Nu vroeg ik mij eigenlijk af of iemand goede ervaringen heeft met een hamsterfokker in of rondom Haarlem?
(bijvoorbeeld; http://www.freewebs.com/hamsterygreatex ... /start.htm )
Alvast bedankt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wythlove schreef:Hamstertjes zijn wel degelijk leuk!
Met mijn eerste hamstertje had ik echt een hele grote band, en hij vond het echt leuk om te spelen. Toen ik een vriend kreeg, beschermde dat kleine hamstertje mij de hele tijd, grappig toch?
Succes met je beslissing
zonnebloem18 schreef:Ik denk dat een hamster best wel saai is, ze doen niet zoveel zijn erg op zichzelf, je kan ze niet echt knuffelen of mee spelen.
Heb je ratten weleens overwogen, ze zijn actief, gek op aandacht, wennen aan jou ritme.
Miriam91 schreef:Ik zou ook voor een hamster gaan. Ben er zelf ook helemaal fan van![]()
Wanneer je ze goed tam hebt zijn ze super aanhankelijk. De mijne zat altijd op mn bureau en ik zat achter de computer. Of op mijn schouder het hele huis door. Het zijn hele vrolijke beestjes vind ik. En dat knuffelen gaat prima hoor!
En wat vind je van een konijn? Ik zou niet voor muizen kiezen, die zijn lastiger tam te krijgen (ook omdat je ze met meerdere moet houden) en ze zijn sneller in de hand
Temeraire schreef:Sommige syrische hamsters zijn best knuffelbaar, ik heb er nu ook 1 die per se haar kooi uit wil als ze ziet dat ik haar zieook grappig als je haar niet ziet maar ze wel de aandacht wil, ze kan echt rare toeren uithalen
Temeraire schreef:Wat kooien betreft, pets place heeft vaak erg kleine kooitjes staan. Als je via internet bestellen niet erg vind zou je eens op fretten.nl kunnen kijken, dan even doorklikken naar de kooien, als je daar wat kijkt zie je wel een aantal grote kooien voor een redelijke prijs
Op marktplaats staat ook nog wel eens wat leuks.
Succes met zoeken! Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
Tinkelbell schreef:Pet´s place heeft idd kleine kooitjes. Op www.fretten.nl staant mooie kooien en ook kun je daar veel andere spulletjes kopen. Of op marktplaats kijken. Al mijn hamsters die ik nu heb komen ook uit een dierenwinkel en zijn harstikke tam. Behalve eentje, maar die is nooit opgepakt enz. En is nu ook al 1.5 jaar.Bedankt voor alle reacties! Dit was eerlijk gezegd niet een topic om een discussie te beginnen over welk dier ik zou nemen want iets anders dan een hamster wordt het zowiezo niet maar ik zal even op alles reageren!
zonnebloem18; een kennis van ons heeft inderdaad ook ratjes en ik vind ze onwijs aandoenlijk en gezellig, maar ik ben vroeger gebeten door een rat en ik blijf die angst houden dat ik ze wel durf te aaien maar dus echt niet op mn hand te durf laten lopen, dat zit er nou een maal in.
Daan; guus is leuk! Maar dat is toch ook een dwergje?
Ik heb een heleboel vragen over de huisvesting van de hamster love_western! Ik ben namelijk heel bang om de verkeerde kooi te kopen, ik wil graag een kooi van 60x30/40 maar als ik in de dierenwinkel (pets place) kijk zie ik een mooie kooi, wel wat klein en volgens mij met een verkeerde sluiting (misschien weet je wel wat ik bedoel, waar ze door heen kunnen).
Ook heb ik ergens gelezen dat als je geen ervaring hebt met hamsters je beter niet een van de nieuwe kleuren kunt nemen (grijs/zwart of met combi) omdat deze erg energiek en druk zijn. En dat vrouwtjes over het algemeen drukker zijn dan mannetjes..
Temeraire schreef:Mijn ervaring is dat als je nog niet heel erg gewend bent aan hamsters, het best moelijk is om een syrische (goud)hamster tam te maken, zeker als hij uit de dierenwinkel komt. Het voordeel van een goede hobbyfokker is dat de hamsters dan van kleins af aan al tam gemaakt worden en jij ze daardoor beter kan vasthouden enzo. Sommige syrische hamsters zijn best knuffelbaar, ik heb er nu ook 1 die per se haar kooi uit wil als ze ziet dat ik haar zieook grappig als je haar niet ziet maar ze wel de aandacht wil, ze kan echt rare toeren uithalen
Dwergen zijn ook erg leuk, zou ik ook bij een hobbyfokker halen. Zou dan wel voor een russische dwerghamster gaan. Roborovski's zien er erg schattig uit maar zijn 'kijkhamsters', niet om op te pakken. Ja bij sommigen lukt het na veel moeite wel maar in principe hoef je het niet te verwachten.
Wat kooien betreft, pets place heeft vaak erg kleine kooitjes staan. Als je via internet bestellen niet erg vind zou je eens op fretten.nl kunnen kijken, dan even doorklikken naar de kooien, als je daar wat kijkt zie je wel een aantal grote kooien voor een redelijke prijs
Op marktplaats staat ook nog wel eens wat leuks.
Succes met zoeken! Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel