Kat kwijt - mensen willen niet kijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Kat kwijt - mensen willen niet kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:15

Moet t gewoon even van me afschrijven.
Ben sinds vrijdag m'n kat kwijt.
T is wel een buitenkat.
Maar normaal komt ze elke dag echt minimaal! 2x naar huis.
Nu is ze echter al dagen niet thuis geweest.
Ik weet vrijwel zeker dat ze ergens opgesloten zit.
Dus de huizen langsgegaan om te vragen of ze in hun garage/schuur wouden kijken.
Er is gewoon niemand die dat doet. :? Ik krijg overal te horen dat ze daar toch niet kan zitten, of dat ze niet in de garage geweest zijn dus het inmogelijk is dat ze daar zit.
Is het nou echt zo'n grote moeite om even 5 minuten door je schuur/garage te lopen en te kijken of er misschien ergens een bange poes verscholen zit?! Onbegrijpelijk. 5 Minuten van hun tijd kan het leven redden van mijn kat!

Juangi

Re: Kat kwijt - mensen willen niet kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:17

Tja, maar ik moet zeggen dat je dat al lang had gehoord!
Hier ook een keer gehad, per ongeluk opgesloten, nou je hoort het al vanaf 10 meter! Phoe, wat waren de buren toe boos.

Heel veel succes verder!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:19

Tsja als ze het bij mij kwamen vragen zou ik ze ook naar de buren verwijzen. Onze schuur is altijd kat vrij, die moeten wij nakijken we hebben er zelf ook een lopen. Niet iedereen doet veel met een schuur, en sommigen weten wat er in zit en wat niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:21

Dan heb je mazzel Juangi. Ik geloof nl niet dat het standaard bij elke kat zo gaat.
En mijn kat mauwt helaas maar heel zacht.

Suuzert, als jij jouw katten buiten ziet lopen, controleer jij dan alsnog je schuur?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:22

gewoon zo dicht mogelijk bij iedere schuur/garage gaan staan, en je kat roepen. als ie daar zit, hoor je hem gauw genoeg!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:23

Het kan zo maar zijn dat er opzet is.... je kat vast te houden. Gewoon de kat laten weten dat ie bij hen nóóit meer terug hoeft te komen.

Ik hoor in de katrijke omgeving waar mijn moeder woont, deze methode wel eens. Niet leuk maar wel het risico van een buitenkat.

Het siert je trouwens dat je er naar op zoek gaat.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:24

ja dat is erg vervelend
mijn kat was ook een keer een week lang weg, dacht echt dat ze dood was, (er lopen hier vossen en dichtbij rijden er treinen en er zijn er al 3 doodgereden door de trein) maar gelukkig kwam ze na een week weer vrolijk aanlopen :D dus mischien is ze gewoon een 'lang rondje' lopen ;)

(ik weet niet of je in een 'rijtjeshuis oid. woont ;) )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:26

Ik heb vanavond flyers alsnog overal door de bus gedaan.
(fijn dan zo'n pinksterweekend, en je alleen op je werk kan printen :+ )

Ik ben in alle staten!
En als ik er achter kom dat er opzet in het spel is sta ik niet voor mezelf in.
Als je een kat niet wil gooi je er maar een plens water overheen.

Ik woon in een rijtjes huis ja. Soort appartement, alleen dan in de vorm van normale huizen. :D
In een rustige wijk.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:27

Tsjah zowiezo begrijpt niet iedereen die onrust die je over een dier kunt hebben :(:) En dan daarbij idd de mensen die nooit wat met hun schuur doen... Als ze zoiets aan mijn zwagers of broer zouden vragen dan denk ik dat ze ook zoiets zouden hebben van nou daar zit niks in hoor!
Ik zou persoonlijk wel even kijken, maar goed niet iedereen is zo, en dat kan ik deels ook wel begrijpen...
Needje schreef:
En mijn kat mauwt helaas maar heel zacht.

Wij hebben ook een kat die heel zacht mauwt, maar totdat ie iets van je gedaan wil hebben dan kan het opeens wel harder :+

Maar is er aan gedacht dat het nu een erg vruchtbare tijd is voor katten? Soms blijven katten dagenlang weg...
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 02-06-09 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:28

Bij mijn vriend was de kat kwijt en ze vermoedden dat die bij de buren in de schuur zat. Kat heeft niet zo'n hard miauwtje, laat staan dat hij roept als hij bang is... Aangebeld, niemand deed open, briefje in de bus dan maar. Later briefje terug met 'kat is terug', en inderdaad, de buurman had perongeluk de kat ingesloten en niks in de gaten gehad. Onze kat is bij de buren de garage ingelopen zonder dat de buren het in de gaten hadden. Heeft lopen schreeuwen (zijn vorm van miauw... is door muren heen te horen :P ). Buren hadden niks in de gaten, maar ik wel. Even aanbellen en het was zo opgelost.
Dus mensen die wel weten wat wel en niet in hun schuur zit mogen nog wel een 2e keer kijken. Een kat zie je zo over het hoofd, hoe klein je schuurtje ook is. Ik vind het toch wel een kleine moeite (en wel zo fatsoenlijk) om een buur een beetje gerust te stellen dat de kat niet bij jou opgesloten zit. Vooral met dit weer...

