Kosten om Rat intelaten slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

Kosten om Rat intelaten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:27

Ik heb een rat die inmiddels hoog bejaard is,
Ze heeft ook last van een tumoor of abces tussen haar voor poten.

Door ouderdom is ze altijd al vrij mager geweest en zins ze de bult heeft is haar gewicht redelijk het zelfde geweest.

Ze heeft geen pijn want het is echt een pieperd van zicht zelf.
als ik eraan zit piept ze niet.

Ze is ook al erg oud ik kan het niet over me hard verkrijgen om afstand van haar tedoen.
Maar toch op een gegeven moment moet het.

Wat zijn de kosten om een rat intelatenslapen?
Want op een andere manier "afmaken" kan ik niet, ze is door me teveel lief en "mealles" voor.

het probleem is ze is samen met een maatje en ik ben bang als ik haar in laat slapen dat het maatje dan sterk achteruit gaat.
als ik de oudste namelijk even mee neem naar buiten rent haar maatje echt er achteraan en gaat soms piepen.
wat kan ik doen???

ik wens geen commentaar, want daar kijk ik glashard doorheen
ik wil alleen advies.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:28

Misschien gewoon even contact opnemen met je DA?!?
Niet elke arts rekend het zelfde namelijk.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:29

Ik denk dat het inslapen rond de 30 euro kost.
En verder idd even contact opnemen met je DA.
Laatst bijgewerkt door AdelineL op 14-05-09 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:30

De kosten van mijn vriend zijn kat was iets van bijna 60 euro en ze wou niet.. Dus denk dat een rat wel veel goedkoper is. Misschien even bij de da informeren? Bij de andere rat zou je weer een jong ding kunnen doen als die heimwee blijft houden. Alleen even kijken dat je geen 2 mannen samen houdt :)

Heel veel sterkte in elk geval. Tis nooit leuk om zo'n beslissing te moeten maken..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:31

inslapen kost bij mijn dierenarts ongeveer 30 euro (gewoon consult is doorgaans 28 euro)

ik weet niet hoe oud je andere ratje is, maar ik zou haar niet alleen laten zitten. zoek een goeie opvang of rattery, en ga op zoek naar een nieuw vriendje. als je tweede ratje alleen achter blijft gaat ze zeker wegkwijnen.

echter, als je ratje met het gezwel een vrouwtje is, is er veel kans dat het om een mammatumor gaat (melkklier) en die zijn doorgaans heel gemakkelijk weg te halen, op voorwaarde dat je DA verstand heeft van ratten. Afhankelijk van de leeftijd kan je misschien nog een operatie overwegen.

Lievemeid

Ik heb 40,- betaald, dat was wel om 23.00 in het weekend. :roll:

AaronYve

Da bellen is het slimste.
Bij ons vroeg de ene 25 euro de andere 10
Het is inderdaad duurder dan de rat zelf :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:32

BinkieDusty schreef:
Alleen even kijken dat je geen 2 mannen samen houdt :)

Bij ratten mag je gerust mannen samen houden hoor. geeft doorgaans geen problemen.

car0linee

Re: Kosten om Rat intelaten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:36

ik heb mijn ratje kortgeleden in laten slapen en toen dacht ik 13euro kwijt.

Weet wel dat dit totaal niet ging zoals ik het had verwacht.
Mijn ratje was al heel erg zwak toen ik haar daar heen bracht en de dierenarts ging er niet leuk mee om.
Deed een doek om haar heen en mijn ratje was helemaal overstuur.
Dit wil ik niet graag nog een keer zo mee maken.

Hoop dat jou dierenarts er beter mee om weet te gaan!
En veel sterkte hiermee

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:40

BinkieDusty schreef:
De kosten van mijn vriend zijn kat was iets van bijna 60 euro en ze wou niet.. Dus denk dat een rat wel veel goedkoper is. Misschien even bij de da informeren? Bij de andere rat zou je weer een jong ding kunnen doen als die heimwee blijft houden. Alleen even kijken dat je geen 2 mannen samen houdt :)

Heel veel sterkte in elk geval. Tis nooit leuk om zo'n beslissing te moeten maken..

Samen zetten met andere gaat niet :S
dan slachten ze elkaar af

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:44

Ashkerlon schreef:
inslapen kost bij mijn dierenarts ongeveer 30 euro (gewoon consult is doorgaans 28 euro)

ik weet niet hoe oud je andere ratje is, maar ik zou haar niet alleen laten zitten. zoek een goeie opvang of rattery, en ga op zoek naar een nieuw vriendje. als je tweede ratje alleen achter blijft gaat ze zeker wegkwijnen.

echter, als je ratje met het gezwel een vrouwtje is, is er veel kans dat het om een mammatumor gaat (melkklier) en die zijn doorgaans heel gemakkelijk weg te halen, op voorwaarde dat je DA verstand heeft van ratten. Afhankelijk van de leeftijd kan je misschien nog een operatie overwegen.

De rat is 6 jaar oud. (zullen wel WEER mensen zijn die het niet geloven ga dan alsjeblieft weg!)
Ze heeft altijd goede medicezorg gehad.
en goed voer vandaar dat ze zo oud is maar het lopen gaat langzaam en springen gaan niet meer.
ik denk dat als ze onder het mes gaat, ben ik bang dat ze het niet overleeft.
ik heb overgens alleen dames in huis.

