Mijn groene vriend & ik..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Mijn groene vriend & ik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 16:54

Vandaag was het weer de grote dag dat CoCo gewiekt moest worden.
Het wordt weer lekker weer en dat betekend lekker in de tuin zitten op zijn (nieuwe) klimboom en rondjes wandelen door het park.
Na dat we een kleine ruzie uitgesproken hadden (lees nadat hij gewiekt was) zijn we direct maar een rondje naar buiten geweest.

Zijn verenpak zit natuurlijk niet op zijn mooist maar wat wil je als je net tegen je zin in gewiekt bent ;)

Even een korte wandeling tussen de paardenbloemen :D (heel raar dat gras onder je poten...)
Afbeelding

en daarna nog even samen op de foto :D
Afbeelding

Berdien

Re: Mijn groene vriend & ik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:40

Die laatste foto is echt ontzettend leuk! Hij zit er echt zo bij van "SMILE in die camera! :D " :))
Wat leuk ook dat hij lekker mee op wandelingen kan en in de tuin rond kan scharrelen :j

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:09

Deb super foto's!! Op die foto van jullie samen, kijkt CooC echt alsof het dagelijks werk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:12

wat een schatje!
Wat een leven heeft ie zeg.. :) heerlijk
hij denkt er ook niet over na om weg te vliegen?
*of is dat een hele domme vraag :o *

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:49

Die laatste foto is echt geweldig Deb!
Wat heerlijk dat hij zo van de buitenlucht kan genieten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 07:55

_Amyyy schreef:
wat een schatje!
Wat een leven heeft ie zeg.. :) heerlijk
hij denkt er ook niet over na om weg te vliegen?
*of is dat een hele domme vraag :o *

Daarom is hij gewiekt, dan kunnen ze dat over het algemeen niet ;)

Vind het super foto's, ook heel erg leuk dat hij mee mag op wandelingen enzo :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 10:20

Dank jullie voor het leuke commentaar :D

@ Amyyy zoals pluttersput aan geeft is hij gewiekt. Dit doen een paar keer per jaar. In het begin deden we dit niet. Vond ik een beetje zielig. Maar toen vloog hij in huis overal tegen aan. Om nog maar niet te praten over het "vangen" als je weg moest of naar bed wilde :O
Nu is hij al een aantal jaren gewiekt en kan hij dus lekker mee naar buiten. Vorig jaar had ik de indruk dat hij er echt niets aan vond, maar dit jaar heeft hij echt babbels buiten en zegt tegen voorbij gangers en kinderen netjes "Hallo!!" :D
alleen dat gras onder zijn pootjes vind hij nog wat vreemd :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:25

Sorry, maar naar mijn idee hoort een vogel te kunnen vliegen. En niet gewiekt worden omdat de baas er dan niet achteraan hoeft te hollen als die naar bed wilt. En als hij overal tegen aan vliegt staat je huis te vol voor een vogel of is je huis wellicht te klein.

Ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik vind dit altijd zo zielig voor die dieren. Vogels zijn lastige huisdieren die zeker niet in een kooi horen, maar ook niet gewiekt. Kun je ze net zo goed in die kooi laten zitten, dan kunnen ze ook niet vliegen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 13:39

Hoi Femke.

Het is niet bedoeld om een oorlog te gaan creeren hier in dit topic. Maar ik wil wel graag inhaken op jou opmerking dat je het niet banketstaaf bedoelt. Blijkbaar wel anders zeg je het niet ;)
Er zijn meer redenen om een vogel te wieken dan dat hij zich tegen het raam dood vliegt. Wij hebben een vrij groot huis met weinig kasten (sterker nog die hebben wij niet) maar wel een hoop raamwerk. Waar hij zich lelijk tegen kan bezeren als hij denkt naar buiten te kunnen vliegen!
En imo zijn vogels zeker geen lastige huisdieren. Geen enkel dier is lastig zoalang je je maar verdiept in wat goed is voor het beestje ;) en hem ook kan bieden wat nodig is om lang gezond en gelukkig te leven.

Nu hij gewiekt is is hij een stuk tammer, een stuk vriendelijker ,en niet meer zo agresief naar mij of naar de kinderen... Wat toch wel fijn is, omdat hij anders alleen maar in een kooi zou zitten. En dat ben ik wel met je eens, wat is dat nou voor leven??

