Wanneer is het 'oké' om aan een optie voorbij te gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Wanneer is het 'oké' om aan een optie voorbij te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:35

Ik heb twee kittens (katertjes) die een huisje zoeken. Nu heeft een collega er 1 in optie genomen totdat het thuisfront uitsluitsel geeft. Ondertussen heeft zich een perfect huisje aangedient waar beide kittens naar toe zouden mogen. Ondanks dat 1 van de kittens een navelbreukje heeft, welke operatief verholpen moet worden. In hoeverre kan ik het maken om die collega af te zeggen? Hij gaf wel aan dat het thuisfront éigenlijk liever een poesje had, maar er nu nog niet over uit was. Ik heb al wel ook gezegd net in de loop langs z'n bureau dat als hij de kitten niet neemt, ze samen weggaan naar dat perfecte huisje. Maar weet even niet zo goed wat ik ermee moet :\ Kan ik dit maken? Ikzelf zou het denk ik niet zo tof vinden :o

Prrrr

Re: Wanneer is het 'oké' om aan een optie voorbij te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:37

Beter voor de katten als ze bij elkaar blijven... Gewoon voorbij gaan aan de optie, met die uitleg. Zij krijgen vast nog wel een idealer aanbod :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:37

[LZP] > [BB]

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:39

persoonlijk vind ik dat je het wel kunt maken.
er staan toch genoeg poesjes op marktplaats zodat je collega daar eentje kan opzoeken :)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:44

Ik ga met bovenstaande mee.
Wat als je collega alsnog afhaakt?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:45

Ik heb aan het perfecte huisje laten weten dat 1 van de 2 in optie staat en hoop morgen uitsluitsel te hebben, dat ik het daarna direct laat weten :\

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:46

Gewoon op de man af vragen of hij al wat meer weet.
Uitleggen dat er dus een perfecte plaats voor beide kittens is en dat je dus van hem graag wilt weten hoe en wat.

Edit. Tot wanneer staat die optie eigenlijk?

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:49

Je moet je gevoel achter na gaan...
Ik zou gewoon even met je collega overleggen dat aangezien zij toch liever een poes thuis wiilen ipv een kater dat je het heel erg fijn zou vinden als dit katertje met zijn zusje mee mag verhuizen, echt niet gek hoor!
En zoals al gezegd werd, er zijn kittens genoeg, dus je collega kan nog een poes kiezen ook!

Naar mijn idee zijn met deze keuze meerdere mensen (en dieren) gelukkig, je collega een poes, andere mensen hebben 2 kittens die ze graag willen en jij hebt (volgens mij) een beter gevoel bij dit huisje!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:51

Ik zou ook aan je collega vragen of hij al weet of hij die kitten neemt dit omdat een ander graag beide kittens wil overnemen en vragen of hij het uiterlijk vanavond kan laten weten omdat hij dan genoeg tijd had om te overleggen of het kan.
Ik zou niet zomaar de kitten weg doen zonder dat je collega het weet, kan raar overkomen namelijk omdat hij de eerste optie had.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:51

Ik heb het vanmorgen aan hem gevraagd en toen gaf hij aan dat er nog twijfels waren omdat ze eigenlijk een poesje wilde. Na het weekend hoopte hij meer te kunnen vertellen. Ik hb toen gezegd dat morgenavond een vrouwtje komt kijken en dat ik nog een ander plekje voor ze heb en het dus wel zsm wil weten, liefst morgen. Daarna heb ik uitgebreid aan de telefoon gehangen met het perfecte huisje en ik heb m'n collega toen gezegd dat als hij de kitten niet nam, dat ze dan beiden naar dat perfecte huisje zouden gaan.

Hij kan mij nu niet zeggen hoe of wat en z'n thuisfront spreekt hij vanavond niet omdat hij vanwege werk waarschijnlijk pas na bedtijd thuis komt. Dus ik vraag me af of hij mij morgen meer kan vertellen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:53

zou gewoon zelf beslissen dat jij beide kittens naar het andere huisje laat gaan :)
ook uit belang voor de dieren.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:53

Gewoon de katjes aan optie 2 meegeven en je collega aanbieden samen op zoek te gaan naar een leuk poesje. ( :+ )

Rond deze tijd vind je ze op elke straathoek :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:54

Geef aan dat je deze kitten dus nu naar die andere mensen wilt laten gaan omdat je collega liever een poes heeft. En dat asiels en mp meer dan genoeg poezenkittens aanbied.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:54

Ik heb het perfecte huisje ook gemaild met de vraag of ze eventueel 1 kitten willen als de andere weg is. Maar daar heb ik nog geen reactie op. Maar het liefst hou ik ze wel samen..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:54

