wat voor voeding boerboelpup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

wat voor voeding boerboelpup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:59

beste mensen.

alvast excuses voor als het verkeerd staat.

volgende week komt mijn boerboelpup thuis spannend natuurlijk.
mijn twee andere honden zijn vroeger met puppy brok groot gebracht van pedigree nergens problemen mee gehad. ;)
maar een boerboel groeit veel hoger en is meer hond dan een herder dus nu de vraag wat is voor zo´n hond een goed merk.
ik probeer mijzelf al de hele middag inteloggen op de boerboelsite maar dat lukt dus niet }:0
dus vandaar dat ik jullie er mee lastig val.

hopelijk weet iemand meer info over de voeding voor deze honden

alvast bedankt

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:05

Ik zou ten eerste informeren waar de fokker de pups mee gevoerd heeft, en misschien aan hem/haar meer info vragen.

Maar wij hebben een kruising moeder : rottweiler x bordeauxdog en vader : dogo canario en die voeren we altijd royal canin gigant, eerst puppie brok, en nu is ze 1 en krijgt ze geloof ik junior van royal canin.

Veel succes, en heel veel plezier met je pup!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:10

Idd goed vragen welke de fokker gebruikte,ik ben ook voorstander van royal canin ik had voor mijn cane corso alleen niet de maxi brok die vond ze te groot maar je hebt ook andere varianten ervan.
Na 12 maanden ben ik op goedkoper voer overgegaan,via de fokker zelfde kwaliteit verder zelfde bestanddelen alleen 15 euro goedkoper.
De eerste maanden zijn echt heel belangrijk omdat ze ontzettend snel groeien en vooral de boerboel ik denk dat ie zeker nog veel langer groeit gezien hun gewicht!!

Succes ben benieuwt naar foto s!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 23-04-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:11

oke!! thanks ;)

ja ik vraag het de fokker ook als ik zaterdag weer ga kijken ;)
royal k dat ken ik dat merk ja.
is dat speciaaal voor de grote rassen.
nu eten mijn honden gewoon droog voer en blik maar zo´n kleintje wil je toch wat anders geven natuurlijk.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:13

brendalevita schreef:
Idd goed vragen welke de fokker gebruikte,ik ben ook voorstander van royal canin ik had voor mijn cane corso alleen niet de maxi brok die vond ze te groot maar je hebt ook andere varianten ervan.
Na 12 maanden ben ik op goedkoper voer overgegaan,via de fokker zelfde kwaliteit verder zelfde bestanddelen alleen 15 euro goedkoper.
De eerste maanden zijn echt heel belangrijk omdat ze ontzettend snel groeien en vooral de boerboel ik denk dat ie zeker nog veel langer groeit gezien hun gewicht!!

Succes ben benieuwt naar foto s!

ja die groeien tot ong 3 jaar door
en als ik die foto´s kan plaatsen dan krijg je die zeker volgende week
dus dit staat goed dit topic :+

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:13

Jah dat voer is niet afdoende voor zon grote knul,ze hebben veel goede stoffen nodig wil je ellende voorkomen,ook raadt ik je aan het eerste jaar misschien 2 een verzekering te nemen.
Hoeft niet maar door de snelle groei kunnen ze vaak kleine mankementen hebben zoals blaasontsteking,ze groeien zo hard dat hun immuunsysteem weleens achterblijft@!

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:17

Het voer van Royal canin heb je speciaal voor verschillende soorten honden.
Voor pups van kleine honden en dan steeds groter, daarbij word gekeken naar het gewicht wat de hond ongeveer zal hebben als hij volwassen is.

hier kun je het precies zien:
http://www.royalcanin.nl/ioh/?p=pupvoed ... code=&ref=

Succes.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 17:18

mijn vriendin heeft een new found lander pup en die heeft ook blaasonstekeng.
zij geeft haar ook speciaal voer voor het eerste jaar, eens vragen wat die geeft.

en dat eukaneiba of hoe je dat schrijft hoe is dat als voer

Judje

Re: wat voor voeding boerboelpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:22

Verplaatst van TAO naar BB.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:47

Hill's is heel goed, speciaal merk door dierenartsen, maar wel erg duur. Prins is ook heel goed, maar wat goedkoper.
Royal Canin wordt veel gebruikt en is ook wel goed, maar ik dacht laatst te horen dat daar bepaalde stoffen in zitten die niet zo goed zijn.

Succes met de nieuwe pup! :D

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:49

Je moet 'mjvandael' hier op Bokt eens een pb'tje sturen. Zij hebben nét een nieuwe boerboel pup ( en zij hebben ook al een oudere Boerboel reu ).

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:17

Als je andere honden het ook goed op de pedigree deden, waarom zou je dan een ander merk zoeken?
Royal canin is ook goed, alleen zit daar vaak veel meer eiwitten in dan in andere merken. Dit zorgt ervoor dat ze sneller groeien, wat bij grote honden botproblemen op kan leveren (gebeurd niet altijd) omdat ze dan veel te snel groeien. Aangezien die grote rassen toch al zo hard groeien zou ik wel uitkijken dat er niet teveel eiwitten inzitten.

