Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silence schreef:Ik vind het wel zo prettig voor het hondje als deze zich toch wel kan bewegen.
ponygekje21 schreef:ja het is de bedoeling dat de bench alleen voor de puppytijd gebruikt wordt. Daarom denk ik dat als we de grotere bench aanhouden het hondje er in blijft plassen/poepen omdat er toch ruimte genoeg is..
Nikki__ schreef:Houd je er wel rekening mee dat je het beste het slapen in een bench kan opbouwen ipv haar er gelijk in te zetten met het deurtje dicht?
ponygekje21 schreef:daarom moet je in het begin een stukje afzetten.
Als ze zindelijk is kun je de hele bench geven.
Want mijn ervaring is dat ze langer dingen stuk bijten (vooral met tandjes wisselen) dan dat ze niet zindelijk worden.
dus de bench heb je dan nog wel even nodig.
_SteR_ schreef:Wij hebben voor onze Jack Russel pup (inmiddels niet echt een pup meer) de één na kleinste bench gekocht, van ongeveer 6o x 50, zodat onze Jack er als volwassen maat ook nog in past.
Omdat onze Jack toen nog niet zindelijk was, hadden wij op de helft van de bench oude kranten liggen, zodat hij hierop 's nachts nog zijn behoeftes mocht doen.
Op een gegeven momemt hield hij zijn behoeftes 's nacht in en hebben we de kranten eruit gehaald. Sindsdien heeft hij nooit meer in zijn bench zijn behoeftes gedaan.
Vende schreef:Een kleinere bench. Zodra een hond een te grote bench heeft gaat hij de bench in twee gedeeltes verdelen: de plek waar hij niet zijn behoeftes doet en de plek waar dit wel mag (zo onderscheidt de hond ook een huis en buiten, gebied 1 is anti-urineren en gedeelte twee is wel vrij om te urineren).
Vende schreef:Een hond bevuilt van nature zijn eigen slaapplaats niet (behalve het echt niet kan).
Ik ben zelf geen fan van de bench alleen als 'zindelijk-maken-materiaal'.
Maar voordat ik daar verder op in ga; hoelang wil je de pup in de bench laten? Hoe oud is de pup als deze komt? Is de pup al krantzindelijk?
ponygekje21 schreef:_SteR_ schreef:Wij hebben voor onze Jack Russel pup (inmiddels niet echt een pup meer) de één na kleinste bench gekocht, van ongeveer 6o x 50, zodat onze Jack er als volwassen maat ook nog in past.
Omdat onze Jack toen nog niet zindelijk was, hadden wij op de helft van de bench oude kranten liggen, zodat hij hierop 's nachts nog zijn behoeftes mocht doen.
Op een gegeven momemt hield hij zijn behoeftes 's nacht in en hebben we de kranten eruit gehaald. Sindsdien heeft hij nooit meer in zijn bench zijn behoeftes gedaan.
Ja we zijn nog een beetje uit aant vissen hoe we het gaan aanpakken. Is het toch verstandiger de krant voorin de bench te laten snachts? ( hij is krantzindelijk op het moment dat hij komt ). Ik heb gelezen dat het niet verstandig is een krant erin te leggen omdat ze er dan in blijven plassen en poepen. We wouden eigenlijk stapje voor stapje de krant vanuit de bench verschuiven naar de deur en vanuit daar leren dat hij naar buiten moet voor behoeftes. Of zitten we nu helemaal verkeerd te denken? tips zijn altijd welkom
Vende schreef:Een pup plast/poept als hij heeft gespeeld, heeft geslapen en heeft gegeten. Mocht de pup bijvoorbeeld om 2:00 in de nacht wakker worden, zal hij toch echt plassen.![]()
Ik ben er persoonlijk dan ook voor om er om de 2 à 3 uur per nacht uit te gaan, tot de pup beter in staat is om zijn behoeftes op te houden.
Als je dit namelijk niet doet, is de kans heeeeel groot dat hij z'n bench bevuilt, wat vaak een boze reactie opwekt bij de eigenaar waar de pup niks van snapt, en gaat de bench met iets negatiefs associeren en dat is niet de bedoeling toch.