He super allemaal jullie reacties!
Zal even een update geven; alle instanties zijn ingelicht en tot nu toe is er echt helemaal niets uitgekomen. Het hondje heb ik dus gevonden in een buitengebied en het is erg bang voor auto's, als ik de deur open doe, schrikt het, dus vermoed dat ze gewoon uit de auto is gegooid. In eerste instantie was het ook bang voor een mannenstem, maar dat gaat stukken beter!
Een heel lieve vriend werkt als dierenarts en we zijn gelijk naar hem toe gegaan, hij heeft het nagekeken, de leeftijd is max 1 jaar, dus in feite nog een pup..
Helaas, we hebben een tijd gezocht, maar het heeft geen chip, dus op die manier kunnen we ook niet een baasje vinden...
Hij heeft wel korstjes aan zijn oren, maar niks aan de hand. Het lijfje is ook schoon, geen vlooien, maar het stinkt wel.. Ach, er zijn ergere dingen toch!
Het is een super leuk beestje, dol enthousiast en helemaal gek van mij, als ik niet uitkijk dreig ik straks een Paris Hilton 2 te worden, het eet goed, slaapt goed (niet 1x gehoord deze nacht) en begrijpt nu al goed dat als ik zeg IN de mand, dat het daar moet zitten (ivm poes met 3 poten, die was er eerst, dus die mag niet onder dat enthousiaste hondje lijden, rustig opbouwen).
In overleg met mijn dierenartsvriend en de instanties mag het diertje bij wijze van uitzondering bij mij blijven, anders had het nu naar een asiel gemoeten, in afwachting van zijn baasje en als het baasje niet binnen 3 weken zou reageren mocht ik 'inschrijven' op dit hondje. Belachelijk, zo'n bang beestje in een asiel stoppen en het dan over 3 weken weer terug halen, omdat het officieel nu een zwerfhond is.
Zie mijn eigen trouwe labrador al zitten in zo'n hokje, dan zou ik ook blij zijn als iemand hem gewoon thuis zou houden tot ik hem gevonden zou hebben. Maar goed, regels zijn er soms niet voor niets!
Met de labrador samen gaat het ook super, spelen en het hondje vind hem super interessant.
Wel is hij bang alleen gelaten te worden, toen ik naar boven ging om een mandje te halen en even de was aan het doen was, kwam ik terug en had hij dus een bruine surprise op de mat gedaan. Vanmorgen ook weer, toen ik naar boven ging om om te kleden..
Nu kan dit natuurlijk een reden zijn waarom de vorige eigenaars het hondje evt. gedumpt hebben, maar het kan ook zijn omdat het diertje gewoon nog bang en het dus uit angst doet. We wachten af en anders kreeg ik het advies tijdelijk een bench te regelen, zodat het aan alleen zijn wennen kan, zal toch ook een keer moeten.
Op de vraag wat ik ermee doe, nou, ik hoop voor het diertje dat het toch ergens een liefdevol baasje heeft en dat het weer lekker naar het eigen vertrouwde plekje terug kan en anders, uitgaande van de nare kant van mensen, dan mag het beestje gewoon hier blijven, want het is een schatje en dan heeft het gewoon zo moeten zijn!
Maar..dit neemt niet weg dat ik iig alles eraan doe om toch het baasje terug te vinden, want zo'n lief hondje moet iemand toch missen!