Je mag het best zielig vinden voor vogels die gewiekt worden, maar je moet je afvragen wat zieliger is?? Voor altijd in een kooi? Of overal tegen aan vliegen? (ook al is je huis niet klein. helaas hebben wij geen speelkamer waar hij in kan, maar een speelboom waarop hij lekker kan klauteren)
Ik ben blij dat hij gewiekt is en nu lekker overal mee naar toe kan. Onze band is echt gegroeid in die afgelopen paar jaar. Zo is hij tenminste een vrijere papegaai, dan dat hij in zijn kooi, van 1.90m hoog, 120 breed en 90 cm diep zit. DE HELE DAG!!! En tja als je dat ook al zielig vind (deze afmetingen die bedoeld zijn voor twee ara's ipv 1 amazone), dan weet ik zeker dat ik ook van jou te horen krijg dat ik dan maar niet aan een vogel moet beginnen :) Maar wat denk je van een paard??? Die flink wat tijd door moet brengen in een stal van 3x3?? Of een hond?? die in een flat zit... of een konijn wat eeuwig in zijn hokje moet zitten omdat er geen gras is om op te lopen en aan te knagen :D

Maar daar zijn de menigen verder nog wel eens over verdeeld ;) en hier kunnen we aardig lang over door kletsen. Gelukkig heeft iedereen het beste met zijn beestje voor :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:19

COCO!! (L)
Ik vind het zo'n ontzettend leuk beestje zeg! Hij kan heel brutaal kijken zeg.. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:52

@this-is-me

Even een reactie terug. Over die andere dieren denk ik precies hetzelfde. Die hond op die flat vind ik ook niet kunnen. Daarom heb ik zelf geen hond, zal die pas aanschaffen als die de hele dag in de tuin kan zijn en zelf naar binnen of buiten kan. Bij gebrek aan tuin gebeurd dat dus niet.
Mijn paarden lopen het hele jaar door buiten met altijd voldoende ruimte, mijn 2 konijnen hebben altijd op mijn balkon van 4,5x1,5 gelopen, en mijn kippen lopen de hele dag los en gaan alleen 's nachts naar binnen vanwege de vos.
Zo denk ik over dieren houden, ze hebben ruimte nodig.

En voor je ramen kun je b.v vitrage ophangen zodat de vogel daar niet tegenaan vliegt omdat hij duidelijk ziet dat dat geen doorgang is.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:07

Ach tja, zoals ik al zei: Over het houden van dieren zijn de meningen verdeeld, maar gelukkig zijn er genoeg mensen die het beste met hun diertje voor hebben. Net als jij en ik ;)

Bedankt Anniek: hij kan zeker brutaal kijken. Vooral als mijn vriend er bij is _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:12

Oh wat een knapperd!! De mijnes moet eigenlijk weer gewiekt worden, maar hij gedraagt zich nog heel goed terwijl ie kan vliegen (en dat ook doet :D ) dus wil het even zo proberen. Vrees ook dat mijn vingers aan vervanging toe zijn als ik hem probeer te wieken :+
Hij kan alleen niet mee naar buiten, maar dat durf ik toch niet goed met hem, veel te drukke buurt enzo :o Ga wel eens vaker emt hem in de deur staan, beetje rondkijken, eventjes buiten, vind ie ook al lekker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:14

wauw wat gaaf! :D

vliegt hij echt niet meer nu? :oo
mijn kakariki was ook gewiekt (hij beet heel erg, en we dachten door te wieken meer kans te maken het af te leren en te temmen zegmaar.. mislukt, hij bijt vrolijk door.. ) maar die kon gewoon nog vliegen :oo
praat hij makkelijk? omdat je zegt dat hij hallo zegt tegen voorbijgangers enzo? :D
volgt hij je gewoon los buiten? moet je hem dan hele tijd roepen oid of kan hij ''volleerd volgen''? :D
(ik ben níet nieuwschierig hoor O:) ;) maar vind dit echt gaaf om te zien en ik ben benieuwd hoe het dan echt helemaal in zijn werk gaat ;) )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:19

wat een moppie :)

wij wiekte onze jonge kouwtjes ook, deze konden niet voor zichzelf zorgen, maar probeerden wel weg te komen (ze waren uit het nest gevallen)
vindt het helemaal niet zielig.. en met wieken kunne ze alsnog een stukje vliegen toch? onze igg wel.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:22

Bij ons was het in het begin ook erg spannend toen we hem voor het eerst zelf moesten wieken. Maar nu is hij zo aan mij gehecht dat ik best een hoop kan doen met en bij hem. Zeker als mijn vriend er bij is. Die heeft het er wel voor over om een week genegeerd te worden door hem _O-