Bij Denkadog bv zit in de puppybrok net zoveel eiwitten in als in de volwassen brok. Eigenlijk hebben ze geen puppybrokken nodig, alleen mensen geven graag puppybrokken. Daarom hebben ze bij denkadog de samenstelling van pup- en volwassenvoer gewoon hetzelfde gelaten, alleen hebben ze de brokjes voor pups wat kleiner gemaakt zodat ze het wat makkelijker kunnen eten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:50

Ik zou sowieso al je honden op een goed merk zetten. Pedigree is een van de slechtere merken brok en blikvoer is al helemaal niet goed. Je kan pas zeggen dat je honden het er goed op doen, als ze er niet beter uit gaan zien met beter voer :D

luv: dat eiwitten invloed hebben op snellere groei is niet bevestigd dmv onderzoek. Ikzelf denk helemaal niet dat een hoger percentage eiwitten invloed heeft op het uitharden van botten. Grotere honden groeien langer door en daarom moeten de botten niet te snel uitharden. Daarom moet je een laag percentage calcium en fosfor hebben. De giant brokken van bijvoorbeeld Royal Canin heeft dit.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:54

Mijn bordeauxdog geef ik ook Royal Canin Giant. Nu is hij net 1 jaar geworden en zit inmiddels aan junior, maar zolang hij in de groei is zeker goed voer blijven geven hoor!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:12

Heb nu mijn eerste pup helemaal op compleet vlees, en gaat ook om een grotere hond (berner sennen) en ze groeid heel rustig op. Ik zie wel puppen van haar leeftijd op brokken, en die schieten de lucht in, waarmee de kans groot is op groeipijnen. Nee dit bevalt mij zeer goed!
Succes met je pup

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:10

sibbe schreef:
mijn vriendin heeft een new found lander pup en die heeft ook blaasonstekeng.
zij geeft haar ook speciaal voer voor het eerste jaar, eens vragen wat die geeft.

en dat eukaneiba of hoe je dat schrijft hoe is dat als voer

Dat is idd hetzelfde wat ik bedoel het eerste jaar jaren goed kwalitatief voer geven,maar dat voorkomt nooit zulke kwaaltjes.
En pedigree etc is echt rotzooi ze gaan stinken vacht is niet mooi en de ontlasting is veel meer,ook hebben ze 3 tot 4 x zoveel nodig dan van goed voer.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:20

ik heb ook een Boerboel en had een rottweiler (helaas overleden) en een kruizing rottweiler boxer.

Al mijn honden staan op versvlees. Mijn Boerboel is vanaf pup direct ook op vlees gegaan en heeft het enorm goed opgedaan.

geen groeispurten dus ook geen groeipijn, niet te slungelig en hij is zeker niet te vet! en dat is wat je ook goed in de gaten moet houden.

Voer ook niet te lang door met puppybrokken hierin zit veel eiwit wat zeker voor die grotere rassen teveel kan zijn.Voordat ik op versvlees over ging voerde ik Pro Plan van Purina wat ik ook een goed voer vond.
Bij de betere speciaalzaak kan je ook voer krijgen zonder conservering, geur kleur en maakstoffen, dat vind ik persoonlijk erg belangrijk dat, dat er niet inzit.

Greenheart ben ik ook tevreden over maar dat is per hond verschillend mijn BB deed het er minder goed op.

Afbeelding Onze Boerboel 5 maanden oud :))

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:26

Kokopelli schreef:
Bij de betere speciaalzaak kan je ook voer krijgen zonder conservering, geur kleur en maakstoffen, dat vind ik persoonlijk erg belangrijk dat, dat er niet inzit.

Ja precies Prins is dan goed voer..
Mooi hond heb je trouwens :oo

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:32

Dank je Frances.
heb inderdaad vaker van Prins gehoord, maar heb er zelf geen ervaring mee.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:37

Ik voer zelf Eukenuba Junior Large, idd tegen een al te snelle groei met alle daarmee gepaard gaande risico'S.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:40

Mijn beauceron krijgt versvoer en dat gaat erg goed, ik merk dat hij gelijkmatig groeit en goed in zijn vel zit je kunt altijd even kijken op www.barfplaats.nl

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:42

Kokopelli schreef:
Dank je Frances.
heb inderdaad vaker van Prins gehoord, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Jaa een vriendin van mij van school heeft veel stagegelopen in dierenwinkels en weet veel van voer af :) Bij Prins zitten er al die slechte stoffen niet in en ze zitten niet zo vol met eiwitten. Verder wordt het grootste deel van het voer opgenomen dus geen onnodige stoffen en dat je 3x teveel moet voeren ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:44

Eukanuba Large jr. is idd goed, zelf zweer ik bij Royal Canin.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:47

Frances schreef:
Kokopelli schreef:

Ja precies Prins is dan goed voer..
Mooi hond heb je trouwens :oo

Inderdaad :j
Ik ontdekte een paar weken geleden dat de brokken van Lavor (=goedkoop merk) ook vrij zijn van conservering, geur, kleur en smaakstoffen.
Ik voer overigens Cavom, mijn hond heeft een hogere energiebehoefte, van ander voer wordt ie te mager.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:51

ik kreeg van de fokker ook Cavon mee voor onze BB maar daar ging hij van aan de racekak :-)