beter is als waar ze zat. Dus werd ze ons aangeboden. Dat sloegen we natuurlijk niet af. Binnen een week was ze bij ons.
Nou, genoeg gepraat, hier komen de foto's.

PS: Ze is vroeger in haar rechteroortje gebeten door een andere hond, hier is nooit een DA bij geweest vandaar dat het er zo aantoe is. Hier heeft zei verder geen last van, ziet er alleen beetje apart uit.

Net een paar dagen bij ons:
Afbeelding

Voelt zich al helemaal thuis:
Afbeelding

Achter in de tuin lekker van het zonnetje genieten:
Afbeelding

En haar huisje, samen met me broertje:
Afbeelding

Dagje op stap:
Afbeelding

En vandaag, met haar nieuwe jas:
Afbeelding

Bovenaanzicht 'nieuwe jas':
Afbeelding

En van dichtbij (Haar lipje staat omhoog, niet omdat zei gromt maar omdat haar tandje niet goedstaat en daarom haar lipje er soms achter blijft hangen)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en reageren is gratis! :+

Edit: Foto titel aangepast.
Laatst bijgewerkt door Daisy01 op 03-06-09 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:27

Zie nu pas dat ik foto 3 me middelvinger opsteek.. Had 2 bijna dezelfde foto's waarbij 1 foto dus me middelvinger omhoog.. Deze dus. Sorryyyy :Y)

Vjestagirl

Re: Bella met haar nieuwe jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:28

Het is ook maar 25 graden buiten, dus ik snap dat je hond heel hard een jas nodig heeft...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:29

Leuk hondje :D
haha vind het altijd wel grappig dat mensen vaak zo'n poppen kleurtje doen :+ Maar ik vind het echt iets voor het seizoen, als het koud is is het begrijpelijk, maar voor in de zomer is het overbodig!
Groetjes.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:31

Vjestagirl schreef:
Het is ook maar 25 graden buiten, dus ik snap dat je hond heel hard een jas nodig heeft...

Het is lang geen 25 graden.. Anyway, ik loop nu ook niet met 'de jas' buiten. Kwam hem toevallig tegen, toen gekocht, nu opgedaan voor de foto. En wss doe ik hem in de winter wel op. Zo'n 'jas' is ook niet eens echt bedoeld om warm te houden oid. In ieder geval, deze 'jas' niet.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:32

ZusJacobs schreef:
Leuk hondje :D
haha vind het altijd wel grappig dat mensen vaak zo'n poppen kleurtje doen :+ Maar ik vind het echt iets voor het seizoen, als het koud is is het begrijpelijk, maar voor in de zomer is het overbodig!
Groetjes.

Bedankt! Ja, ben helemaal roze verslaafd :9.

Heb je gelijk in, zie reactie hierboven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:33

Laat ik het herformuleren: wat een onzin.

Chiwafwafs zijn sporthondjes. Die kunnen makkelijk 20 km lopen, die hoeven niet in een tas. Ze hebben een prima vacht van zichzelf, dus dekentjes op is ook nergens voor nodig.

En het hangt om en nabij de 25 graden, de zon schijnt, kep gewerkt met een dun hemdje onder mijn nog dunnere bloes, en kep t niet koud gehad, dus minder dan 20 graden is het niet geweest.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:34

Ik ben helemaal niet tegen jasjes, in bepaalde seizoenen, voor bepaalde honden. Maar dit hondje lijkt mij geen jasje nodig te hebben. Nu zeker niet, maar ook in de winter niet. Deze vacht (zeker met een keeshond als ouder) zal haar perfect warm kunnen houden in de winter. Met uitzondering misschien van 30 graden vorst :P
Dus in dit geval is een jasje onzin ;)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:36

@ Laika & Vjestagirl:

Dit jasje is dus niet om warm te houden. En wat ik al zei: Heb hem nu even opgedaan voor de foto, kan echt nog wel nadenken dat het nu buiten te warm is voor zo'n jasje. Er staat nergens bij dat ik haar nu uitlaat met dit jasje op.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:33

Okee, dan even gesteld dat het voor de wintermaanden is...... het is niet om warm te houden? Wat denk je dan wat het doet? Zelfs een panty houdt namelijk op een bepaalde manier warm, dus waarom dit jasje niet?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:35

Nut of geen nut.
Ik vind het jasje geweldig!!! Erg leuk :D

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:39

Laika schreef:
Okee, dan even gesteld dat het voor de wintermaanden is...... het is niet om warm te houden? Wat denk je dan wat het doet? Zelfs een panty houdt namelijk op een bepaalde manier warm, dus waarom dit jasje niet?

Tuurlijk zal het warmte geven, daar ben ik me wel van bewust. Maar ik bedoel te zeggen dat mijn doel met het jasje niet is om warm te houden. Wat ik al vaak gezegd heb is dat ik hem nu ophad voor de foto. Dus niet om mee te wandelen oid. In de wintermaanden doe ik hem dus wel op.
Laatst bijgewerkt door Daisy01 op 03-06-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:41

leuk hondje, jou hondje heeft een onderbeet, haar onderste tandjes staan te ver naar voren. en een jasje omdat het mooi is vind ik ook onzin, het zijn geen poppen.. onze hondjes hebben een jas voor in de winter, die zijn iig waterdicht en warm, voor als het echt koud is.. daar hebben ze iig wat aan, en -7 hebben zij het ook nodig..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:43

Leuk diertje, leuk jasje!.
Waar haal je die vandaan?

