Miesje met Status-Opgezwollen ballon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Miesje met Status-Opgezwollen ballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:07

Hee,
Na lang denken plaats ik toch maar dit topic. Mijn Miesje moet nu echt binnenkort gaan bevallen. Ze is echt HUGE :+
Even wat info:
Miesje is een zwerfkat die vorig jaar bij ons is komen aanlopen, ze was toen broodmager en had kittens. We zijn haar gaan voeren, en er is een kitten overgebleven(Tijger). Tijger is laatst gecastreert en behandelt voor voorhoofdsholte-ontsteking en is nu weer helemaal beter.
Maargoed, in overleg met de dierenarts en kattendienst hebben we toch besloten om het nestje te laten komen, en daarna Mies te stereliseren. (voor de kittens heb ik al baasjes).
De kattendienst was eigenlijk ervoor om haar nu te stereliseren, en de kittens te doden. Maar dat vonden wij dus etisch niet kunnen.. Ik snap hun iedee, maar ik kon dat echt niet over mijn hart krijgen omdat het ook dus nog eens slecht voor het beestje zelf is.

Dus nu is het maar wachten geblazen!

Miesje:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNIQYXBN.jpg
Afbeelding

Dit is Tijgertje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JTHMJMRY.jpg
_O- :')
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEZWWDQR.jpg

Ik heb een weddenschap afgesloten dat de kittens maandag komen :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:10

Ben benieuwd!

Maarre, ik snap even iets niet. Je zegt dat ze vorig jaar (zwanger) aan is komen lopen en nu moeten de kittens pas komen?

sethlover

Re: Miesje met Status-Opgezwollen ballon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 11:10

Nee haha :P Ze kwam met kittens dus aangelopen, waarvan een overleeft heeft. (Tijger)
En nu is ze weer zwanger geraakt ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:13

Ah op die manier. Hier ga je een hoop commentaar op krijgen, ben ik bang......

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:22

Waarom? Ze heeft er zelf voor gekozen, netjes gevraagd aan de DA of het kon en zelfs al baasjes geregeld. Dan is het toch prima? Leuk juist dat jonge grut.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:26

Oh, ik zei ook niet dat ík commentaar zou geven toch?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:31

Nee, maar jij verwacht het wel van anderen, en dat snap ik ook gezien de meeste berichten op bokt, maar ik neem het bij voorhand gewoon al een beetje op voor TS, ze heeft er duidelijk over nagedacht.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:34

Ik snap alleen niet dat de DA ja heeft gezegt, en al helemaal niet dat de kattendienst er in de eerste plaats mee accoord ging (dat maak ik wel op, maar volgens mij heb ik dat fout) Mag ik je vragen waarom je kittens wou ondertussen je er duidelijk van bewust was dat het eigelijk niet verstandig is?

Erg leuk kittens, maar het blijft een erg groot probleem al die katten. Tis een beetje ironisch dat een zwerfkat die nu eindelijk een huisje heeft kittens krijgt, je houd het probleem waardoor die kat op straat stond juist op de been. Hoe dan ook, elke kitten is er 1 teveel laat het fokken over aan mensen met verstand van zaken zodat je straks niet met een tekort zit en sterraliseer elke poes die niet voor de fok dienst doet. Zo is mijn moeder ook al zo achtelijk geweest en verwacht ook al een nestje... kan haar wel wurgen zo kwaad maken dit soort zaken me. Achtelijke acties als het op dit aankomt runt in de familie, mijn zusje had per ongeluk 2 nestjes .. ze had een kater en een poes (wat nou ongeluk, opzet!)

maar goed, blij dat je al huisjes hebt gevonden! zijn ze in ieder geval al terecht die kleine pluizebollen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:34

Heerlijk zon nest jong grut........Ik begrijp de mensen die tegen zijn helemaal. Zeker als je alle dagen de ellende van teveel tegen komt.

Wat een enorm lijf zeg!! Mooie kat overigens.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:53

Heey sethlover,
nog steeds geen kittens? Wij vroegen ons al af of ze ondertussen geboren waren. :D
Ben benieuwd of het maandag wordt. :j
Veel plezier met het jonge grut. Let wel op dat mamma niet héél snel weer drachtig wordt.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 13:40

hee,
nog steeds niks nee, ze blijft maar groeien. Volgens mij zit er echt een flink aantal in die buik :+
Maar nu is ze zo sloom, en ze ligt de hele tijd in het zonnetje, nu moet het toch echt binnenkort komen. :)
(als de kittens er zijn wordt ze meteen 5weken erna gevangen en gestereliseerd :))

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 14:17

Ziet er goed uit die bolliewollie! Goed van je dat je haar hierna laat stereliseren! :D

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:38

Papa kwam vandaag nog even loeren:
Afbeelding
Lief eh? :z
Afbeelding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:42

Wat leuk! Zo te zien duurt het nog een paar dagen, ik denk dindsddag of woendsdag....

