Écht goed kittenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Écht goed kittenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:47

We krijgen binnenkort gezinsuitbreiding van 2 schattige kittens. Nu krijgen mijn katten al Hill's voer ivm blaasgruis van 1 en de andere eet dit mee zodat het gelijk preventief werkt. Nu wil ik de kittens niet direct hiervan mee laten eten, maar wel écht goed kittenvoer geven. Weet je een écht goed merk? En waarom is dit zo goed?

Vast bedankt!

Annemeik

Re: Écht goed kittenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:48

Nutro, aangezien dat alle mogelijke vitaminen bevat en het compleet voer is (geen blikvoer bijvoeren dus). Je zult alleen eerst wel even nutro moeten mengen met het oude voer zodat ze snappen dat ze dat moeten eten.

En waarom geen kittenvoer van Hill's? Dat is ook echt echt heel goed voer. En net zo duur als nutro denk ik.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:50

Heeft Hill's een kittenlijn ook? Ik bedoelde meer dat ik ze niet direct het blaasgruisvoer van Hill's wil geven. Het is heel erg goed voer, maar ik bedenk me dan dat kittens niet voor niets een aparte categorie hebben in voer, dus dat zal allicht een reden hebben :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:53

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:03

[BB] Welk kattenvoer?

Misschien vind je in dit topic ook nog tips.
Al gaat jouw vraag wel specifiek over kitten voer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:15

elk premium merk heeft kittenvoer, RC heeft zelfs 2 soorten babycat met hele kleine brokjes voor de jongere kittens en kitten met brokjes voor kittens tot een jaar. Nutro choice is ook een hele goede, wel dure, maar meer vlees ingrediënten dan de meeste voeders. Daarnaast kun je ze als snackje wel blikjes met zo veel mogelijk vlees van sheba of andere merken bij geven, maar geef dat niet als hoofdvoer maar voor ´erbij´
Af en toe eens een stuk lamshart of kipfilé vinden ze ook mjammie. Blikje tonijn op water of rosbief smaakt ook prima.
Kittens moet je eigenlijk niet altijd alleen maar 1 soort voer geven dan worden ze lekker makkelijk met eten. Alles uiteraard met mate. Kittens hebben vooral voor de groei nog veel voedingsstoffen en eiwitten nodig en dat zit beter verdeeld in speciaal kittenvoer.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:11

Ik gebruik voor de kittens altijd brokjes van Royal Canin, tot 7 weken krijgen ze babycat en daarna kitten 36. Vindt het zelf er goed en betrouwbaar voer.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:44

Bij ons doen ze een moord voor een stukje lamshart! Ik haal van de Rodi diepvries lamshart. dat zijn van die hamburgers, eigenlijk voor honden maar poezen vinden ze ook heerlijk! Of gewoon een heel lamshart uit de diepvries. Maar dat voer ik erbij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:21

Mijn kittens (van inmiddels een jaar) hebben hun eerste jaar Royal Canin en Hill's gekregen, later ben ik ze C1000 kittenbrok gaan voeren. De kittens (en mama) die ik nu heb eten ook die C1000 brokjes :) (zijn die metallic paarse zakken, 750 gram).

Katten mogen voor hun eerste jaar géén antigruis brokken eten, i.v.m. het lage eiwit gehalte.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:29

Mijn kittens zijn nu 7 weken oud. De fokker heeft ons bij de kittens een royal canin starterspakket meegegeven. Er werd mij verteld dat RC de beste kittenlijn heeft, met de meeste vitamines en bouwstoffen enzo..
Voorlopig blijven we dit voer geven, maar gaan wel zsm over op ander voer. Als eerste omdat ik RC nogal duur vind. Ik vind het niet erg om wat meer voor mn katten te betalen, maar als een ander merk net zo goed is dan betaal ik natuurlijk liever wat minder. En daarnaast ben ik tot nu toe nog geen enkele supermarkt tegengekomen waar RC verkocht wordt. Alleen de dierenwinkel. En ik wil toch wel gewoon boodschappen voor mn kat tegelijk als voor mezelf kunnen doen...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:34

Mijn kittens krijgen royal canin als hoofd voer. Staat er dus de hele dag, en om de 2 a 3 dagen krijgen ze savonds n klein bakje met kitten brokjes van Hills.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:51

Ik zou ze kittenvoer geven van Royal canin of Hill`s.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:18

duChambre schreef:
... Ik vind het niet erg om wat meer voor mn katten te betalen, maar als een ander merk net zo goed is dan betaal ik natuurlijk liever wat minder. En daarnaast ben ik tot nu toe nog geen enkele supermarkt tegengekomen waar RC verkocht wordt. Alleen de dierenwinkel. En ik wil toch wel gewoon boodschappen voor mn kat tegelijk als voor mezelf kunnen doen...

