Soft paws, beschermt je meubilair

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkebenmar

Soft paws, beschermt je meubilair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:43

Hoi,

Mijn kat krabt de bank en de tafelpoten helemaal kapot.
En hij heeft genoeg alternatieven.
Nou was ik wat aan het rond kijken naar een oplossing, en toen kwam ik dit tegen:
http://www.softpaws.com
Een plastic hoesje wat je over de nagel heen doet, blijft een aantal weken zitten en zo kan hij niks beschadigen.
Lijkt mij ideaal. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik kan weinig over prijzen hier in Nederland vinden. Ik heb een site van een trimster gezien die bracht ze voor € 2,- per nagel aan en je kon ze ook zelf bestellen. 40 stuks voor €45,-
In Amerika betaal je daar echter maar $18,95 (rond de €15,-)voor. Dus dat scheelt nog wel.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Britt

Re: Soft paws, beschermt je meubilair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:45

Bah, nee, dat vind ik dus helemaal niks :n
Onze poezen pakken ook wel eens de bank ipv de krabpaal, maar dan roep je een keer en laten ze weer los. Ik zie liever oplossingen als clickertraining en positieve beloningen dan dit soort dingen. Onze katten zouden gek worden en van de bank afdonderen als ze er weer een keer overheen vliegen denk ik :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:46

Hahahaha het lijkt net nagellak :D :D :D

Nee hoor, dat hoeven mijn lieffies niet.

psstJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:04

Die kleurtjes :D

Mijn katten luisteren echt niet. Gaan gewoon door met krabben ook al zeg ik er wat van. In mijn vorige leren bank zat echt een joekel van een gat! En dat was echt niet grappig :n Uiteindelijk toch maar een nieuwe bank aangeschaft omdat het er wel erg armoedig uit ging zien :o Helemaal krasvrij houd je ze nooit met katten (dieren) maar nu ik aan beide kanten op de hoek een krabpaal heb gezet gaat het een stuk beter :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:07

Nagels knippen? Dan zijn ze ook niet meer scherp.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:10

Tegen krabben zou je ook eens feromonenspray kunnen proberen. Maar dan moet je eigenlijk wel eerst weten waarom je kat krabt. Als hij het doet uit angst, stress of onzekerheid (onder de nagels zitten kliertjes waardoor bij het krabben geurtjes achterblijven waarmee een kat zijn territorium afbakent) kunnen die sprays goed helpen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:13

Die van ons die bijt weleens nagels dus die heeft ze er zo af liggen denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:16

Misschien op het kattengedragsforum of kattenplaza kijken, daar heb ik er ook wel eens wat over gelezen (één van de poezels van vriendlief krabt ook vaak aan de bank.. maar die hebben met z'n tweeen maar één krabpaal, niet op de looproute maar weggemoffeld in een hoekje onder een bureau/tafel oid, dus tja), misschien vind je daar mensen met ervaringen? Zelf vind ik het ergens wel wat naar, omdat katten ook schijnen te krabben om een soort geurspoor af te zetten, die kans ontneem je ze nu. Vraag je eerst eens af waarom de kat krabt, als dan blijkt dat het echt een gewoonte is, a la, maar wie weet is er gewoon een goede reden voor, in zijn/haar ogen.. Zijn je krabmogelijkheden ook allemaal 'goed' qua richting/soort vlak etc, en staan ze op de goede plekken? Kan je evt niet aan een feromonenspray beginnen of feliwayverdamper?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:22

Lijkt me al met al vriendelijker dan het ontklauwen wat ze in Amerika doen, maar volgens mij ontneem je een kat toch ook met dit mobiliteit. Hoe moet hij zich vasthouden als hij ergens op springt.

Wij hebben 4 katten, een grote krabpaal in de woonkamer en een kleinere op zolder (speelzolder, waar ook 2 van de kattenbakken staan, speeltunnels etc.)
Gewoon de tijd nemen om klaar te zitten met een plantenspuit en snoepjes.
Spuiten bij verkeerd krabgedrag en snoepje als ze aan de krabpaal krabben. Overigens leren wij het de kittens die we fokken al voor ze het nest verlaten. Daar gebruiken we bij kleine kittens geen plantenspuit voor trouwens dan is weghalen en even met de pootjes tegen de krabpaal zetten vaak na een paar keer al genoeg.

