een stinkend probleem.. (hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

een stinkend probleem.. (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:01

hey,

mijn pup laat heel veel scheten, als hij op de bank zit hoor je hem duidelijk en dan kijkt hij ook naar achter zo van; ehh pardon :+
en echt lekker ruiken doet het ook niet :o

ik vraag me dus af, is mijn hond gewoon associaal ( :+ )of kan dit ergens mee te maken hebben (vitamine tekort? verkeerde voeding?)

wie o wie weet het?

Thats_Me

Re: een stinkend probleem.. (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:02

Als eerste denk ik aan verkeerde voeding. Oftewel wat krijgt je hond te eten?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:03

Wat voer je hem?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:04

bonzo puppy brokken :)

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:05

puppiebrokken met lekker veel eiwitten = stinkscheten!

Minder eiwitten is minder scheten, maar ook minder groei...
de dierenarts heeft er ook nog wel middeltjes voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:10

Bonzo is beroerd voer.
Geef een premium voer, Royal Canin, Eukanuba, Hills...... dan is het stukken minder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:12

Bonzo is echt erg slecht voer.
Ik denk dat je beter kan kiezen voor een van de voeren die Yamcha voorstelt.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:13

Bonzo is niet goed voor je hond. De merken die Yamcha noemt zijn wel goed!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:16

ok, we gaan ander voer proberen :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:17

Waarschijnlijk poept ze ook nog eens veel. Bonzo heeft weinig voedingswaarde, waardoor ze er veel meer van eten, en dus meer poepen. ;)

Bij mij bevalt Royal Canin het beste ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:18

Opzich is elk voer goed. Alleen is het ene voer wel beterder dan de andere.

Bonzo is voer dat opzich wel voldoet in de behoeften van een hond maar ook een paar min-punten heeft. Zoals bijvoorbeeld toevoeging van veel zout.

Ik kan niet in je portomonee kijken want de merken die Yamcha weergeeft zijn ook erg prijzig. Het zijn daarbij natuurlijk wel de A-merken en zijn meestal wel goed om te geven. Er zijn ook alternatieve voeders te vinden die beter zijn dan Bonzo zoals bijvoorbeeld Prins. Maar goed zoals ik al zei ga kijken naar je budget en ga aan de hand daarvan wat hondenvoeders uitzoeken die daarbij passen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:19

Daphne@ Wissel niet in 1x van voer!
Dat is heel slecht voor zijn darmen en maag.

Maar idd de merken die Yamcha noemde zijn goed.
ProPlan is ook goed neem géén goedkopen huismerken van bijv. C1000 en ook geen pedegrie (hoe je het ook schrijft) allemaal slechte voeding.
Mijn hond zit op RoyalCanin lam en rijst en dat is echt super fijn voer. Mijn hond heeft darm en maagproblemen.

Om van voer over te stappen kun je best 1 week lang 3 kwart oud voer en 1 kwart nieuw voer doen. Dan een week half om half en dan een week 3 kwart goed (nieuw) voer en 1 kwart slecht voer. In 1x overstappen is echt niet goed.

Nu lijkt het straks zo duur dat andere voer maar je hebt er waarschijnlijk ook minder van nodig de voedingstoffen zijn gewoon ontzettend goed.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:21

Thats_Me schreef:

Bonzo is voer dat opzich wel voldoet in de behoeften van een hond maar ook een paar min-punten heeft. Zoals bijvoorbeeld toevoeging van veel zout.

Ik kan niet in je portomonee kijken want de merken die Yamcha weergeeft zijn ook erg prijzig. Het zijn daarbij natuurlijk wel de A-merken en zijn meestal wel goed om te geven. Er zijn ook alternatieve voeders te vinden die beter zijn dan Bonzo zoals bijvoorbeeld Prins. Maar goed zoals ik al zei ga kijken naar je budget en ga aan de hand daarvan wat hondenvoeders uitzoeken die daarbij passen.

