Terwijl ik dit typ, schaam ik me diep. Onze katten hebben vlooien! Waarom ik me schaam? Tsja het is niet iets waar mee je te koop loopt

Ik zal even wat meer vertellen.
Wij hebben twee katten, een HTK kat en een Siberische kat. Tsja die Sibeer is de Sjaak natuurlijk! Met z'n lekkere dikke en wollige vacht.
Wat wij doen tegen vlooien? Nou genoeg, dachten we..
Onze HTK kat heeft een vlooien allergie, dus die krijgt elk half jaar een prik tegen vlooien bij de DA, om te voorkomen dat ze ze krijgt.
Ook worden ze allebei elke 8 tot 10 weken ontvlooid met Frontline en twee keer in het half jaar met Stronghold.
Maar toch hebben we nu last van die akelige jeuk beestjes!
De Sibeer komt niet buiten, alleen in z'n eigen buitenkooi.
De HTK kat komt wel buiten, bij haar heb ik echter nog geen vlo ontdekt.
De hond heeft ze ook (nog) niet.
We hebben ooit de tip gehad dat als je je kat in het water doet, de vlooien er vanzelf afvallen..
Nou dit geprobeerd.. Maar nee, het enige resultaat was dat ik de beestjes beter kon zien, tsja, daar wordt je ook niet blij van. Ze waren HUGE!

En de mooie witte handdoek zat vol met vlooien.. Die heb ik nu maar buiten gegooid..
Ook het beddengoed hebben we erafgehaald en buiten gedaan. De kat komt nu niet meer boven.
Ons ma is naar de dierenwinkel, om vlooienshampoo en iets van spray om alle banken, kleden, stoelen, vloerbedekking, enz. te behandelen..
Heeft iemand nog iets wat we er nu nog meer tegen kunnen doen?
En iets wat we nog kunnen doen om deze akelige jeukerds te voorkomen?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes, Jasmijn.