En natuurlijk gebeurt het nog wel eens dat ik ineens nagels hoor in de bank, maar dan is een "hey" meestal genoeg. En ja er zit wel eens een haaltje in de bank als je daar niet tegen kunt moet je geen katten nemen. Maar echt stevig krabben in de bank doen ze niet, ook niet als we niet thuis zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:27

Ontklauwen, OMG! :oo
Net even zitten googlen, gelukkig is het hier verboden, maar dat dit in Amerika nog mag zeg, ongelofelijk :=

Bij ons hangen ze ook weleens in de bank (1 kant is behoorlijk gerafeld), maar daar moet je imo op berekend zijn als je aan katten begint. Wij hebben genoeg krabpalen staan in huis, maar toch hangen ze weleens in de bank (bv als ze in een dolle bui aan het rennen zijn).

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:32

Mijn kat weet ook wel dat hij niet aan de bank of tafelpoten mag komen... maarja als ik niet thuis ben gaat hij toch zijn eigen gang. Hij mag dan ook niet meer in de zitkamer (met de bank komen) alleen als we thuis zijn.
De onderkant van de bank is ook erg, want als hij met een speeltje aan het spelen is en die komt onder de bank dan begint hij ernaar te klauwen. En er zitten al heel wat halen in onze destijds nieuwe bank.
Ik heb zelf een krabpaal van hout gemaakt, dit scheelt al een heleboel. Maar de tafelpoten wil hij ook nog wel eens gebruiken dus.
Mijn vriend wil een oplossing voordat we in de toekomst gaan verhuizen en nieuw meubilair aanschaffen. Dit leek me dus wel wat om uit te proberen. Dit is iig niet definitief en kan ik een proeftijd geven...
Alleen moet je om ze uit Amerika te bestellen een creditcard hebben.... en die hebben we niet -O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:34

Die foto's op die site _O- :')
AL die gekleurde nageltjes :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:39

Op Ebay staan ze voor een euro.

Heb je al op een kattenforum gekeken of er iemand is met ervaring?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:40

€1,- per stuk vind ik nogal wat.... €2,- per nagel aanbrengen is al helemaal schreeuwend duur.. Vallen die dingen dan niet snel af?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:41

Een euro per 3 zag ik net, moet met lijm worden vastgemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:47

Ik vind dat echt sneu, zulke dingen.

Hoe moet poes dan nageltjes intrekken, dat kan dan toch ook niet meer?

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:47

Naah , dat is toch zielig?!
Dat je er over nadenkt...

Wat dacht je van je kat (her)opvoeden?
Die van mij, 3 stuks, durven niet meer te denken aan aan de bank te krabben.
Zodra ze t doen kat oppakken en bij krabpaal zetten en pootjes er over halen alsof ze krabben MAAR zonder de nagels uit te drukken !!! Zelfs mn kitten wist na 2x wat de bedoeling was.
Ik heb 3 krabpalen in mn huiskamer staan (komen ze overdag niet) en 1 grote krabpaal op hun kamer waar ze overdag zijn. Je moet dus wel zorgen dat ze ergens kunnen krabben en geen "nagel-sokjes" als oplossing gaan bedenken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:48

Ik vraag me eigenlijk ook af of deze dingen wel bedoeld zijn voor katten die buiten komen... Hoe kunnen ze dan een boom invluchten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:50

Karina_1979 schreef:
Wat dacht je van je kat (her)opvoeden?

Dat doen ze in Amerika volgens mij niet...... alles moet daar nú opgelost zijn.....

En die arme diertjes zijn de dupe :(:) kat moet toch gewoon kat kunnen zijn imo :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:51

Liezel1 schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af of deze dingen wel bedoeld zijn voor katten die buiten komen... Hoe kunnen ze dan een boom invluchten?

Ja niet...

Ik vraag me vooral af wie op dit maffe idee is gekomen! Een kat is een kat, die voed je op of je accepteert een geruïneerd interieur. Neem anders een pluche kat.

Yamcha; heb je al gelezen over ontklauwen? Daar krijg ik kippenvel van, dan vind ik die hoesjes nog vriendelijker (blijf erbij dat die van mij dat niet hoeven).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:51

Eén van mijn katten bijt op z'n nagels, lijkt me dus niet al te gezond... Plus dat ik eigenlijk wel zeker weet dat zij er ongelukkiger van worden dan ik als ze in mijn bank hangen. Buiten dat ze niet meer kunnen krabben, kunnen ze zich dus ook niet meer 'vastpakken'. Beetje sneu als ze anderhalve meter omhoog springen de krabpaal op :') Of een boom in willen. Nageltjes intrekken kan dan inderdaad ook niet meer... Lijkt me niet echt heel erg prettig voor een kat.

