Ik vind het moeilijk er zo iets van te zeggen. Ondertussen heb ik geleerd dat syptomen vele oorzaken kunnen hebben. I
k kan wel proberen uit te leggen waarom je kat MOGELIJK zijn tenen krom houdt. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken (en ga er niet vanuit dat ik ze hier allemaal noem):
- Er is een zenuw aangetast die de buigers van de tenen bezenuwt (dit kan bijvoorbeeld door een uitstraling zijn van blaasontsteking). Hierdoor worden er constant prikkels naar die spieren gestuurd om samen te trekken. Hierdoor loop de kat constant met gebogen tenen.
- Er kan een zenuw aangetast zijn die de strekspieren van de tenen bezenuwt. Hiebij kan de beschadiging zo groot zijn dat er helemaal geen prikkels meer doorgelaten worden waardoor de strekspieren soort van verlamd zijn. Doordat de buigspieren geen tegengewicht meer krijgen van de strekkers zal daardoor ook de poot gebogen zijn.
- de bovengenoemde opties van andere bokkers kan ook natuurlijk een oorzaak zijn, al snap ik niet even goed waarom jullie op trombose komen aan de hand van de huidige klachten. (Misschien kunnen jullie dat toelichten?)
Ik ben hier wel verder gegaan met hetgeen je DA gezegd heeft. Snap je een beetje wat ik bedoel? Er zijn 1001 andere redenen waarom hij er zo bij kan lopen. Wie weet helemaal niet eens verbonden met de mogelijke blaasontsteking. Ik studeer diergeneeskunde, maar ik ben nog lang geen dierenarts. Ik hoop dat je DA je goed kan verder helpen. Vertrouw ook een beetje op hem hij heeft er voor gestudeerd. Daarmee zeg ik niet dat je niet kritisch mag zijn. Als je iets niet begrijpt, vraag om uitleg! Soms sta je helemaal niet stil bij bepaalde oorzaken van symptomen terwijl ze heel erg voor de hand liggend zijn.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. Ik zal mijn best doen om dan naar een antwoord te zoeken.
Succes met je kat! Hopelijk komt het snel goed!