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:45

dees_daan schreef:
leuk hondje, jou hondje heeft een onderbeet, haar onderste tandjes staan te ver naar voren. en een jasje omdat het mooi is vind ik ook onzin, het zijn geen poppen.. onze hondjes hebben een jas voor in de winter, die zijn iig waterdicht en warm, voor als het echt koud is.. daar hebben ze iig wat aan, en -7 hebben zij het ook nodig..

Dankjewel! Dit wist ik niet. Dit kan verder geen kwaad neem ik aan?
Oke, dan verschillen onze meningen. Verder niks aan te doen.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:46

Equidea schreef:
Leuk diertje, leuk jasje!.
Waar haal je die vandaan?

Dankjewel! Vond hem ook erg schattig. Gewoon, bij de dichtsbijnzijnde dierenwinkel. Op marktplaats staan er ook vele.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:58

Okee, maar toch ben ik van mening dat dit hondje geen jasje nodig heeft, ook in de winter niet :n
En nee, ik ben niet tegen jasjes. Mijn eigen York heeft bij erge kou ook een jasje aan:
Afbeelding

Maar deze york heeft geen ondervacht, én is 14 jaar oud ;) Ik ben tevens meer van het stoere, dan het zoete.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:01

Laika schreef:
Okee, maar toch ben ik van mening dat dit hondje geen jasje nodig heeft, ook in de winter niet :n
En nee, ik ben niet tegen jasjes. Mijn eigen York heeft bij erge kou ook een jasje aan:
Afbeelding

Maar deze york heeft geen ondervacht, én is 14 jaar oud ;) Ik ben tevens meer van het stoere, dan het zoete.

Oke, ook mijn hondje heen niet bepaald dikke vacht en word ook regelmatig naar trimster gebracht. Ik vind jou jasje trouwens ook erg leuk. Ik vind zoet en stoer wel leuk, maar het stoere vind ik niet bij mijn hondje passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:03

een onderbeet is niet gevaarlijk ofzo hoor, ze kunnen alleen wel meer tandplak krijgen, dus of regelmatig even tandjes poetsen, of een middeltje tegen tandplak door het water doen is wel een idee. mijn ene hondje heeft het ook, ik geef ze spul door het water heen en hij heeft er totaal geen last van. wil je gaan tanden poetsen dan moet je wel een speciale tandenborstel, en speciale tandpasta gebruiken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:06

Mijn yorkie gaat ook regelmatig naar de trimster, ze voelt zich prettiger met een korte vacht. Zie mijn profiel, in "zomerjas" Zo is ze op dit moment ook weer.
Stoer past bij de mijne juist wel. Ze IS namelijk erg stoer en denkt dat ze een duitse herder is :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:12

zonder medische redenen een jasje aan doen is de grootste kul die er maar is

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:13

Wat ik imo aardig grappig vind is dat de meeste het bij honden blijkbaar wel erg vinden dat ze een deken om hebben en bij paarden niet. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:18

Vjestagirl schreef:
Chiwafwafs zijn sporthondjes. Die kunnen makkelijk 20 km lopen, die hoeven niet in een tas. Ze hebben een prima vacht van zichzelf, dus dekentjes op is ook nergens voor nodig.

Je kan ook alles overdrijven ;)
Ze zijn nooit voor de sport gefokt/bedoeld.
Ja, ze hebben bergen energie, ja een mega uithoudingsvermogen en dit alles ook alleen maar met de juiste conditie (niet elk hondje kan zo 20 km lopen zonder dit op te bouwen.)

Mijn chihuahua heeft zijn conditie (door mij hoor) nu op een laag pitje, maar kon 10 km naast de fiets rennen ;)

Maar de term 'sporthond' past er nou nog net niet bij ;)

En een tas is 100% handig als je reist (gratis in het OV) en met koud nat gras waar ze met hun buikjes doorheen lopen is een fleecetruitje in de winter wel lekker!

(zo'n dekentje als op de foto vind ik dus niet praktisch, het is juist de buik die dun behaart is, en nat en koud word)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:28

grappig dat je fel reageert, je hebt zelf een poll geopend om te vragen of je het zielig vond. Blijkbaar zin om een discussie aan te gaan? Ookal was het toch alleen maar bedoeld voor de foto? Ik vind het dikke onzin om honden een jas-dekentje aan te doen, of er moeten al ernstige medische klachten zijn. paarden met dekens is heel wat anders, maar het lijkt me duidelijk dat paardenmensen ( mensen met paarden) weten waarom hen deken gebruikt word. Die hondjes worden tegenwoordig aangekleed als poppen. Ik kan niet geloven dat het voor de hond in het voordeel werkt. ( als het niets mankeert he)

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:45

@ Zusjacobs, mee eens.
@ Klijntjuh, dit jasje bedekt ook de buik.
@ Pinuts, die poll plaats ik om de meningen van andere te kunnen zien, deze respecteer ik en ik reageer zeker niet fel. Mischien komt het zo over, maar dit is dan niet met opzet. En ik ga idd geen discussie uit de weg, maar ik heb dit topic en die poll niet geplaatst omdat ik daar zoveel zin in had. Ik plaats foto's omdat ik trots ben op mijn hondje, wil die graag laten zien hier op bokt. Reacties op het jasje had ik verwacht, maar ik kan tegen commentaar en ik respecteer meningen van andere.