hond die sloopt.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ariana24

hond die sloopt.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:42

de titel zegt het al .... we hebben een jonge hond die nu de periode van slopen heeft ontdekt.... iemand tips ?

ik had de tip peper strooien op de plekken waar ze veelal zit te slopen al gekregen maar daar trek madam zich niks van aan en richt zich voornamelijk op het speelgoed van me dochter.....

iemand nog tips?

Vrouw2014

Re: hond die sloopt.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:43

Kluif geven en eigen speeltjes.

Gelukkig heeft mijn hond nooit gesloopt dus echt tips?

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:44

kluif heeft ze en der speeltjes maakt ze kapot dus dat is telkens nieuwe kopen.....

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:45

Je hebt speeltjes die niet kapot kunnen, die zijn alleen wat prijziger. Anders even op de hondentraining vragen wat je er precies aan kunt doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:46

Hebben jullie een bench?
Die kan ook even als 'time out' plaats dienen. Netzoals dat je kinderen soms naar hun kamer stuurt.
Wanneer ze aan het slopen is, stuur je naar de bench, zeg je time out, en doe je het deurtje dicht. Je laatdr ongeveer 5 minuten zitten, dan mag ze weer los, sloopt ze weer, krijgt ze weer een time out.

Wat voor bot heb je? :)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:46

De speeltjes van Kong gaan heel lang mee.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:47

En zorgen dat er niks is waar ze bij kan om te slopen.

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:47

bench heb ik idd ook geprbeerd maar ze krijst de boel bij elkaar ( heb geen makkelijke tante ;-)

ze heeft een bot die niet 123 op is dus waar ze echt druk mee kan zijn ( geen idee hoe het heet )

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:48

Sim0ne schreef:
En zorgen dat er niks is waar ze bij kan om te slopen.

ze komt overal boven op enz t is een klein hondje die via via overal op komt op de een of andere manier net als een kat haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:51

als ze aan het krijsen is moet je dat negeren anders geef je toe dat dat ook mag.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:51

Dat kun je toch ook afleren, dat ze overal op komt. Bijvoorbeeld op de eettafel, dat kun je toch niet toestaan... Mijn ouders hebben ook een hond (dalmatier), maar die komt echt niet op de bank ofzo, altijd duidelijk en consequent zijn wat wel en niet mag.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:53

Voorkomen is hier het sleutelwoord.

Straffen heeft weinig zin omdat je de oorzaak van het slopen niet weet.
Ze kan het alleen zijn moeilijk vinden, ze kan wisselen, ze kan gewoon uitbundig spelen.

Wij hebben ook heel goed opruimen geleerd toen onze hond uit Singapore een tijdje een kleine sloopperiode gehad heeft. Bij onze hond was de oorzaak frustratie. Nadat ik flink met haar aan het werk ben gegaan was het over.

Als je even googled op "hondengedragsforum", kan je een forum vinden met veel experts die vast goed zullen kunnen helpen.

Succes

PS: Je kan een kong kopen, hier kan je iets lekkers in doen en dat moeten ze er zelf uit zien te peuteren. Ze verkopen ook kleine maatjes en die zijn helemaal niet zo duur.

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:55

consquent ben ik zeker wel en t janken negeer ik maar ze gaat echt door ......

als ze ergens op springt/ klimt enz stuur ik haar eraf en op de plaats met de mededeling dat dat niet mag

maar t is een strondeigenwijs beest (lees; jack- russel/ teckel )
en gaat dus gewoon door ongeacht of ze op der kop krijgt.....

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:57

ik zeg altijd, voorkomen is beter als genezen,

plaats de hond met leuke speeltjes, kleufjes etc *dat hij zich bezig kan houden* maar waar hij verder geen schade aan kan richten, als hij/zij alleen is.

veel succes,

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:05

Maar sommige honden vinden negatieve aandacht ook een vorm van aandacht, en gaan ze juist door. Heel irritant zoiets, maar ik denk dat dat bij jouw hond ook het geval is.

Jankt ze dan weleens 2 uur lang? Ze word vanzelf schor :+
Of is ze er ooiteen keer uitgehaald tijdens haar janken?

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:06

x_Marr schreef:
Maar sommige honden vinden negatieve aandacht ook een vorm van aandacht, en gaan ze juist door. Heel irritant zoiets, maar ik denk dat dat bij jouw hond ook het geval is.

