Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

clausjuh

Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:55

Vandaag ging ik mijn kast opruimen.
Tussen mijn dekjes vond ik ineens een nestje kleine muisjes, nog helemaal kaal. Volgens mij waren ze niet zo heel erg oud.
Wat kun je met deze muisjes doen?
En wat kan je doen om dit te voorkomen, vind ze heel schattig maar ook erg vies ;).

gr. claudia

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:07

Liefff!

Als je ze gewoon laat liggen, maar dan de bovenste dekjes er even af haalt, en dan ff voor een aantal uren weg gaat haalt de moeder ze na een tijdje wel weg om ze te verhuizen naar een veiligere plek. Maar goed, dan liggen ze mss straks wel tussen je bandages oid :Y) Je kunt ze ook verdrinken oid, maar dat zou ik zelf niet kunnen... En tsja wat je tegen muizen kunt doen... een kat kopen! Dat je een nestje tegenkomt zal je vast niet veel vaker mee maken, muizen maken hun nesten nl meestal wel ergens waar het heel rustig is en geen mensen komen.

zij

Re: Ineens een nestje kleine muisjes tussen mijn dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:10

hihi, ik las eerst musjes... denk al: geen logische plek voor een vogel...

ik zou idd proberen of moedermuis ze wil verplaatsen...

wat je er tegen kunt doen? dekjes in een goed hermetisch afgesloten kast bewaren ;)

clausjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:13

We hebben ze eruit gehaald en ze naast de kast gelegd om te kijken of moeders ze eruit wil halen.
Iemand stelde al voor op de mesthoop. De kans dat ze het sowieso overleven is erg klein.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:16

Dan zou ik ze toch liever zelf verdrinken eigenlijk... Maar hoezo is de kans dat ze het overleven klein? Jah, als je ze nu zelf op een andere plek hebt neergelegd is de kans wel klein dat de moeder ze nog vind :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:36

Nu je ze hebt verlegd is het bidden of de moeder nog terug komt. De kans is heel erg klein. Je kan ze zelf groot brengen, maar kost ontzettend veel moeite en tijd. Als ze kaal zijn betekend dat dat ze hooguit 1 dag oud zijn..
Ik heb ze hier ook met de hand groot gebracht, mocht je tips willen kan je bij mij terecht.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:38

Het klinkt hard, maar ik zou ze gewoon op de mesthoop gooien. Ik denk dat deze beesjes nog niet het besef hebben de ze leven.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:42

He......geef ze dan in ieder geval een flinke mep met een schep. Zo op de mesthoop vind ik verschrikkelijk sneu...

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:47

Waarom zou je ze doden? Arme beestjes... kan je zeg net zo goed ergens verplaatsen (allemaal) Vind het super zielig als je ze vermoord..! Sorry,

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:49

Terugleggen en het bovenste dekje eraf halen. Zoals je het nu doet kun je ze idd beter meteen doodmaken, of heel hard hopen dat moeders ze nog vind en er uberhaupt nog iets mee te maken wil hebben :=

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:54

ik wil niet heel vervelend zijn maar mussen zijn sins 3 jaar een beschermd dier soort
gezien je ze al verhuist hebt zou ik de dieren ambulance bellen en of een wild opvang in de buurd om ze op te vangen
ouders zullen nu niet meer terug komen

en ehhh verkomen vaker je kast schoon maken enof opruimen vooral in het voor jaar dan verstoor je mischien een vroegge nest op bouw maar geen jongen
de ouders zullen dan een ander plekje zoekken

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:56

MUIZEN rommulus :=

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:57

he he sorry :o
ehhh opvoeren aan de kat ??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:58

In dat geval hadden het net zo goed mussen kunnen zijn :+ Die lust de kat ook wel.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:00

Niet doodmaken dat is zielig!
Wacht dan nog een nachtje af..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:28

Als je een nachtje wacht zijn ze dood asl dze moeder niet terug komt. je moet nu echt de knoop doorhakken: of dood maken, of proberen ze te redden. Als je te lang wacht gaan ze zowiezo dood..