Hoe breng je zoiets? :=

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:56

Naar je collega?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:56

Vertel hem omdat hij graag een poes heeft dat je deze kittens samen aan die andere mensen geeft, je hebt er een goed gevoel bij en omdat hij toch liever een poes heeft lijkt dit je de beste optie. Hij kan dan ergens anders gaan kijken naar een poezenkitten via dierenasiel of mp wat hij wil. Anders neemt hij deze kitten alleen omdat hij een kitten wil en deze meteen te krijgen is terwijl hij nog loopt te twijfelen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-05-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:57

oh dat is wel een subtiele ja :)

Nog meer opties? :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:58

Dat vrouwtje wat morgenavond komt kijken, die kan ik wel afbellen toch? Ze is wel superenthousiast en wil met haar kinderen komen kijken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:01

En dan ook meteen aan die mensen laten weten dat ze beide kittens mogen hebben als ze willen anders weten ze misschien niet meer waar ze aan toe zijn, 1 of 2 kittens ed.
Zijn dat de mensen die beide kittens wou hebben? Over hoeveel mensen gaat het?
Wat ik dacht; Collega wil een poes en twijfelt of die de kater moet nemen
- mensen die beide kittens wil hebben maar aan wie jij hebt gevraagd of ze misschien 1 kitten willen hebben
- Vrouw die morgen komt kijken met kinderen
Zou die laatste afbellen en laten weten dat beide kittens een erg goed huis hebben gevonden maar dat er op mp en dierenasiels heel veel kittens worden aangeboden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:04

Het gaat hier om 3 adressen. Nr 1 is m'n collega, nr 2 is het vrouwtje wat morgen komt kijken met haar kinderen en nr 3 is het perfecte huisje. Nr 1 en 2 gaat om één kitten en nr 3 gaat om beide kittens. Nr 3 heb ik gevraagd dat stél dat m'n collega de kitten wel wil, of ze dan met één kitten genoegen nemen of dat ze persé twee kittens uit één nest wil. Ze willen namelijk het liefst twee kittens in totaal.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:06

Gewoon bij nr1 aangeven dat je aan het eind van deze dag uitsluitsel nodig hebt, omdat je de andere partij niet langer kunt laten wachten :) En dat je het eigenlijk wel een mooi idee vindt dat beide kittens naar één tehuis gaan.
Als nr 1 uiteindelijk wel een kitten wil, kun je nr 3 afbellen, wil nr 1 geen kitten, dan kun je nr 2 afbellen en nr 3 bellen dat diegene ze mag hebben :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:07

Dan geef je hun beide kittens (3)zeg tegen je collega dat je beide kittens aan nr3 hebt gegeven omdat het goed voelt en hij het liefst een poes wou en dat hij kan kijken bij dierenasiels naar een poezenkitten en tegen nr 2 zeggen dat beide kittens een goed plekje hebben gekregen met hetzelfde advies om anders bij een dierenasiel of mp te gaan kijken naar een andere kitten.
Blijf hierbij bij je gevoel en niet wat andere mensen willen.
Ik zou namelijk geen kitten aan iemand geven omdat die loopt te twijfelen over het geslacht. Of die kiest voor de kitten omdat hij die wil hebben en puur voor het dier en niet voor het geslacht of die kijkt verder naar een andere kitten waar die wel helemaal voor gaat.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-05-09 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:08

Xono:

Zo! Haha! :D

Dan wordt het morgen uitsluitsel, hij heeft al aangegeven vandaag geen antwoord te kunnen geven :\

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:10

C_arola schreef:
Dan geef je aan hun beide kittens (3)zeg tegen je collega dat je beide kittens aan nr3 hebt gegeven omdat het goed voelt en hij het liefst een poes wou en dat hij kan kijken bij dierenasiels naar een poezenkitten en tegen nr 2 zeggen dat beide kittens een goed plekje hebben gekregen met hetzelfde advies om anders bij een dierenasiel of mp te gaan kijken naar een andere kitten.
Blijf hierbij bij je gevoel en niet wat andere mensen willen.
Ik zou namelijk geen kitten aan iemand geven omdat die loopt te twijfelen over het geslacht. Of die kiest voor de kitten omdat hij die wil hebben en puur voor het dier en niet voor het geslacht of die kijkt verder naar een andere kitten waar die wel helemaal voor gaat.

Ja ik heb dus ook zoiets van wat maakt het uit dat het katertjes zijn? Tenzij ze willen fokken, maar daar heb ik niks van vernomen.