Nee ik laat hem niet alleen op de grond lopen hoor Naaltje. Ik heb een ring (Die je normaal ind e kooi ophangt) daar laat ik hem netjes op stappen en dan lopen we een rondje door het park (oid) ik ga zelf ook geen drukte opzoeken in het centrum oid. Daar hoort hij niet thuis. En idd als je ze wiekt kan hij opzich nog wel vliegen, maar geen hoogte meer maken. Dus als hij van af zijn kooi (die 1.90 hoog is) naar benden zou springen valt hij niet te pletter maar kan dan netjes landen. Dit is ook zo als we buiten zijn en hij van mijn arm of de ring af zou springen. Netjes landen lukt dan wel maar weer omhoog lukt niet.
CoCo beet, toen ik hem net had, ook heel erg. We zijn nu 7 jaar verder en nu kan ik zonder dat hij mijn vingers af bijt of mij aanvalt zijn kooi schoonmaken. Het duurde heel lang voor ik zijn vertrouwen had gewonnen. Maar we zijn op de goede weg.

CoCo praat echt super goed. Sommige geluidjes hoeft hij maar een paar keer te horen en dan doet hij ze al na. (zoals het gegil van de buurtkinderen. De sirenes van de speelgoed auto's _O- ) maar andere woordjes doet hij weer wat langer over. (De naam van de kleine bijvoorbeeld, daar heeft hij vier jaar over gedaan. En zo moeilijk was dat echt niet :D )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:26

haha :D oke lijkt me wel heel gaaf om zo'n band met je vogel te hebben en er zo leuke dingen mee te kunnen gaan doen :j

de kakariki hier mag over een weekje of 3 naar een kweker toe, hij is echt heel sagrijnig, heb al een boel geprobeerd maar hij wil alleen lekker buiten zitten in de voliere eigenlijk.. dan mag hij dat :) als hij daar happy van wordt :D

de vervelende geluiden leert hij sneller dan de normale woordjes enzo dus _O- :))

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:30

oh echt. Hij komt niet meer terug??

Ja soms tot vervelends aan toe hoor :D
Zo mauwt hij, doet kippen na, en kan tot in den treure vragen of je lekker gewerkt hebt _O-
Oh enne ga niet zingen naast zijn kooi want hij doet graag mee maar kan geen maat houden ... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:33

This_is_me schreef:
oh echt. Hij komt niet meer terug??

Ja soms tot vervelends aan toe hoor :D
Zo mauwt hij, doet kippen na, en kan tot in den treure vragen of je lekker gewerkt hebt _O-
Oh enne ga niet zingen naast zijn kooi want hij doet graag mee maar kan geen maat houden ... :D

wat gááf man zo'n persoonlijkheid papegaai :D

pino (jaja kan hij niks aan doen :o ) is niet weggevlogen oid, maar hij is meer een contactloze vogel zegmaar.. als er niemand in de buurt is zit hij te praten, fluiten, krijsen
kom je in de buurt gaat er een slot op die snavel (tot hij kan bijten _O- ) en komt er geen geluid meer uit behalve ''euuuuuuuuuuuuuh'' en ''stap op''.. :=

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:36

oh wat een super leuke vogel :+:
hij heeft echt een brutaal koppie, veel plezier nog met hem!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:21

Die van mij doet het piepbeestje van de hond na :+ Of blijft hallo-en *D Hij kan al best veel, we hebben hem ook pas van augustus. Duurt nog wel even voordat ik meer met hem kan doen, ben net wel weer het hele huis en de winkel doorgelopen met hem, vind-ie geweldig :P

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:25

Oh heerlijk :D dat piepbeestje word je ook niet echt gestoord van als je dat maar 100 keer op een dag te horen krijg _O-
Ja leuk he als ze je ze zo mee kan nemen. Is toch veel leuker dan alleen maar op je kooi zitten :D

Dank je Mik :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:28

Ja je moet echt gaan kijken of het de hond is of de vogel _O- Je hoort geen verschil :+
Hij zit sowieso niet echt veel op z'n kooi, óf erin, óf bij ons op zijn klimstok of ik moet al bij de computer zitten, dan staat de kooi achter me. Maaaar dan heb ik het gevaar dat-ie naar mijn hoofd vliegt _O-

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:29

wat een leuke foto's. mooie vogel :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:57

Hele leuke foto's, vooral die laatste. Lijkt me echt heel gaaf zo'n papegaai. :D