Jankt ze dan weleens 2 uur lang? Ze word vanzelf schor :+
Of is ze er ooiteen keer uitgehaald tijdens haar janken?

ze jankt rustig door hoor hahaha en dat uithalen !??!?!?! ijktr wel een mini wolf in huis!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:09

Ik bedoel uit dr bench gehaald.. :+

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:10

oooh hahaha nee dat niet laat haar dan zitten ( anders denkt ze dat het mag he ;-) )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:14

Oef fijn, zo'n gillerd in huis :+

Mijn Jip heeft ook een sloopperiode gehad, maar die deed het alleen als ik niet thuis was of als ik sliep (had een voorliefde voor hakken van schoenen en snoeren). Op die momenten ging hij dus in de bench, maar gelukkig accepteerde hij dat wel heel goed (hij was vanaf pup de bench gewend). Toen ik er een andere hond bij kreeg (Mum) was het slopen over en hoefde hij ook niet meer in de bench als ik er niet was, denk dat het bij hem voor een groot deel verveling was.

Mijn tip; hond erbij halen :P

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:16

Quellian schreef:
Oef fijn, zo'n gillerd in huis :+

Mijn Jip heeft ook een sloopperiode gehad, maar die deed het alleen als ik niet thuis was of als ik sliep (had een voorliefde voor hakken van schoenen en snoeren). Op die momenten ging hij dus in de bench, maar gelukkig accepteerde hij dat wel heel goed (hij was vanaf pup de bench gewend). Toen ik er een andere hond bij kreeg (Mum) was het slopen over en hoefde hij ook niet meer in de bench als ik er niet was, denk dat het bij hem voor een groot deel verveling was.

Mijn tip; hond erbij halen :P

leuke tip hond erbij maare me vent ziet me aankomen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:16

Als ik het zo lees, lijkt het mij dat ze zich niet echt fijn voelt.
Een hond sloopt en jankt niet om mensen te pesten. Het is een uiting van zich niet prettig voelen.

Wist je dat slopen een bepaalde rustgevende stof losmaakt in hersenen? De hond geeft zichzelf een soort roesje om bv geen angst of frustratie te voelen.

Ik denk dat het een vorm van verlatingsangst is. Het is moeilijk te zeggen, ik ken de hond in kwestie helemaal niet.
Hier kan je best wat aan doen. Ten eerste, haar niet laten janken in de bench. Janken= hond voelt zich niet fijn = bench is niet fijn.
De bench moet een fijne plek zijn voor een hond anders is het hele concept weg.

Misschien kan je dit proberen: Janken = voelt zich niet fijn = twee minuten uit de bench, haar roep om veiligheid en gerustelling wordt beantwoord. Je zegt echter geen woord tegen de hond, laat haar eventueel in de tuin even een plasje doen en hup er weer in. Het is heel erg belangrijk dat je niks zegt en de hond niet aankijkt. Je wilt haar immers niet belonen met aandacht.
Als je haar weer in de bench doet, leg je er het lekkerste koekje of botje bij dat er bestaat.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:14

[LZP] > [BB]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:36

Een hond sloopt vaak omdat hij/zij zich verveelt......

is er een leuke hondenclub bij jou in de buurt? Tijd om te gaan trainen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:48

Yamcha schreef:
Een hond sloopt vaak omdat hij/zij zich verveelt......

is er een leuke hondenclub bij jou in de buurt? Tijd om te gaan trainen!

Je hebt het mooi gezegd Yamcha, als een hond moe is, geestelijk en lichamelijk heeft ie geen puf meer om zich rot te voelen en daar uiting aan te geven.
Kleine hondjes doen het vaak goed bij agility en flybal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:28

Dat van het geen puf klopt, en mijn ervaring is dat een hond er vaak gelukkiger van wordt om aan het werk gezet te worden. De ene hond is minder een werkhond dan de andere, daar moet je rekening mee houden, maar in principe, als je een hond het soort werk laat doen wat bij hem past, waar hij voor gefokt is, werkt dat wel.

Je kunt met een herder speurwerk gaan doen en IPO, bij een Golden is apporteren en dingen laten zoeken heel goed :j

Bij teckels kun je dingen ergens onder verstoppen en ze het dan laten "opgraven" zijn ze wss erg goed in ook...... een dogachtige kun je opleiden tot waak- en verdedigingshond, het serieuze werk, zeg maar.