Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nijn schreef:Kan iemand mij hier vertellen waarom het blijkbaar niet belangrijk is om je in te lesen over het houden van vissen, terwijl het wel de gewoonste saak is bij andere (grotere dieren)?
roybrit schreef:omdat een vis een vis is (knip)
Nijn schreef:Klopt RedPassion, ik hou se self en heb se dan ook al jaren lang.
Bij paarden sie je het inderdaad ook maar dan wordt er snel al iets van gesegt, bij vissen ( of misschien wel gewoon bij kleine dieren aangesien jij het van ratten aangeeft ) wordt vaak de schouders opgehaald en is het blijkbaar niet belangrijk.
RedPassion schreef:Natuurlijk kunnen goudvissen wel in een kom. Mensen kunnen ook wel in een hol onder de grond leven.![]()
Er kan heel veel, maar ik vind dat je bij het houden van dieren moet streven naar het optimale voor zo'n dier en voor een goudvis is dat dus geen kom.
lifaya schreef:En hoe verklaar je die goudvissen van 12 jaar, die gezond zijn etc en toch in een kom leven? Hoe weet jij nou of die vissen het goed hebben of niet? Je ziet ze toch niet? snap wel dat het beter is om een filter aan te schaffen, maar het is niet NOODZAKELIJK
lifaya schreef:goudvissen kun je wel gewoon in een kom houden horik heb een goudvis gehad die 3 jaar geworden was, niet oud, maar ken iemand die ook goudvissen heeft van 12 jaar! en ook in een gewone kom zonder filter etc
lifaya schreef:En hoe verklaar je die goudvissen van 12 jaar, die gezond zijn etc en toch in een kom leven? Hoe weet jij nou of die vissen het goed hebben of niet? Je ziet ze toch niet? snap wel dat het beter is om een filter aan te schaffen, maar het is niet NOODZAKELIJK
WildWings schreef:En nogmaals, ik heb toch de (schijnbaar hoogst vreemde) neiging mijn dieren in goede omstandigheden te houden, het liefst zelfs de allerbest haalbare voor mij.
Authentic schreef:(Hihi die kapotte z van je)
't Valt mij ook wel 'ns op ja, ik denk dat mensen zich vergissen in het houden van vissen (ja dat rijmt). Ik vind vissen heel leuk (en mooi!) maar voordat ik eraan begin ga ik me wel inlezen in hoe 't moet, want volgens mij is 't nog best lastig als je 't goed wilt doen.