Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marlinH schreef:Ik ga helemaal mee met leeuwnie, gedrag van dieren kun je zeker niet vergelijken, maar gevoel wel. Dan bedoel ik dat qua pijn ofzo, niet zozeer qua emoties.
Ik erger me er ook aan, en dan vooral als mensen bijvoorbeeld een hond straffen als die wat gedaan heeft terwijl die alleen in de kamer was, dat dan de mensen beneden komen en boos worden. ''Ja, maar hij kijk zo schuldig, hij weet wel dat ie dat gedaan heeft!'' Dat is dus absoluut niet waar, een hond kan zo niet denken, het is immers geen mens!
breezy302 schreef:marlinH schreef:Ik ga helemaal mee met leeuwnie, gedrag van dieren kun je zeker niet vergelijken, maar gevoel wel. Dan bedoel ik dat qua pijn ofzo, niet zozeer qua emoties.
Ik erger me er ook aan, en dan vooral als mensen bijvoorbeeld een hond straffen als die wat gedaan heeft terwijl die alleen in de kamer was, dat dan de mensen beneden komen en boos worden. ''Ja, maar hij kijk zo schuldig, hij weet wel dat ie dat gedaan heeft!'' Dat is dus absoluut niet waar, een hond kan zo niet denken, het is immers geen mens!
dat is dus WEL waar! Als mijn hond niets heeft gesloopt en ik kom thuis rent hij vrolijk en blij op me af. Heeft hij wel iets gesloopt en ik kom thuis dan komt hij niet te voorschijn hoor! En dan komt hij echt niet op me af!
sunny_l0ve schreef:Soms is zo'n vergelijking wel nodig, zoals bij het topic van de halsband vs. slipketting. Als mensen voor dieren gaan praten, heb je soms zo'n extreme vergelijking nodig, want mensen kunnen niet voor ze praten, ook al doen ze het wel. Dat is pas waar ik een hekel aan heb. Niemand kan exact weten wat er in de gedachte van een dier omgaat, dat kun je alleen maar raden.
Chiqa schreef:sunny_l0ve schreef:Soms is zo'n vergelijking wel nodig, zoals bij het topic van de halsband vs. slipketting. Als mensen voor dieren gaan praten, heb je soms zo'n extreme vergelijking nodig, want mensen kunnen niet voor ze praten, ook al doen ze het wel. Dat is pas waar ik een hekel aan heb. Niemand kan exact weten wat er in de gedachte van een dier omgaat, dat kun je alleen maar raden.
Denk toch echt dat je namens jezelf moet spreken Sunny_love, als jij iemand wil overtuigen van jou argument of bewering zijn er ook genoeg andere middelen
xx_Horsiex schreef:Hoi bokkers,
Ik kom het steeds vaker tegen, en eigenlijk snap ik niet zo goed waarom.
Steeds vaker lees je in topics dat mensen hun arguementen proberen te verdedigen door te zeggen; Ja maar zou jij dat leuk vinden?
Maar mensen, beesten zijn geen mensen. Dieren zijn geen mensen en zij rederen niet zoals wij. Klaar. Ongeacht welk diersoort we het over hebben, mensen zijn geen dieren en dieren zijn geen mensen. Zij zullen vast voelen en misschien wel denken, tot een bepaalde mate en die zal nooit gelijk staan aan ons mensen. Onze hersenen werken verschillend, we hebben niet dezelfde huid/vacht en zintuigen op het zelfde niveau. Ik erger me er gruwelijk aan als mensen hun arguementen zo te proberen te verdedigen, alleen omdat ze geen enkele andere arguementen hebben?
Kunnen we alsjeblieft op houden om appels met peren te vergelijken?
KiWiKo schreef:een dier met een mens vergelijken gaat helemaal nergens over![]()
echt helemaal nergens.
dieren en mensen zijn twee hele verschillende dingen, wij reageren verstandelijk over het algemeen, en dieren reageren instinctief........ dus elke vergelijking is onzinnig
siskeh schreef:ik vind de vergelijking over het algemeen wel handig, want ik geloof toch wel dat er zekere vergelijkingen zijn tussen mensen en paarden/dieren.
bijv. met in het bit trekken, het dag en nacht op stal staan e.d.
siskeh schreef:maar 9 vd 10 keer slaat de vergelijking nergens op...