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:31

je kunt ze ook in de vriezer leggen dan vallen ze gewoon in slaap en dan gaan ze vanzelf dood.
ik zelf zou ze groot brengen dood maken is zielig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:34

Het zijn geen goudvissen :\ Muizen hebben wel gevoel voor temperatuur :\

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:36

Pluttersput schreef:
Nu je ze hebt verlegd is het bidden of de moeder nog terug komt. De kans is heel erg klein. Je kan ze zelf groot brengen, maar kost ontzettend veel moeite en tijd. Als ze kaal zijn betekend dat dat ze hooguit 1 dag oud zijn..
Ik heb ze hier ook met de hand groot gebracht, mocht je tips willen kan je bij mij terecht.

Echt waar? En je kreeg ze toen ze nog maar pasgeboren waren? Ik heb dat zelf ooit eens geprobeerd, toen ik nog klein was. Ik nam hem overal mee naar toe zodat ik hem altijd eten kon geven, en probeerde snachts wakker te blijven zodat ik hem dan ook eten kon geven }:0 Na 2 dagen was hij dood :+

ilovetrusha schreef:
Niet doodmaken dat is zielig!
Wacht dan nog een nachtje af..

Muizen kunnen elk jaar 10 nesten krijgen, met max 20 jongen per nest. Als je alle muizen in leven wil houden omdat het zielig is als ze dood gaan zijn er straks wel héel veel muizen :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:37

je kunt ze ook aan schildpadden voeren....

Ik heb een hekel aan wilde muizen dus ik kom ze zeker niet redden! Weg ermee, ze brengen ziektes over!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:37

Gewoon terug leggen bij je dekjes maar dan wel het bovenste dekje ervanaf halen. ALS de moeder al terugkomt zal ze een veiligere plaats zoeken. Met dit weer op de mesthoop gooien is ook niets, duurt nog even voordat die dood zijn dan. Dan kan je ze beter een tik op hun hoofd geven zodat ze bewusteloos zijn of meteen dood.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:38

rakni schreef:
je kunt ze ook aan schildpadden voeren....

Ik heb een hekel aan wilde muizen dus ik kom ze zeker niet redden! Weg ermee, ze brengen ziektes over!

iewww! Wat voor monsterschildpadden heb jij? Horen schildpadden niet gewoon sla ed te eten? :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:39

Lyonesse schreef:
Het zijn geen goudvissen :\ Muizen hebben wel gevoel voor temperatuur :\

goudvissen zijn ook tempratuur gevoelig hoor.
en ik heb ook niet gezegt dat ze geen kou voelen maar ze vallen heel snel in slaap en gaan daarna dood het is redelijk humaan.

Pluttersput

Hinke schreef:
Pluttersput schreef:

Echt waar? En je kreeg ze toen ze nog maar pasgeboren waren? Ik heb dat zelf ooit eens geprobeerd, toen ik nog klein was. Ik nam hem overal mee naar toe zodat ik hem altijd eten kon geven, en probeerde snachts wakker te blijven zodat ik hem dan ook eten kon geven }:0 Na 2 dagen was hij dood :+

Ja echt waar, eerste nestje waren er 2, en laatst nog een nestje van 5 grootgetrokken. Iedere 2 uur melk laten drinken vanaf een watje, kittenmelk. Wel lauw. Onder een warmte lamp, en dan ook 'snachts doorvoeren. Het kost heel veel moeite, en op zich duurt het best nog wel even voordat ze zelf eten, maar ik vind het de moeite waard. Voordeel van wilde muisjes, die worden ook vanzelf weer wild :)

latnahc2

[/quote]

iewww! Wat voor monsterschildpadden heb jij? Horen schildpadden niet gewoon sla ed te eten? :D[/quote]

schildpadden eten zeker wel vlees!!