Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Ik ben het met de man eens, urine is best rottig spul en niet echt goed voor planten.
Nou zie ik dat het maar kleine hondjes zijn maar dan nog is het niet fijn want jij bent vast niet de enige die daar langs komt met de hond.
En wat krijg je als een hond dat ruikt die gaat daar weer overheen plassen en zo gaat dat maar door.
Elaine schreef:Je heg kan daar echt enorm geel van worden
Meneer had niet zo boos mogen worden, maar het is van jou niet netjes om je honden op andermans terrein (heg behoort tot terrein) hun behoefte te laten doen.
Poep kan je opruimen met een zakje, dit niet.maar moreel gezien...Citaat:Het is dus wettelijk niet verboden,
joyce83 schreef:Wij hebben ook een heg staan en het is zeer irritant als de honden ertegen plassen. De onderkant van de heg gaat namelijk helemaal weg door de urine. Dit weten we omdat onze hond dus aan de tuinkant er weer tegen plast.
Net wat zonnebloem zegt, als er eentje plast dan doet de volgende het meestal ook.
Zelf let ik met poepen ook erop dat het op een stuk is waar niet iemand met de grasmaaier gaat lopen, dus in het open veld. Zelf maaien we ook naast de wei en het is zeer irritant als je dan stront aan je handen krijgt als je de bak leegmaakt van de grasmaaier (gelukkig nog niet gebeurd) maar echt relax grasmaaien is het niet als je weet dat honden daar poepen.
Sander_ schreef:Eh, ben ik nou de enige die het asociaal vindt om zijn hond tegen andermans heg (= tuin) te laten plassen? Al helemaal als je richting een natuurgebied aan het wandelen bent, daar zijn struiken genoeg.
Anderzijds hoeft zo'n man geen grote bek te trekken, dat kan hij uiteraard ook normaal verwoorden.