Poes kwijt sinds vrijdag hoogzwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarryAnneR

Poes kwijt sinds vrijdag hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:44

Ik zit flink in de rats.
Mijn poes is vrijdag ontsnapt en hoogzwanger.

We hebben de gehele boerderijd afgezocht, Amivedi gebeld, buren langs geweest maar niets.

Ik woon aan een weg waar ze met op zijn minst 80 km per uur voorbij razen en heel luguber maar daar ook geen platte kat gevonden.

Papa kat is 2 weken geleden dus wel platgereden en dus waren we extra blij met zijn nageslacht.

Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen dat ze wel tevoorschijn komt en waarschijnlijk ergens verstopt zit om te bevallen. Maar ik slaap niet, ik eet niet en ik blijf maar aan het zoeken. Ik kan me niet concentreren op mijn werk en bij elk geluid of elke beweging schiet ik overeind.

Wie heeft er alsjeblieft een tip waar te kunnen zoeken of wat te doen?
We missen haar zo en we zijn superbezorgd over de kittens

tita

Re: Poes kwijt sinds vrijdag hoogzwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:45

Hebben jullie schuren en hooizolders dan zal ik daar gaan kijken.
Ze is iid ergens verstopt waar ze haar kinders kan baren

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:46

Wat lastig zeg :(:) Mijn eerste gedachte was ook: "Die ligt vast ergens te bevallen." Ik heb mijn hondje een keer onder het bed op de zolderkamer gevonden, waar ze in alle rust lag te bevallen.

Ik hoop dat je dr snel vindt!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:46

Kan je niet een bakje eten bij jullie op het terrein zetten , Dan zie je wel of ze snacht's misschien een hapje heeft gegeten ofzo?

Of zeg ik nu iets heel doms , Heb dr totaal geen verstand van hihi maar wel poedersuiker zeg poee

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:48

ze zal zich waarschijnlijk wel verstopt hebben inderdaad. en ik zou zeggen.. maak je er niet reuze druk om...
maar ja, moet zo'n drukke weg wordt het snel enger..

succes.. en hopelijk vind je ze

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:48

Ja schuren, loodsen, stallen, hooizolders. Vol met dozen, troep, machines... ik ga maar weer eens een rondje maken, als iemand ideeen heeft hoe ik haar tevoorschijn kan laten komen? Ze moet toch ook eten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:50

Ja zou moeten maar als een mens ligt te bevallen gaat ze ook niet een hapje eten.

Neem wat voer mee, misschien komt ze op de geur af van een gebakken visje of wat kipfilet

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:52

heb je de hele omgeving van je huis al uitgekamd? Roepen zal weinig effect hebben, madam zal wrs ergens met haar kittens liggen. Zoals iemand al zei, schuren e.d. ook al nagezocht? Ze zal een warm, beschut en veilig plekje hebben gezocht dus je zal haar niet zomaar vinden.
Bakje eten zou ik ook doen, ze zal namelijk echt wel op zoek gaan naar eten en dat hopelijk bij jou komen halen. Dan kan je haar volgen naar de kittens, als ze dat althans accepteert...Verder elke dag rondlopen en roepen en rammelen met wat lekkers, wie weet komt ze eens tevoorschijn.

Is het trouwens een echte huiskat of meer een boerderijkat? De eerste zal je namelijk makkelijker terug vinden en ook makkelijker de kittens kunnen verplaatsen met haar erbij...

Succes, hopelijk is ze snel terug!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:00

misschien dat je goed geurend spul kan gebruiken? dat ze het beter ruiken en sneller op af komt?

ik tem iih even, dit hoort bij beestenboel

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:01

het is een echte huiskat ik ga mn kip voor vanaaf maar eens opofferen...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:17

Hopelijk vind je haar snel. Je hebt een grote kans dat ze gewoon een plekje heeft opgezocht om rustig te kunnen bevallen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:24

Kijk ook goed in de hoeken, kasten, dozen etc, daar hebben wij onze stalkat met pasgeboren kittens gevonden. Succes!