Ik koop mijn meubels ook juist op de katten eigenlijk. De huidige bank is van een stof waarop je eigenlijk niks ziet, móchten ze er aan krabben. Geen gaatjes zoals in leer en ook geen haakjes zoals bij stof. Als ik ga verhuizen komt er een 2e hands bank met een grand foulard eroverheen. Aan de tafelpoten komen ze niet, dat scheelt dan weer...

Maar ik zou ook liever eerder iets anders proberen/uitzoeken dan een dergelijke oplossing. En in elk geval een fatsoenlijke krabpaal...

Hoe oud is je kat trouwens? :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:52

Ik vind dit wel heel erg ver gaan hoor, als je aan een kat begint weet je dat je een risico loopt met betrekking tot je spullen.....Wij vinden het ook echt jammer dat de nieuwe stoelhoes er na een half jaar al uitziet of ie vijf jaar oud is, en de katten krijgen echt op hun mieter als we er toevallig naast zitten maar dit gaat me echt veel te ver!

Een boom inklimmen, zichzelf verdedigen, nagels intrekken, zichzelf wassen, ik kan tal van dingen bedenken die dan dus niet meer mogelijk zijn, je tast het dier ernstig aan in zijn waarde in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:54

Quellian schreef:
Liezel1 schreef:

Ja niet...

Ik vraag me vooral af wie op dit maffe idee is gekomen! Een kat is een kat, die voed je op of je accepteert een geruïneerd interieur. Neem anders een pluche kat.

Yamcha; heb je al gelezen over ontklauwen? Daar krijg ik kippenvel van, dan vind ik die hoesjes nog vriendelijker (blijf erbij dat die van mij dat niet hoeven).

Dat vind ik helemaal gruwelijk, ik weet ook hoe zo'n operatie werkt.....

Vind dat soort dingen gewoon dierenmishandeling...... da's net als bij de hond zijn tanden trekken, dat doe je ook niet. Kan ik echt kwaad om worden, dat zulke dingen bestaan :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:56

ikkebenmar schreef:
Mijn kat weet ook wel dat hij niet aan de bank of tafelpoten mag komen... maarja als ik niet thuis ben gaat hij toch zijn eigen gang. Hij mag dan ook niet meer in de zitkamer (met de bank komen) alleen als we thuis zijn.
De onderkant van de bank is ook erg, want als hij met een speeltje aan het spelen is en die komt onder de bank dan begint hij ernaar te klauwen. En er zitten al heel wat halen in onze destijds nieuwe bank.
Ik heb zelf een krabpaal van hout gemaakt, dit scheelt al een heleboel. Maar de tafelpoten wil hij ook nog wel eens gebruiken dus.
Mijn vriend wil een oplossing voordat we in de toekomst gaan verhuizen en nieuw meubilair aanschaffen. Dit leek me dus wel wat om uit te proberen. Dit is iig niet definitief en kan ik een proeftijd geven...
Alleen moet je om ze uit Amerika te bestellen een creditcard hebben.... en die hebben we niet -O-

De vraag is en blijft dus.. hoeveel krabvoorzieningen zijn er voor je kat (heb je meerdere katten of één?), staan ze strategisch opgesteld, voorzien ze in de krabbehoeftes.. etc, etc, etc.. Die vragen moet je jezelf eerst stellen zodat je het probleem bij de wortel aanpakt. (Zie het overigens niet als een persoonlijke aanval :) zo is het niet bedoeld.. zelf vind ik dat iedereen zou die dingen moeten checken voor ze aan de gang gaan met plantenspuiten en katten op hun sodemieter geven, terwijl diezelfde mensen bijvoorbeeld voor twee volwassen katten bijv maar 1 zeer klein (laag) krabpaaltje geven dat niet erg centraal of op de looproute staat... en dan maar niet begrijpen waarom 'die kat toch steeds de bank moet hebben als ze ook zo'n mooi krabpaaltje heeft en toch iedere keer op d'r flikker krijgt'.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:58

De bomen buiten zijn ook prima krabpalen :) maar mijn kat is een buitenkat :)

Maar imo moet je wel investeren in dat soort dingen als je je kat binnen wilt houden, ja. Mijn vader heeft kokosmatten opgehangen voor de katten, dat vinden ze super :)