Inderdaad wordt RC niet in de supermarkt verkocht daar verkopen ze eigenlijk helemaal geen merken zoals Hills, Eukanuba, Iams en RC, die vind je alleen in dierenspeciaalzaken of bij bouwmarkten/tuincentra (dat laatste heb ik nooit begrepen maar goed...)
Dat je het niet koopt omdat je er geen moeite voor wilt doen vind ik persoonlijk wel heel erg makkelijk. Je gaat toch ook niet elke dag bij de Mac op de hoek eten omdat die dichterbij zit dan de supermarkt.... Dat is pure gemakzucht :) Kattengrit is bij de bouwmarkt ook voordeliger dan bij de supermarkt omdat je het in grotere verpakkingen kunt kopen. Dus misschien loont het zich toch wel om eens te gaan shoppen voor je katten.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:28

Onze kat heeft Hills en Royal Canin gehad, en nu zit hij op de Carocat.

Het verschil? Ik kwaliteits niets, qua geld merk je het verschil enorm!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:11

Ik zit te denken aan Purina One kittenvoer, maar twijfel nog heel erg wat nou raadzaam is voor een kitten. Mijn volwassen poes krijgt wel Purina One Indoor en doet het hier prima op. Op de kittenlijn heb ik me nog niet verdiept, maar wil me wel een sgaan oriënteren wat nou echt goed kittenvoer is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:14

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:42

Nickeltje schreef:
Nickeltje @ [BB] Kitten ook op vers voer? (Carnibest)

Dit is een topic over verse voeding voor een kitten.
Ik heb het topic gesloten om alle kittenvoeding vragen min of meer centraal te houden in dit topic.

Excuus, overijverige mod, maar ik vind het helemaal niet overzichtelijk als je in beide topics een link naar elkaar plaatst.
Tevens gaat dit topic over brokkenvoer, en het andere topic over vers voer. Mijns inziens 2 totaal verschillende zaken dus.
Belachelijk dus dat het andere op slot is gezet.
Laatst bijgewerkt door Laika op 05-06-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:55

Dat zeker, want ik wil in principe vooralsnog gewoon brok en wat zachtvoer gaan voeren en geen verse voeding. Ja soms misschien voor de afwisseling.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:13

Ow wleuk ga ik even volgen. ben nooit een echte kattenliefhebber geweest maar ik mis Jari nog steeds heel erg. Dat gat zou een beest niet kunnen opvullen MAAR voor de meiden lijkt mij 2 kittens erg leuk.

Dus als iemand 2 vrouwtjes in de aanbieding heeft?.

Zouden jullie het voer overnemen wat ze de eerste weken ook hebben gegeten.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:56

Een dier nemen omdat je kinderen het leuk vinden en terwijl jij geen kattenliefhebster bent? :n :n
En zeker niet om een leeg gat op te vullen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:58

Dat dacht ik precies hetzelfde... Ik heb nog een poesje die een huis zoekt, maar moet er echt 'het' gevoel bij hebben.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:01

Prisca, in het begin neem je het voer over en dan kan je ze langzaam omwennen naar het voer dat jij uiteindelijk wilt geven :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:14

He die 2 rode kittens van markplaats die kwamen via jou toch?. Ze zijn zeker weg?.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:04

Ja klopt :) Ze gaan morgen naar hun nieuwe huisje.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:33

Ik heb Carocat, Topfokker, Hills en RC gegegeven.
Op dit moment geef ik RC vanwege mijn perzenkitten. Hij raakt vreselijk aan de diarree van alles wat geen RC is. Ik heb hem langzaam overgezet op TopFokker omdat de Thai en de Brit dat gewend waren. De Thai heeft helaas ook een wat gevoellig darmstelsel, de Brit kan alles hebben. Maar ik heb toch liever een Thai met zachte ontlasting dan een Pers. Wat een drama om dat uit het vachtje te krijgen! RC bevalt overigens prima, alleen de andere zijn niet alleen ook goed voer, maar ook wat voordeliger voor mijn portomonee. Ach ja, misschien over een tijdje maar weer eens de overstap proberen.
Natvoer, versvoer en KVV eet de pers helemaal niet. De andere twee wel, hoewel KVV met wat lange tanden...