Deze rat is de beste rat die ik ooit heb gehad, ze vind het heerlijk om naar buiten te gaan en sliep ook bij mij in bed, dat gaat allemaal niet meer omdat ze zo oud is en ook vocht loslaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:46

Ik denk dat een rat laten inslapen zo rond de 15 euro is. Ik heb mijn kat laten inslapen voor 25 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:48

Waarom mag hij niet gewoon van ouderdom dood gaan? Dat gezwel doet hem toch niets? Mijn hond is ook oud en zit ook vol bulten. Gewoon laten leven en de natuur zal zijn ding doen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:49

horseylove schreef:
BinkieDusty schreef:

Samen zetten met andere gaat niet :S
dan slachten ze elkaar af

Hoeft helemaal niet als je ze maar goed aan elkaar laat wennen. Het zijn echt geen piranha's hoor! ;).
Pas wel op als je een kleintje erbij zet want ik heb gelezen dat dat niet altijd goed gaat met oudere ratjes. Dan moet je minimaal 2 kleine ratjes erbij nemen zodat die grote ook aan zijn rust toekomt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:50

russel schreef:
Waarom mag hij niet gewoon van ouderdom dood gaan? Dat gezwel doet hem toch niets? Mijn hond is ook oud en zit ook vol bulten. Gewoon laten leven en de natuur zal zijn ding doen.

Je hoeft een dier toch niet altijd onnodig te laten lijden? Als het in jouw macht is om hem vredig te laten slapen i.p.v. een lange lijdensweg is de keuze snel gemaakt denk ik.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:51

horseylove: Ik heb eerst 2 mannetjes gehad. Daarna 3 mannetjes en daar zijn er 2 van overleden en de laatste zit nu samen met twee jonge mannetjes. Ze hebben nog nooit gevochten. En hoe wil je mannetjes dan houden? Alleen kun je ze niet houden, dan worden ze hartstikke depri.

Ik heb 2 maanden geleden ongeveer 2 broertjes moeten laten inslapen door ouderdom. Eentje kostte me 15 euro bij mijn dierenarts in Gent, de ander is in Nederland ingeslapen en daar kostte het me 23 euro.

Ik zou je andere rat niet alleen laten zitten. Probeer bij een rattery of opvang te kijken voor een nieuw vriendje. Als je een jonkie wil, kun je er het best twee bij zetten. Dan kunnen ze hun energie op elkaar botvieren ipv op je oudere ratje.
Mijn oude ratje (2 jaar en 3 mnd oud) heeft gelukkig niet alleen hoeven zitten, die kreeg vlak voor ik de tweede in liet slapen 2 vriendjes van 6 weken erbij. Ze hebben wel gestoeid, maar er zijn geen gewonden gevallen en na 2 dagen sliepen ze al met zijn drietjes in de hangmat.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:54

ik heb de DA gebelt, ik kan morgen gelijk in de middag komen (gelukkig) dur maatje mag mee want dan blijven ze rustig.

concult is 24 euro en inslapen 23.50
mochten mensen nog wat kwijt willen mag dat ik lees het graag

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:55

Ik ben dan misschien wel dom dat ik dit vraag, maar wat is concult?

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:55

russel schreef:

Sorry maar een dier betekend voor meer voor mij dan een mens!
met deze rat heb ik zoveel meegemaakt en overal waar ik nog kom vragen ze naar HAAR.
misschien dat je geen waarden eraan kan hecten,
Ze is me alles.!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:58

Lienn_ schreef:
Ik ben dan misschien wel dom dat ik dit vraag, maar wat is concult?

ff kijke wat het is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:03

ik denk dat er consult word bedoeld,dat is de 'afspraak' bij een dierenarts.

ik was dacht ik zo'n 20 euro kwijt.

en ik vind het juist dom om te wachten tot je ratje pijn krijgt aan de gezwellen,goed dat je dit zo doet,de dierenarts is het er vast mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:04

Sterkte vast voor morgen. Zo te horen doe je je uiterste best voor je rat. Fijn dat ze 6 jaar is geworden (wat ontzettend oud zeg), dan heb je vast heel goed voor haar gezorgd.

Lien, het is een consult. Dat betekent dat je je DA raadpleegt, het zijn gewoon de kosten van de tijd die de DA aan jouw dier spendeert.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:40

russel schreef:

Mijn rat had ook een gezwel onder haar oksel. Dr voorpootje rustte hier op Ze kon amper eten, rondrennen, klimmen en spelen. Moets ik haar dan gewoon laten verhongeren? Sorry maar als jij zo tegen je dier aankijkt :n

TS sterkte :(:)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:42

Ik betaalde voor mijn 2 muizen samen 45,- Dus een rat zal rond de 25,- zitten gok ik :)

Beiden muizen zaten vol met kanker helaas :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:05

russel schreef:

In de natuur waren ze allang dood geweest ;) The Survival of the Fittest.

Als dieren hier geen dierwaardig bestaan mee kunnen leven krijgen ze gewoon een spuitje.