[BB] Hond extreem hoge koorts - update: oorzaak wellicht bekend waren we dus opeens herderloos voor het eerst sinds jaren. En omdat Wesley ook niet meer de jongste is en al een flinke tijd loopt te kwakkelen zijn we wel voorzichtig aan het rondkijken gegaan op zoek naar een nieuwe 2e hands wite herder. Er niet van uit gaan dat we zo snel een voor ons eigenlijk te jonge witte herderknul zouden vinden.
Maar we kwamen hem tegen op dierenasiels.com. Hij zat samen met zijn broertje en 2 zusjes in een asiel in diep donker belgie. 4,5 maand jong en zo groen als gras. wat doe je dan als je zo'n aandoenlijk kopje ziet.

Zaterdag de flinke rit naar het zuiden gemaakt, nog moeten zoeken om het asiel te vinden en verbaasd zijn over hoe totaal anders het in een belgisch asiel aan toe gaat kwa bemiddeling ed. En dan tref je aan, 2 onzekere mannetjes, de een wat stoerder dan de ander die er op de foto veel ouder en groter uitzagen dan ze waren. Geen riempje gewent dus wandelend de kennel uit ging niet. Dus Sander heeft Chariff op de arm genomen en de beheerder Chivas. De 2 mannetjes buiten op het grind neergezet en onze 2 honden gehaald. Daar reageerden de jonkies goed op. Wesley was meteen sociaal en Donja gromde minder hard dan ze normaal deed.
Mijn voorkeur ging al meteen uit naar Chivas die van Sander juist naar Chariff, maar aangezien ze het toch vooral met mij moeten. We hebben een klein stukje "gewandeld" nou ja als je nog nooit aan een riempje hebt gelopen kostte het zowiezo bijna 20 minuten voordat we de 15 meter van het erf af hadden gelopen. Beide honden totaal slap door gebrek aan beweging, Chivas kon niet eens fatsoenlijk op zijn achterpoten staan, deels omdat die wel erg breed zijn en hij er ook nog wolfsklauwen heeft zitten en deels door onbekendheid. Maar toen Chivas eenmaal doorhad wat de bedoeling was ging hij helemaal uit zijn plaat, steeds een greppeltje in en uitspringen in de lijn happen blij rondhuppelen. Zijn broertje bleef wat gereserveerd dus de keus was toen helemaal duidelijk. Chivas dus.
De hele rit terug in de auto ging goed, geen piepen of overgeven alleen een plasongelukje in de achterbak waar gelukkig een hele berg oude t shirts in lag. En thuis eigenlijk meteen rustig, alleen s avonds van piepen van de eenzaamheid maar omdat we gelijkvloers wonen is hij in zijn mandje naast het bed snel in slaap gevallen. Nu is het een lummel van 5,5 maand die zijn nieuwe tanden graag uittest en helaas ook al weet dat ie een reu is. Maar we wisten dat hij wat stoerder was dan de erst en dat blijkt dus ook. Maar dat kunnen we wel baas.
Deze foto's zijn gemaakt tijdens zijn eerste wandeling alleen toen hij een dag of 10 bij ons was. Inmiddels is hij alweer een flink stuk groter en beter ontwikkeld. Zijn buikje dat hij had was op de foto alweer een flink stuk geslonken.
Hallo ik ben Chivas, kunt u mij goed zien?
Ik zie daar iets maar wat is het?
Ik zie het spoor maar waar is het heen?
Was het hier? Nee daar was het niet. (hoezo een beetje fors al

Hier is het wel geweest, maar nu alweer weg.
Hierna is hij van vermoeidheid op mijn been in slaap gevallen in het zand. Want van waken en speuren wordt je moe.