Mijn hond, een 3 jarige gecastreerde kruising herder/labrador/??, is een beetje te dik aan het worden.
Ik voer hem carocroc light(de gele zak)en hij krijg ong 3/4 van wat er op de zak staat aangegeven.
Daarnaast beweegt hij iedere dag min een uur met zo'n 3/4 keer per week extra beweging in de vorm van apporteren,zwemmen en naast de fiets.
Hij weegt momenteel rond de 33 kilo en ik wil hem eigenlijk terughebben naar zo'n 27/28 kilo.
Minder voeren is imo geen optie; hij krijgt nu, met zijn postuur vergeleken, al vrij weinig en is erg gespitst op 'extra' eten.
Nou hoorde ik van iemand met ongeveer hetzelfde probleem dat zij haar hond 's ochtends de aangegeven hoeveelheid brok gaf en s' avonds kreeg hij diner(oftewel meer granen en groente en dat weken in warm water).
Hij kwam daardoor beter op gewicht, was beter verzadigt en zijn algehele conditie ging erop vooruit.
Zijn er hier mensen met ervaring hierin?
Bij voorbaat wellicht handig om te zeggen; ik ben niet zo kapitaalkrachtig dat ik kan overstappen naar vers vlees of de héle dure merken waar volgens mij heel hondenbezittend bokt bij zweert.
Alvast bedankt,
groetjes Manon.