katten BLIJVEN verharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

katten BLIJVEN verharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:19

sinds een 5-tal weken zit ik hier met de twee katten van mijn vriend.

hiervoor woonden ze bij hem en zijn ex, zijn ex wilde 1 kat houden, dus dat zou betekenen dat broertje en zusje uit elkaar moestten. of allebei weg. dat laatste is gebeurd. Ze gingen naar vrienden van mijn vriend. toen waren ze al in een niet al te goeie conditie, al heel erg verharen, en beetje ondervoed. omdat ze de laatste weken bij zijn ex niet genoeg aandacht en voeding kregen.

Toen ze bij zijn vrienden waren ging het ook niet goed, ze waren bang, scheten en piesten de hele boel onder, lieten zichzelf niet zien, en ze hadden veel en veel te veel verstopplekjes. na een aantal weken besloten dat het zo niet kon. En heb ik aangeboden dat ze bij mij mochten blijven zolang nodig was, of altijd. zo gezegd zo gedaan. het gaat goed, ze zitten gewoon bij mij, ze hebben 1 ruimte voor zichzelf, en onbeperkt eten en drinken.
Nu zijn ze hier al even, alleen het verharen gaat maar niet over, ze krijgen gewoon het voer wat mijn vorige katten altijd kregen, snoepjes etc. dit weekend een wormenpil gehad van de dierenarts. ook niks. Maar ik word nu echt gek van dat haar. De katten blijven wel, maar t is verdomde vervelend. Alles zit onder de witte haren. de bank, je kleren. DRAMA gewoon.
Je kan nergens veilig zitten zonder te stofzuigen. ze worden regelmatig gekamd. wat kan ik nou nog meer doen? wie heeft tips etc.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: katten BLIJVEN verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:23

Dit is normaal heb ik gemerkt met 6 katten.
We moeten hier ook elke dag gaan zuigen en dan nog oppassen voor de haren die nog in de lucht zweven. Een zwarte broek is bij ons dus ook niet aan te raden :=

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:24

is het ook normaal dat als je de hand over de kat heen haalt dat er dan nog steeds hele plukken uitkomen? ze lijken wel glad...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:25

Ja, heb ik hier ook. De ene keer meer dan de andere keer.
De hocker ligt ook onder de haren als ze er een paar uur op liggen. Dit had ik ook bij de vorige 4 katten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:26

bij mijn vorige kat had ik hier amper last van, nou zegt dit niks natuurlijk, maar dit is echt extreem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:28

Die van mij zijn ook nog steeds in de rui hoor. Ik stofzuig twee keer per dag en ga dan ook nog wel met een wisser de vloer over :o

Tja, in deze perioden heb ik altijd vreselijk spijt dat ik katten genomen heb...... :o

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:29

Alleen vogels zijn in de rui, katten verharen ;)

In de zomer en winter heb ik er veel minder van maar nu vind ik overal wel plukken haren en mag ik vooral de meubels grondig zuigen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:44

Hier is het precies hetzelfde. Twee katten hier en je zit echt helemaal onder als je iets zwarts of wits aan heb. (zwart/witte kat & rode)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:46

heb ook een zwart witte en een rode

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:49

Ik heb er ook zoeen, heb er 3 en het is natuurlijk net de witte die zo verhaart altijd :+ Alles ligt vol met witte haren, de trap, stoelen, bank, bed alles gewoon. En je kleren dus ook.

Ik heb wel eens gehoord dat je een drupje zonnebloem olie door het voer kan doen. Zelf heb ik het echter nog niet aangedurft, misschien dat er hier meer mensen zijn die daar ervaringen mee hebben?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 20:54

tsja bij paarden doe je het wel...