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:29

oh okee ;) dan denk ik eigelijk niet dat een heel lang rondje aan het lopen was want de mijne is denk over alle weilanden gelopen ofzo ;) of is hij mischien naar andere katten in de buurt gegaan? kan je daar kijken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:33

Ze is sowieso gesterilliseert, dus het zijn niet r hormonen. En ze heeft ook niets met andere katten. Alleen met 'r broer. (die is gewoon thuis)
Laatst bijgewerkt door Needje op 02-06-09 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:33

Ik snap niet dat mensen zo' n kleine moeite niet kunnen opbrengen als je dat netjes vraagt..

Ik hoop dat je kat snel weer terug is!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:34

Ik vraag me gewoon af hoelang ze het vol zou houden opgesloten.
Ze kunnen beter buiten zwerven. Dan kunnen ze iig nog drinken en muizen vangen.
Helaas weet ik vrijwel zeker dat ze ergens binnen zit. En ook nog eens heel dichtbij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:36

Mijn gesterilliseerde poes heeft nog wel degelijk last van hormonen := (sproeit ook vreselijk :( )
Onze kater (ook geholpen) is nu echt weer hormoonloos: hij is oud. Maar die zijn wij in zijn jongere dagen rustig 2 week kwijt geweest.
De meeste katten komen vaak gewoon weer aanlopen na hun avontuur.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:36

okee dan weet ik het ook niet sorry
lastig dat de mensen niet even willen kijken

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:38

onze kat is ook een tijdje weg geweest, die was jaloers omdat ik cavia's had gekocht..
klinkt misschien heel raar maar wij zijn naar zon 'kattenfluisteraar' geweest, en die heeft verteld waar ze ongeveer zat.. en uiteindelijk kwam ze terug. :')

wij hadden ook de hele buurt ondergeplakt met flyers..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:41

haha mijn kat was ook jaloers omdat ik een hamster had en die op me kamer stond
ze keek me een week niet aan xD en nu is ze nog steeds jaloers want nu heb ik een konijn :d haha geak beest

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:42

Een sproeiende poes? Dat ken ik niet.

Iemand die kan communiceren met dieren heeft gezegd dat ze maar op zo'n 60m van huis zit. Dat ze gewoon op r gemakje naar binnen is gewandeld en er toen later dus niet meer uit kon.
Ze zag r achter een auto vandaan komen dus gaat er van uit dat t om een garage gaat. Ze zou ten zuidwesten van mijn huis zitten (als je het op de kaart bekijkt). Dat is bij ons in de directe omgeving ook de enige plek met garages.
Diegene die dit vertelde kende mij niet en wist niet waar ik woonde. Toch kon ze vertellen dat ze achterom gegaan was, door de poort, naar een straat met aan de overkant huizen en garages. Dat klopt dus precies.
En het is ook het stuk waar ze het meest zit normaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:43

Volgens haar is ze dus niet weggelopen of ergens bang van geweest. Ze weet ook waar ze zit en als ze er uit kan weet ze dus ook hoe ze thuis moet komen.
Maar ja, eerst er maar uit zien te komen. :\
Als niemand meewerkt wordt t lastig.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:45

mischien dom antwoord maar kan je niet iemand vragen die je helpt want je weet dus waar die zit of niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:45

Al die mensen kijken wel een keer in hun garage/schuur, want daar heb je vaak iets uit nodig. Dus dat komt wel goed ;)

Enne je mag met liefde de spoeiende poes overnemen hahahaha het behang, het laminaat en de gordijnen zijn het zat :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:46

Britt uit de manier van schrijven van de TS vermoed ik dat er ook wat gefluister bij is :)

Niet bepaald aardig dat mensen niet willen kijken, ik bedoel oke, als IEMAND het niet doet omdat ie nooit in zijn schuur komt, maar stuk voor stuk??
Hoop voor je dat kat snel en gezond boven water komt!!

Edit: Zie dat TS inmiddels al aangegeven heeft dat er inderdaad wat hulp bij geweest is. Frustrerend zeg, weten waar je kat is en toch niet, en niks echt kunnen doen. Persoon komt niet van dicht genoeg bij om ter plekke de juiste garage aan te komen wijzen toevallig???

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:49

Nouja, ze heeft een richting gegeven. Maar daar zijn dus meerdere garages. En we zijn ze ook al langs geweest en m'n geluid gemaakt waarmee ik ze altijd binnen roep. Maar geen reactie.
En eerlijk gezegd durf ik ook niet zo dicht bij die garages te gaan roepen. Straks krijg ik er problemen mee. :o
Weet dat ik er nu schijt aan moet hebben eigelijk.
Misschien dat ik later nog wel even een rondje ga maken. Als de mensen slapen.

Ik ken 1 gozer die daar een garage heeft. Dus die gebeld. Dat is de enige! die zei dat ie gelijk ging kijken. En belde later dat ie het licht aan had gedaan en overal had gekeken maar dat ie r niet gevonden heeft. Terwijl ie er in het weekend nog een aantal keer ingeweest is. Hadden we maar meer van zulke mensen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:50

Gewoon voor de garages gaan roepen :) Dan heb je meer zekerheid.