Ben er echt niet mee eens dat sommige voer wel goed is.
Ik gaf mijn hond eerst Cavon dat kreeg ik van de 'fokker' daar reageerde hij ontzettend slecht op.
Daarna heeft hij een tijd Bonzo gehad waar hij ook slecht op reageerde en nu Royal Canin en dat gaat super.
Ook beter voor zijn tanden en vacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:28

Thats_Me schreef:

Ik vind sommige voeren gewoon slecht. Natuurlijke ingrediënten zegt ook niks, zout is een natuurlijk ingrediënt, maar voor een hond gewoon slecht.
Je hond heeft hoofdzakelijk vlees nodig, dat vul je aan met granen en wat groente, en de rest zijn allemaal waardeloze toevoegingen. Hoe meer toevoegingen, hoe slechter het voer, want hoe meer vulmiddel erin zit.
Voer met verschillende kleuren zijn eigenlijk altijd een no go, dat betekent dat er kleur- en smaakstoffen zijn toegevoegd, een hond heeft die niet nodig, ziet er alleen leuk uit voor het baasje.

Je voert veel minder van de merken die ik noemde, je moet wel echt goed afwegen, hoeveel gram je hond moet hebben. Ik vind het niet heel veel duurder in het gebruik. Maar hoe dan ook...... honden kosten gewoon geld, goed voer is duur. Als je alleen beroerd voer kunt kopen, heb je imo het geld niet om een hond te onderhouden.

Coco_Calan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:29

[*]Wij voeren Farmfood dat bevalt ook er goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:36

Heb ik idd ook heel goede verhalen over gehoord.
Als die voeren die ik noemde ook niet genoeg helpen, kun je altijd nog overgaan op kvv :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:37

FarmFood daar heb ik ook wel eens van gehoord!!!
En dan alleen posietieve verhalen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:45

Mijn honden krijgen de brokken van de Lidl (en resten van ons eten) en daar doen ze het goed op. Van Bonzo gaan die van ons ook stinken :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:09

Al het hondenvoer dat op de markt is, voldoet aan de voederbehoefte van een hond. Alleen zijn er veel goedkope voeders die dus wel voldoen maar er ook andere goedkope producten in stoppen waardoor het voer minder van kwaliteit is maar wél goed genoeg om de hond goed te kunnen onderhouden.

Je kunt dus zeggen al het voer op de markt is goed alleen is er kwalitatief gezien een groot verschil tussen het ene en het andere voer en dat is dus een keuze van afweging die je aan de hand van je portomonee en je hond moet maken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:13

Er zijn honden die het prima op huismerken doen of op merken als pedigree en bonzo. Maar zulk voer heeft nadelen zoals die al door anderen genoemd zijn. Het wil dus niet zeggen dat bonzo of pedigree slecht voer is.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:16

farmfood idd goed voer alleen moeilijk te krijgen.
bonzo en pedigree zijn "slechte"voeren zit teveel zout in en poepen er vaak heel veel van omdat het slecht word opgenomen.
andere a merken als royal canin etc zijn goed.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:18

Van Bonzo ging onze hond ook enorm stinken, nu voeren wij
Carocroc en hij stinkt niet meer.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:20

Ik zou ook overstappen op ander voer :)

Maar Bonzo is niet per definitie slecht hoor.. Mijn oudste hond van 11 doet het er al een aantal jaren heel goed op en poept ook niet veel (laat wel scheten af en toe :') )

En mijn kleinste krijgt het beste van het beste, en die poept evenveel en laat ook soms een scheet :))

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:25

De A-merken lijken wel duurder maar je hoeft er in verhouding minder van te geven omdat er meer voedingsstoffen in de brok zitten. Hierdoor kom je uiteindelijk op ongeveer de zelfde prijs uit dan wanneer je een goedkoper merk voert, want hiervan moet de hond meer hebben wil hij genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.
Honden die kwalitatief goed voer krijgen produceren ook minder ontlasting, omdat er van de brok meer wordt opgenomen in het lichaam dan bij voer van minder goeie kwaliteit.

Bonzo staat bekend als voer wat vrij zout is, ondanks dat sommige honden het er wel goed op doen, zou ik het persoonlijk niet voeren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:36

Utopiaatje, ik sluit me helemaal bij jou aan. Goed verwoord. :j