Het gaat er ook om of je al baasjes hebt gevonden, ik vind het pas echt SLECHT als je overhoudt en naar eht asiel doet.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:45

nestjes met kittens zijn er toch elk jaar ik ben dat gezeur zo zat van mensen, okay het was niet de bedoeling maar die kittens krijgt ze nu toch er zijn al baasjes voor en TS is er blij mee, laat dat gezeur dan ook gewoon! er komen ook elk jaar een hoop veulens bij en dat vind iedereen prachtig terwijl de helft van de paarden hier in NL ook weg staat te kwijnen maar daar hoor ik niemand over!
zoiezo dan moeten al die mensen ook hun katers maar eens gaan castreren want hoeveel katers er hier wel niet vechtend door de buurt struinen daar heb ik pas last van!

TS: wel fotos he van de kittens, is de poes ondertussen wel zo tam geworden dat ze binnen komt werpen denk je? je hoort nog wel eens vreemde plaatsen buiten van ex-zwervers...

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 13:51

@Mjay-Ik denk dat ze in de garage gaat werpen, ze heeft achterin al een mooi stapeltje doeken gegooid in een doos. Dus hopelijk gaat ze daar :D
Ze is niet echt supertam, maarja tam genoeg voor ons :D ('t zoontje is wel tam)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:48

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:47

Nog steeds geen babies vandaag :(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:44

Wat is ze dik! hoeveel zullen erin zitten? Ben heel benieuwd wil wel foto's he :D Ben ook heel benieuwd hoelang het nog duurt als ze niet snel via de achterkant komen kruipen ze er aan de zijkant uit :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:21

De discussie over wel of niet fokken en overvolle asielen, kan gevoerd worden in dit topic:
[BB] 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'
Hier on-topic graag

dus wij mogen niemand meer wijzen op verantwoordelijkheid ? de nieuwe bokt-sensuur ???? kat is vorig jaar aan komen lopen, lof dat TS ze te eten geeft, maar had ze dan of gelijk laten steriliseren of naar het asiel gebracht waar ze dat onmiddelijk zouden doen. Kan hier wel gaan uitweiden over het hoe en waarom maar ik ben bang dat dit bericht toch verwijderd zal worden :(

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:26

@chocobroodje-ik denk een stuk of 6 kleintjes of 4 dikke haha :D Ik hoop dat ze morgen of overmorgen komen, ze is nog verraderlijk snel met 'r dikke buik :P

Ik snap eigenlijk niet wat hier zo ontzettend fout aan is? Ik hèb baasjes, ze ìs gezond en ze wordt hierna gestereliseerd?!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:49

Hou je linnenkast maar in de gaten, voordat ze op je net gestreken beddengoed bevalt ;). Ik ken zelfs een kat die het s'nachts op het bed van baasjelief deed terwijl zij lag te slapen na de 2de kitten werd ze wakker hahaha briljant toch :D.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:30

Is ze al ontploft?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:37

Mist schreef:
dus wij mogen niemand meer wijzen op verantwoordelijkheid ? de nieuwe bokt-sensuur ???? kat is vorig jaar aan komen lopen, lof dat TS ze te eten geeft, maar had ze dan of gelijk laten steriliseren of naar het asiel gebracht waar ze dat onmiddelijk zouden doen. Kan hier wel gaan uitweiden over het hoe en waarom maar ik ben bang dat dit bericht toch verwijderd zal worden :(

Niet iedereen is perfect.. En zoals je al hoort ze heeft al een huisje voor de kittens..
Ik snap niet waar je je zo druk om maakt!
Als de TS haar gewoon had laten lopen was ze hierna weer zwanger en had ze weer kittens.
Wat gebeurt is is gebeurt.. Doe dr niet zo moeilijk over..
Je kan dr nu wel aanvallen over hoe ze het had moeten doen, maar jij snapt ook wel dat dat geen zin heeft..

Voor de rest ben ik echt benieuwd wanneer ze komen :D
Het is een leuke kat :)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:45

Er is helaas nog geen explosie geweest :( Ik hoop eigenlijk dat ze nog even wacht tot zondag, dan is mijn zus jarig :D