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:58

Ja maar ik ben bang dat je bij een kat snel te veel doet en dat ze aan de dunne gaan zegmaar... :D niet zo'n zin in eigelijk hihi.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:20

zalmolie bij voeren,van de paardendrogist.
niet te veel borstellen dan stimuleer je het alleen maar,en als het kan wassen.
cremespoeling erin doen,dan glijden alle dooie haren eruit.
moeilijk klusje,maar helpt wel.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 21:52

dat wassen kan ik zeker eens doen! bedankt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:13

laat wel ff weten hoe het is gegaan :D
(ik hoop maar dat ze van water houden :D )

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:18

nou absoluut niet! wordt een feest denk ik

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:19

ik zou het eigenlijk niet eens proberen.. je houdt er waarschijnlijk alleen maar krassen en meer haar aan over :P

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:40

kijk wel even als ik het doe dan samen met mijn vriend (hij mag de krassen opvangen) lukt het niet dan stop ik snel hoor

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:43

of naar de katten trimsalon,kan ook

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:49

ik heb die van ons toevallig van de week eens gewassen. Ook hun houden niet van water dus zelf was ik even nat als hun waren :D

Maar om nou te zeggen dat het geholpen heeft..... nee, nog steeds zie je de plukken hier in het rond vliegen als ze met elkaar aan het stoeien zijn

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:56

Je hebt de katten nu 5 weken zeg je? Dan zou ik vooral nog even wat weekjes langer rustig afwachten. Eerst de lichamelijke conditie goed en niet meer bang/gestressd EN volledig gewend aan het nieuwe huis. Tot die tijd hebben ze gewoon wat meer stress en hierbij verharen ze veel meer. Ik vermoed dat als deze katten lekker bij jou blijven, goed eten krijgen (het merk kan echt uitmaken!) en over een tijdje helemaal op hun plekkie zijn, dat ze vanzelf normaal zullen gaan verharen. Maar dat kan echt wel een paar maandjes duren. Succes met stofzuigen!
Goed van je dat je ze een kans gunt trouwens, zo te horen hebben ze het niet altijd even leuk gehad...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:06

Mijn ene kat verhaarde ook ALTIJD, en dan niet een beetje maar gewoon dat de plukken haar in t rond dwarrelde als je maar naar dr wees..
Bij ons helpt ander en beter voer heeeeel erg! Dat is echt een aanrader. Niet van dat natte blikvoer waar een hoop rotzooi in zit, dat is niet goed voor ze. Ze krijgen nu onbeperkt kwalitatief goeie brokjes van de dierenwinkel en ze verhaart bijna niet meer. Ik had echt niet durven hopen dat het zó veel zou schelen maar het is echt een aanrader!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:06

Zwerte schreef:
Je hebt de katten nu 5 weken zeg je? Dan zou ik vooral nog even wat weekjes langer rustig afwachten. Eerst de lichamelijke conditie goed en niet meer bang/gestressd EN volledig gewend aan het nieuwe huis. Tot die tijd hebben ze gewoon wat meer stress en hierbij verharen ze veel meer. Ik vermoed dat als deze katten lekker bij jou blijven, goed eten krijgen (het merk kan echt uitmaken!) en over een tijdje helemaal op hun plekkie zijn, dat ze vanzelf normaal zullen gaan verharen. Maar dat kan echt wel een paar maandjes duren. Succes met stofzuigen!
Goed van je dat je ze een kans gunt trouwens, zo te horen hebben ze het niet altijd even leuk gehad...

mee eens! ze hebben net een stressvolle periode achter de rug, het zijn hele gevoelige dieren die stemmingen heel snel oppakken, ze zijn net verhuisd en hebben slecht te eten gehad.
Voer ze premium voer met omega olie erin (er zijn merken die dat apart vermelden) en wacht een poosje tot ze zich gesetteld hebben en verhaard zijn. Het is nu ook de tijd om te verharen dus hou daar ook rekening mee.
Koop anders ook een goede kam en kam ze de eerste tijd regelmatig, koop ook zo´n handig haal-de-haren-van-je-kleren-borsteltje (ik heb een striegel-kärlchen en dat werkt perfect die is net zo groot als je hand, maar zo´n kledingborstel werkt ook goed http://trade.bellatio.nl/?page=zoekprod ... rd=kleding).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:11

rubberen kledingborstel bij o.a. de blokker, die vind ik erg goed! Is een borstel met handvat en gewoon rubberen pennetjes. Werkt echt briljant!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:13

Mijn kat verhaard ook verschrikkelijk! Al mn kleren zitten onder, als je nog maar 1 aai geeft!