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:26

dan heb ik nog wel even te gaan! telkens als ik gemauw hoor, is het een vd andere katten. We hebben nog heel wat dozen en troep te gaan. Tot nu toe vind ik slechts wegschietende muizen, dikke spinnen, nieuwsgierige honden, maar geen kittens of mamapoes... ik hoop zo dat ik haar vind

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:30

hebben jullie kledingkasten die makkelijk opengaan?? kan ook zijn dat ze zich daarin heeft verstopt..
of onder een bed?? (kat van mn oma ooit eens bij mn broertje onder t bed bevallen)

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:33

Ze is vrijdag naar buiten ontsnapt, en sindsdien spoorloos, de stallen waren op dat moment afgesloten dus die heb ik tot nu toe het minst overhoop getrokken. We hebben 3 honden die altijd over het erf lopen of slapen in stal ik denk niet dat ze te dicht bij de honden zal bevallen en het wat hogerop zal zoeken. Maar goed denkt poes er net zo over als ik.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:34

MarryAnneR schreef:
ik hoop zo dat ik haar vind

Dat zal toch zeker wel :) Katten kruipen vaak weg wanneer ze kittens moeten krijgen. Gewoon doorzoeken, ze moet toch ergens zijn..

Succes! Hopelijk weet je snel waar ze is.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:38

hmm lastig idd.. ze zal iets gezocht hebben wat zacht is of waar ze lekker op ligt.. maar ja idd waar en wat.. hooizolder kruipen ze ook idd wel gauw op om te bevallen.. ligt daar veel hooi? tussen of achter een paar hooibalen is ook altijd lekker warm voor ze

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:40

Katten zoeken van nature een hele rustige plek om te bevallen. Zijn er veel boosen of iets dergelijks bij jouw in de buurt of buren met schuren of iets dergelijks?

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:45

Ik blijf zoeken, de hooizolder is nagenoeg leeg, liggen nog 3 balen en het kuil staat nog ingepakt in de loods. Ik zal het zeker niet opgeven. Mijn grootste angst is dat ze plat wordt/is gereden en ergens in de berm ligt. Menn op dit moment zou ik willen dat ik klein woonde en alle hoekjes en gaatje te overzien zouden zijn.

Ik woon in Oudenbosch, tussen heel veel boerderijen en verlaten schuurtjes, zelfs de grootste crimineel zou hier weken onopgemerkt kunnen vertoeven.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:46

dan kan ze ook idd zo'n verlate schuurtje hebben opgezocht.. dat zijn toch vaak hele rustige plekjes..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:29

MarryAnneR schreef:
Ik woon in Oudenbosch, tussen heel veel boerderijen en verlaten schuurtjes, zelfs de grootste crimineel zou hier weken onopgemerkt kunnen vertoeven.

Waar in Oudenbosch woon je? En heb je een foto van haar?
Ik woon ook in Oudenbosch en kan dan mijn ogen voor je open houden.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:31

Ik woon op de doorgaande weg naar Oud Gastel (Kuivezand)

Nee geen foto heb ik, Ze is Cypers, met wat wit en rood en heel klein van stuk... MOcht je haar vinden.... jeuh ik hoop het zo

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:54

Als jou poes hoogzwanger is neem ik aan dat ze niet nog verre afstanden afneemt, die zal dus denk ik wel niet in de buurt vd weg komen. Teminste hopelijk niet.. Zoals andere ook zeggen zou ze wel ergens rustig aan het bevallen zijn.
De poes van mijn Oma heeft dat ook ooit eens gedaan, en tijdje daarna kwam ze weer tevoorschijn met der kleintjes!
En idd, goed op de meest vreemde plekken kijken waar je niet zo snel zou gaan zoeken.
Er zal vast niks aan de hand zijn, ze wil gewoon lekker rustig bevallen. Ze krijgt toch een keer honger dus zal toch wel een xtje terugkomen.
Anders eventueel een foto van je poes ophangen en daarbij vermist schrijven, als mensen in de buurt de poes hebben gezien kunnen ze je het mooi laten weten.
Als die was aangereden zag je der vast ergens liggen.

Succes ermee!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:27

Hmm, ik woon ook aan de kralen, die weg bedoel je neem ik aan ? Ik woon ook buitenaf en zal ook opletten.. alhoewel het nog wel een stukje weg is. Hoop dat je der snel vind !

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:32

ik ken het probleem, wij hebben 2 boerderijkatten.
toevallig dat ik een tijdje terug de hond tekeer hoorde gaan en ben gaan kijken.
er zat een kater op mijn kat.
ze hebben een oude kippenhok als slaapplaats, met mandjes krabpaal enz.
beide katten liepen met een dikke buik. ik heb ze sinds vrijdag opgesloten in het kippenhok, zodat ik ze in de gaten kan houden.
als ik goed geteld heb, moet woensdag de 1e bevallen.

ik heb dat van jou ook al eenkeer meegemaakt, dit is de beste oplossing.
en we zijn hier aan het verbouwen, er liggen 4 schuren plat, dat 1 nieuwe schuur word.