wij hebben 2 jack russels en wij zijn begin mei van dit jaar een week op vakantie geweest.
als wij op vakantie gaan, gaan onze honden altijd naar een kennel van een fam. van ons. wij betalen er gewoon voor om onze honden daar te laten.
nou is 1 van onze jack russels echt een weg loper. als hij de kans krijgt is hij echt weg.
de mevr. van de kennel weet dat onze hond dat doet en normaal gaat dat goed. let ze er goed op dat hij niet weg kan lopen. (onze honden lopen dan bij hun in huis en lopen los over het erf die afgezet is met gaas).
echter is het nu afgelopen vakantie gigantisch uit de hand gelopen...
onze hond is in een week tijd 2x weg gelopen daar. 1e keer dat hij weg was gelopen (doordat een andere man de poort niet goed dicht had gedaan) heeft ze nog een poging gedaan om hem te gaan zoeken, maar ze kon hem niet vinden. toen is ze naar huis gegaan en even later was hij terug gelopen en stond hij bij hun voor de poort. toen heeft ze onze hond gepakt en weer terug op het erf gezet.
2e keer dat hij in die week was weg gelopen is het minder goed afgelopen

meneer hond was weg gelopen en mevrouw van de kennel dacht dat hij vanzelf wel weer terug zou komen (heeft hij immers een paar dagen geleden ook gedaan) en heeft verder (naar mijn idee) ook niet veel moeite voor gedaan met het idee in haar achterhoofd als ze hem aanrijden zal hij er misschien wel wat van leren

onze hond is die avond idd aangereden door een auto die niet al te zacht heeft gereden. (hun wonen aan drukke doorgaande weg). mevrouw van de kennel hoorde iets piepen en gingen kijken.. ja hoor.. onze hond in de sloot..
ze heeft hem voor zover nagekeken (hij had wonder boven wonder geen wondjes) en een pijnstiller gegeven en na die pijnstiller strompelde hij met veel moeite een stukje. dus zij dacht dat er verder niks ernstigs mee aan de hand was..

toen ik terug was van vakantie kreeg ik dus te horden dat onze hond aangereden was, maar dat er niks ernstigs mee aan de hand was, want hij liep nog.. moest volgens haar maar even een paar dagen aankijken wat hij ging doen..
ik heb op haar advies toch nog 1 dag gewacht met naar de da te rijden (wilde eigenlijk gelijk door rijden naar de da) maar na die dag was hij nog niet veel beter, dus heb toen een afspraak gemaakt bij de da waar ik altijd naartoe ga met onze honden.
conclusie: er zat volgens de da een scheur in zijn heupkom en moest pijnstillers hebben en absoluute benchrust. dan zou hij beter worden.
ik moest daar €220 betalen voor deze onderzoeken. (narcose, foto's, onderzoeken, medicijnen e.d.)
ik heb daarna contact gehad met mevrouw van de kennel met de vraag of hun die rekening willen betalen, want het is immers niet mijn schuld dat onze hond was aangereden (toch? want ik betaal haar ervoor om op mijn hond te letten. )
ze zou het aan haar verzekering vragen of hun dat wilden vergoeden en heb nog steeds niks van haar gehoord..
mijn vraag dus:
vraag ik terrecht aan haar om de kosten van de da te vergoeden of niet?? is de kennel hiervoor aansprakelijk?
het is toch nog een lang verhaal geworden, sorry